Publishing School w Krakowie

Kurs prawa autorskiego



8-godz. kurs "Z prawem autorskim w mediach... oko w oko"

Termin najbliższej edycji: zapytaj nas

Dla kogo?
właściciele firm graficznych, reklamowych i poligraficznych, wydawcy, web designerzy, fotografowie, copywriterzy, graficy DTP pracownicy działów współpracy z klientem, promocji, marketingu, freelancerzy, absolwenci i słuchacze "Publishing School" 

Prowadzi: mgr Katarzyna Orzeł – radca prawny z "Kancelarii Radców Prawnych K. Orzeł, M. Stankiewicz", specjalizująca się w prawie autorskim i własności intelektualnej  

Program:
1. Prawo autorskie i jego rola we współczesnych mediach. Własność intelektualna, a działalność rynkowa
2. Pojęcia: koncepcja, szkic, projekt, utwór, wykonanie, dzieło w kontekście przepisów prawa autorskiego
3. Prawa osobiste twórcy, a eksploatacja utworów. Ochrona praw majątkowych w procesie współpracy twórcy z agencją reklamową, drukarnią, studiem graficznym, fotografem, copywriterem
4. Możliwości wykorzystania cudzych utworów lub tylko ich fragmentów w reklamie w ramach tzw. dozwolonego użytku publicznego, "prawo cytatu"
5. Opracowanie graficzne, redakcyjne, copywritingowe. Inspiracja, współtwórczość, utwory zależne i ich użycie
6. Wykorzystanie wizerunku w publikacjach dziełowych, fotograficznych, informacyjno-promocyjnych i typowo reklamowych
7. Prawidłowa konstrukcja umowy z twórcą, adaptacje dostępnych wzorów umów z obszaru prawa autorskiego, czyli jak sobie radzić samemu, a kiedy koniecznie korzystać z profesjonalnej pomocy prawnej
8. Odpowiedzi na pytania uczestników spotkania z zakresu zastosowania prawa autorskiego w firmie

Koszt orientacyjny: 260 zł brutto (zróżnicowane promocje w każdej edycji)

Materiały: miniskrypt opracowany przez mgr Katarzynę Orzeł 

Certyfikat: oznaczony hologramem “Publishing School“

Kontakt: krystyna@publishingschool.pl lub tel. 504-06-86-26

Czy wiesz, że:

“Określenie www pochodzi od angielskich słów World Wide Web i oznacza sieć obejmującą cały świat. Nazwy po raz pierwszy użył w roku 1990 brytyjski inżynier Tim Berners-Lee w ramach projektu systemu hipertekstowego obsługiwanego przy pomocy przeglądarki internetowej. System hipertekstowy umożliwiał dostęp do różnych informacji przy pomocy sieci tak zwanych hiperłączy. Hipertekst z internetem skojarzono dużo, dużo później ale nazwa www pozostała.”
www, Andrzej Firlet – wykładowca Publishing School

Publishing School w liczbach

20 lat istnienia szkoły
średnio 300 godz. ćw. komp. na każdym kierunku
ponad 1230 fanów na facebook'u
ponad 1000 zadowolonych absolwentów
2280 wypitych kaw rocznie
2040 subskrybentów szkolnego newslettera
880 osób przeszkolonych na kursach specjalistycznych

Zobacz kierunek

Grafika reklamowa

Pojedyncza reklama to przeszłość, prawie każdy potrafi ją zrobić. Teraźniejszość należy do kampanii reklamowych. A przyszłość? – Odkryj z nami swoją kreatywność!