Poligrafia DTP
|
Poligrafia – informacje dla Ciebie
|
Program na rok 2020/21
Przedmioty
Wszystkie zajęcia są praktyczne: komputerowe, ćwiczeniowe lub warsztatowe |
Ilość godz. lekcyjnych
|
---|---|
Projektowanie publikacji Moduł I. Pismo, typografia i barwa w poligrafii (12 godz.) Moduł II. Ćwiczenia z redakcji technicznej (18 godz.) |
30
|
Programy graficzne z pakietu Adobe na Mac Photoshop, Illustrator, InDesign Moduły: Basic, edycja materiałów reklamowych, projektowanie własnej identyfikacji wizualnej, edycja dzieł, edycja opakowań, barwa i pliki do druku, próba pracy dla klienta |
154
komputery
|
Poligraficzne techniki drukowania i finishingu Moduł I. Press i postpress (9 godz.) Moduł II. Techniki i technologie (6 godz.) Moduł III. Warsztaty finishingu (3 godz.) |
18
|
Materiałoznawstwo poligraficzne (w tym 2 godz. warsztaty czerpania papieru) |
12
|
Autorski projekt publikacji książkowej + budowanie własnego portfolio – Konsultacje indywidualne: typograficzne, redakcyjne i marketingowe (8 godz.) – Praca własna: koncepcja, redakcja, DTP, korekta (75 godz.) – Prezentacja projektów (3 godz.) |
86
|
Razem: – Zajęcia lekcyjnych z nauczycielami 225 godz. – Praca własna 75 godz. |
300 |
Formularz zgłoszeniowy
Prosimy wypełnić elektronicznie lub ręcznie. Wypełniony można dostarczyć do szkoły mailem. Formularz zgłoszeniowy 2020/21 Poligrafia (200 KB)
|
Koszt nauki dla rocznego kursu poligrafia DTP w roku 2020/2021
|
Promocja! Absolwentom "Publishing School" przysługuje jednorazowa zniżka w wysokości 200 zł, odliczana od pierwszej wpłaty miesięcznej.
Po ukończeniu kursu grafiki poligraficznej DTP Absolwent powinien umieć
- przyjąć zamówienie od klienta i dokonać stosownych uzgodnień
- dobrać najkorzystniejsze do realizacji zlecenia materiały poligraficzne
- zaprojektować podstawową identyfikację wizualną
- zaprojektować szatę graficzną publikacji (książki, katalogu, materiałów reklamowych, opakowań, czasopism)
- dokonać edycji tekstu i materiału ilustracyjnego w programach graficznych
- posługiwać się sprawnie komputerami Mac oraz programami Adobe: Photoshop, Illustrator, InDesign
- oznaczyć błędy przy pomocy znaków korektorskich i wyeliminować je z pliku
- wygenerować poprawnie pliki i przesłać je do druku
- współpracować z drukarnią w trakcie realizacji druku i prac introligatorskich
- ocenić jakość odbitek
- obsługiwać typowe urządzenia do drukowania cyfrowego i proofingu oraz wykonywać drobne zlecenia poligraficzne
Perspektywy pracy i typowe stanowiska pracy
Docierające do szkoły oferty pracy zamieszczamy w zakładce Oferty pracy- grafik poligraficzny DTP
- konsultant z zakresu prepress w działach technologicznych, zamówień i kontaktu z klientem
- redaktor techniczny, graficzny lub korektor
- operator urządzeń do drukowania cyfrowego i proofingu
- specjalista drukowania cyfrowego i finishingu
- grafik freelancer lub właściciel małej firmy graficznej
Film: "Kolorowa animacja"
Autor: Agata Madyńska – absolwentka 2018/19 (praca dyplomowa)
Wykładowcy
Czy wiesz, że:
“Gwiazdy, trudne dzieci, dojne krowy, psy, to nie komplementy ani słowa obraźliwe. – To elementy poważnego marketingu każdej, szczególnie małej firmy. Aby mogła przetrwać musi ustalić: co wytwarzać, w co inwestować, co się opłaca. Jednym słowem musi stworzyć tzw. portfel własnych produktów. Każdy z czterech typów produktów jest inny i bardzo ważny. Na przykład dojne krowy to takie produkty, które systematycznie dostarczją firmie dość pewne zyski. Są życiodajne jak dojone codziennie mleko. Z nich można finasować gwazdy i trudne dzieci. Ale jak je pozyskać, ile ich ma być? A gdy już są, to co z psami? Ile ma być gwiazd, a ile trudnych dzieci? – No cóż, marketing w small businessie to wielka i przydatna wiedza. Uczymy jej w Publishing School.”
Zawartość portfela, K.N-Wawszczak - wykładowca Publishing School
Publishing School w liczbach
Zobacz kierunek
