Publishing School w Krakowie

Blog Publishing School

Agencja reklamowa – ale jaka?

Publikuje: Publishing School • 20 | 2 | 2017

Rynek reklam jest obecnie ogromny. Działają na nim różnego typu duże, średnie i małe firmy. Czas kiedy nazywano je po prostu agencjami reklamowymi bezpowrotnie minął. Sprawdźmy, czy potrafimy je rozróżnić. 1. Agencje Full Service – podejmują się realizacji szerokiego spektrum działań od ATL (przekaz kierowany do całych grup odbiorców), przez BTL (reklama idąca do konkretnego odbiorcy) po reklamę internetową (SEO, SEM). Zatrudniają pełny wachlarz specjalistów od new business managerów po project managerów. 2. Agencje BTL – zajmują się projektowaniem i wytwarzaniem gadgetów reklamowych oraz reklamą drukowaną, szczególnie ulotkami, plakatami, katalogami, billboardami. Realizują często pojedyncze reklamy, a nie całe spójne kampanie. Zatrudniają głównie accountów, art directorów i grafików.

3. Agencje Interaktywne – wyspecjalizowały się w mailingach, optymalizowaniu i pozycjonowaniu stron www, kampaniach w mediach społecznościowych oraz kampaniach odsłonowych.

4. Agencje SEO-SEM – realizują kompleksowe działania marketingowe w wyszukiwarkach internetowych poprzez kampanie linków sponsorowanych oraz pozycjonowanie stron www dzięki hasłom i frazom kluczowym.

5. Agencje In-House – działają przy dużych firmach i korporacjach jako wyspecjalizowane organizmy. Są na wyciągnięcie ręki, dobrze znają i czują własne podwórko. Realizują dla swojej firmy pojedyncze działania reklamowe oraz całe kampanie.

6. Agencje Talentów i Butiki Kreatywne – teamy kreatywnych osób działających przy niektórych projektach wspólnie, a przy innych pojedynczo. Nie realizują reklam. Zajmują się generowaniem niebanalnych, dynamicznych pomysłów. Koncentrują się więc na kreacji np. sloganu, na którym można oprzeć kampanię, na nowatorskim wizerunku firmy, czy wymyśleniu samej koncepcji kampanii reklamowej. Pomysły te sprzedają agencjom reklamowym lub docelowym firmom. Dopiero na podstawie takiej koncepcji agencje reklamowe budują elementy kampanii reklamowej a następnie sprawnie ją realizują.

7. Agencje sieciowe – duże organizmy o zasięgu międzynarodowym mające oddziały w wielu krajach na całym świcie. Realizują międzynarodowe, spójne kampanie dla wielkich marek dostosowując kreację i przekaz ściśle do warunków kulturowych danego kraju.

8. Agencje A La Carte – specjalizują się w tym, że oferują reklamodawcom nie cały kompleks działań od pomysłu do realizacji lecz wybrane przez klientów jakby z karty usługi np. tylko kreacja lub tylko planowanie mediów albo jedynie zamieszczanie reklam.

9. Agencja Rolodex (z Notatnika)  – prowadzi ją kilka osób znających dobrze rynek reklamowy. Ci organizatorzy nie realizują kampanii samodzielnie lecz do każdego zlecenia zatrudniają specjalistów, niekiedy wybitnych, kompletując w ten sposób oryginalny team do każdego zadania. Dzięki temu uzyskują wysoką efektywność działań reklamowych.

Czy spodziewałeś się, że określenie agencja reklamowa tak wiele oznacza?

 


W Publishing School
uczymy zawodów, które umożliwiają pracę. – Przygotowujemy do niej praktycznie!

Stawiamy na komputery i warsztaty, wykłady są passe!

W sposobie nauczania kładziemy mocny akcent na wprowadzenie do zawodu tych, którzy nie mają jeszcze doświadczenia zawodowego.

Popatrz w przyszłość i zrealizuj marzenia o dobrej pracy! 

Tagi