Publishing School w Krakowie

Poligrafia DTP

Siedziba szkoły
31-572 Kraków, ul. Kosynierów 15B

Z ostatniej chwili...

Z dniem 6 maja 2019 rozpoczynamy nabór na rok 2019/2020.  Serdecznie zapraszamy. Prosimy o uzgadnianie terminów indywidualnych rozmów wstępnych (kwalifikacyjnych) mailowo lub telefonicznie. 

Czego uczymy grafików poligraficznych DTP?

Zawód: grafik komputerowy DTP, nr 216601 w Klasyfikacji Zawodów, specjalność: grafika poligraficzna

Nauka trwa dwa pełne semestry: od początku października 2019 r. do 30 czerwca 2020 r. 

Wręczenie dyplomów 4 lipca 2020 r.


W roku 2019/2020 położymy mocny akcent na wprowadzenie do zawodu tych, którzy nie mają jeszcze doświadczenia zawodowego.


Przedmioty
Ilość godz. lekcyjnych
Projektowanie publikacji
Moduł   I. Inauguracja i podstawy poligrafii (6 godz.)
Moduł  II. DTP i reprodukcja barw (4 godz.)
Moduł III. Redakcja graficzna, pismo i typografia (9 godz.)
Moduł IV. Redakcja techniczna (23 godz.)

42
Programy graficzne z pakietu Adobe na Mac
Photoshop, Illustrator, InDesign, Acrobat
Moduły: projektowanie własnej identyfikacji wizualnej, edycja dzieła, edycja czasopisma, zarządzanie barwą, PDF, edycja opakowania, przygotowanie plików do druku

178
Poligraficzne techniki drukowania
Moduł  I. Press i postpress (15 godz.)
Moduł II. Wizyty w firmach poligraficznych (14 godz.), warsztaty "małej poligrafii" (3 godz.)

32
Materiałoznawstwo poligraficzne
(w tym 2 godz. warsztaty czerpania papieru)

15
Projekt poligraficzny dyplomowy w postaci publikacji + budowanie własnego portfolio 
– Obligatoryjne konsultacje indywidualne (8 godz.)
– Praca własna: koncepcja, redakcja, DTP, korekta, wydruk nakładu (55 godz.)

63
Razem:
– Zajęcia dydaktyczne z nauczycielami 275 godz. 
– Praca własna 55 godz.
330

Formularz zgłoszeniowy

Prosimy wypełnić elektronicznie lub ręcznie. Wypełniony można dostarczyć do szkoły mailem lub osobiście. 

Formularz zgłoszeniowy 2019/20 Poligrafia Formularz zgłoszeniowy 2019/20 Poligrafia (245 KB)

Dofinansowania

Obecnie w 2019 r. obowiązują systemy personalizowanych dofinansowań zdobywania kwalifikacji zawodowych. Oznacza to, że pieniądze na naukę otrzymuje bezpośrednio słuchacz szkoły lub kursant. Środki mogą pochodzić z różnych źródeł. Jedną z dostępnych opcji jest pożyczka na kształcenie z 25% umorzeniem od Ministerstwa Rozwoju. Inne możliwości opisaliśmy w zakładce Dofinansowania.

Po ukończeniu grafiki poligraficznej DTP Absolwent powinien umieć

  • przyjąć zamówienie od klienta i dokonać stosownych uzgodnień
  • dobrać najkorzystniejsze do realizacji zlecenia materiały poligraficzne
  • zaprojektować podstawową identyfikację wizualną
  • zaprojektować szatę graficzną publikacji (książki, katalogu, materiałów reklamowych, opakowań, czasopism) 
  • dokonać edycji tekstu i materiału ilustracyjnego w programach graficznych
  • posługiwać się sprawnie komputerami Mac oraz programami Adobe: Photoshop, Illustrator, InDesign, Acrobat
  • oznaczyć błędy przy pomocy znaków korektorskich i wyeliminować je z pliku
  • wygenerować poprawnie pliki i przesłać je do druku
  • współpracować z drukarnią w trakcie realizacji druku i prac introligatorskich
  • ocenić jakość odbitek
  • obsługiwać typowe urządzenia do drukowania cyfrowego i proofingu oraz wykonywać drobne zlecenia poligraficzne

Perspektywy pracy i  typowe stanowiska pracy

Docierające do szkoły oferty pracy zamieszczamy w zakładce Oferty pracy

  • grafik poligraficzny DTP
  • konsultant z zakresu prepress w działach technologicznych, zamówień i kontaktu z klientem
  • redaktor techniczny, graficzny lub korektor
  • operator urządzeń do drukowania cyfrowego i proofingu
  • specjalista drukowania cyfrowego i finishingu
  • grafik freelancer lub właściciel małej firmy graficznej

  

Koszt nauki dla kierunku grafika poligraficzna DTP w roku 2019/2020
• wpisowe 490 zł + czesne 10 transz po 500 zł – łącznie 5.490 zł (czyli po 19.96 zł za godzinę lekcyjną nauki z nauczycielem)

Uwaga: Wpis Publishing School do rejestru instytucji szkoleniowych Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Krakowie (nr 2.12/00177/2016) pozwala słuchaczom bezrobotnym i pracującym ubiegać się w WUP o refundację kosztów nauki w szkole i na kursach. 

Absolwenci Publishing School studiujący u nas kolejny kierunek korzystają z jednorazowej zniżki w wysokości 300 zł, odliczanej od pierwszej transzy czesnego.

Słuchacze w większości korzystają z indywidualnych refundacji kosztów nauki poprzez: zwrot kosztów przez swoich pracodawców w całości lub umówionej z pracodawcą części, pokrycie kosztów nauki przez PFRON, Urząd Pracy lub MOPS. Dla uczęszczających do szkoły właścicieli firm czesne stanowi koszt prowadzenia ich działalności gospodarczej. 

Film: "Kraków Bulwary Wiślane"


Autor: Piotr Perek – absolwent 2012 (ćwiczenie zaliczeniowe)


Wykładowcy

Krystyna Nowak-Wawszczak

Dyrektor, poligraf, ekonomista

Grzegorz Bobulski

Artysta grafik, poligraf, grafik DTP

Mirosław Klotzer

Grafik DTP, konsultant DTP i prepress

Tomasz Ługowski

Poligraf, trener z zakresu poligrafii

Ludmiła Mikołajczyk

Grafik DTP, informatyk

Jarosław Piskorz

Informatyk, grafik DTP

Karolina Słomka-Polonis

Grafik DTP, specjalista grafiki opakowań

Jarosław Świtniewski

Poligraf, grafik DTP, spec. druku cyfrowego

Czy wiesz, że:

“Określenie www pochodzi od angielskich słów World Wide Web i oznacza sieć obejmującą cały świat. Nazwy po raz pierwszy użył w roku 1990 brytyjski inżynier Tim Berners-Lee w ramach projektu systemu hipertekstowego obsługiwanego przy pomocy przeglądarki internetowej. System hipertekstowy umożliwiał dostęp do różnych informacji przy pomocy sieci tak zwanych hiperłączy. Hipertekst z internetem skojarzono dużo, dużo później ale nazwa www pozostała.”
www, Andrzej Firlet – wykładowca Publishing School

Publishing School w liczbach

21 lat istnienia szkoły
średnio 300 godz. ćw. komp. na każdym kierunku
ponad 1370 fanów na facebook'u
ponad 1000 zadowolonych absolwentów
2280 wypitych kaw rocznie
2040 subskrybentów szkolnego newslettera
1000 osób przeszkolonych na kursach specjalistycznych

Zobacz kierunek

Grafika reklamowa

Pojedyncza reklama to przeszłość, prawie każdy potrafi ją zrobić. Teraźniejszość należy do kampanii reklamowych. A przyszłość? – Odkryj z nami swoją kreatywność!