Publishing School w Krakowie

Kursy copywritingu i redakcji



14-godz. warsztaty copywritingu
świeże spojrzenie, przewrotne myślenie, kreatywna sprzedaż

Termin najbliższej edycji: zapytaj nas

Prowadzi: Adrianna Such – specjalista ds. digital marketingu, Copywriterka w full-service marketing agency VML Poland, 
                  wcześniej New Business Manager w firmie RIOT (Digital Product Agency) i Account w VML Poland

Dla kogo? 
Poprzednie edycje tych warsztatów zatytułowane „Ludziom w słowach się przewraca“ zwiększyły skuteczność pracy uczestników 
i mocno ich zawodowo wypromowały. – Okazuje się, że kreatywności i copywritingu można się nauczyć lub... odkryć je w sobie. Przydają się w każdym zawodzie i w każdej sytuacji. Przede wszystkim jednak są sprawdzonym sposobem na zdobycie nowej pracy w agencji reklamowej, w promocji, w marketingu, w Social Mediach lub freelansie.

Narzędzi komunikacji i promocji używamy wszyscy. Każdego dnia. – Czyż nie? – Jak więc posługiwać się nimi na tyle skutecznie, by odnieść sukces? – Wielu chce się tego nauczyć, ale nie tak wielu chce tego naprawdę uczyć! – Zgadnij dlaczego?

Program:
  1. Czym nie jest copywriting? Kim nie jest Copywriter/Copywriterka? Czym nie zajmuje się Copy? 
  2.  Jak nie wyglądają realia pracy w agencji marketingowej? 
  3. Jak nie pracować z klientami? 
  4. Dlaczego freelance nie są złe?
  5. Jak kreatywnie sprzedawać pracę swoją lub swojego zespołu? 
  6. Mustnʻt have, czyli jak nie być dobrym Copywriterem/Copywriterką? 
  7. Narzędzia pracy Copywritera/Copywriterki 
  8. Jak wygląda dobrze napisany brief kreatywny? 
  9. USP, Insight, RTB, Target Group, Key Message i inne słowa, których nie znasz. A przydałoby się...
  10. Jak rozwijać swoją kreatywność? Gdzie szukać inspiracji, gdy brakuje pomysłu? 
  11. Jak zostać dobrym Social Media Ninja i wykorzystać kreatywnie nowe technologie? 
  12. ...oraz kilka innych tematów z zakresu copywritingu, marketingu, digitalu, pracy z klientem. 
    Spójrzmy na nie inaczej!

Koszt orientacyjny: 440 zł brutto (zróżnicowane promocje w każdej edycji)

Certyfikat: potwierdza uczestnictwo, oznaczony hologramem “Publishing School“

Kontakt: krystyna@publishingschool.pl lub tel. 504-06-86-26





15 godz. warsztaty “Profesjonalna redakcja i korekta”
Co redaktor reklam, katalogów oraz książek koniecznie powinien wiedzieć?

Termin najbliższej edycji:  13 (wtorek) + 14 (środa) + 15 (czwartek) + 16 (piątek) kwietnia 2021 r. godz. 17.15 do 20.30  sprawdź szczegóły

Prowadzi: Krystyna N-Wawszczak – specjalizuje się w redakcji technicznej i korekcie, autorka podręczników poligraficznych w tym „Redakcji technicznej“

Program: 
1. Co robią redaktorzy: merytoryczny, graficzny, techniczny. – Analiza metryczek książkowych – ćw.

2. Struktura publikacji – poznaj, aby zaprojektować:
  • arkusz, składka, szpalta, strona, stronica, kolumna, łam, rozkładówka
  • paginy żywe i martwe, marginalia, środek geometryczny i optyczny   
3. Układy graficzne – ćwiczenie w rozpoznawaniu

4. Barwa i tonalności – sprawdź co przez lupę widzą redaktor i drukarz

5. Podstawowe zasady składania, czyli dobre maniery publishingu i self publishingu
  • akapity, wcięcia, odstępy, światła, dzielenie i przenoszenie wyrazów 
  • prawidłowe użycie znaków pisarskich i liczb, skróty, skrótowce, notki
6. Formatowanie, czyli łamanie. Zasady, w tym zasada lewego łokcia. – Jak to robią najlepsi? 
  • łamanie tekstu prostego oraz tekstów z tytułami, nadtytułami, podtytułami i śródtytułami
  • łamanie kolumn z ilustracjami, podpisami, tabelami, notkami
7. Wykonujemy kolejne etapy pracy redaktora technicznego nad reklamami typu: ulotki, plakaty, szyldy,
ogłoszenia, naklejki, metki, potykacze – ćwiczenie w projektowaniu i adiustowaniu falcowanej ulotki

8. Realizujemy kolejne etapy pracy redaktora technicznego przygotowującego katalog lub książkę.
    Makieta graficzna i model przestrzenny – ćwiczenie w projektowaniu katalogu reklamowego 
  • format, struktura, objątość, układ graficzny, typ okładki, typ wkładu, technika drukowania
  • tekst, materiał ilustracyjny, marginesy, światła, pismo, adiustacja
9. Korekta publikacji, elektroniczna czy papierowa? – Kto ma rację grafik czy klient? 
  • jak znaki korektorskie i zasady sprawnego czytania przekładają się na czas i koszty 
  • ćwiczenia w nanoszeniu korekty z zastosowaniem profesjonalnych znaków korektorskich

5. Redakcja techniczna i korekta publikacji – kto ma rację grafik czy klient 
  • projektowanie ulotki, katalogu lub książki: format, typ okładki, typ wkładu, technika (cyfra, offset) 
  • korekta: znaki korektorskie 
  • jak zasady sprawnego czytania przekładają się na czas i koszty 
  • ćwiczenia w nanoszeniu korekty z zastosowaniem znaków korektorskich
5. Redakcja techniczna i korekta publikacji – kto ma rację grafik czy klient 
  • projektowanie ulotki, katalogu lub książki: format, typ okładki, typ wkładu, technika (cyfra, offset) 
  • korekta: znaki korektorskie 
  • jak zasady sprawnego czytania przekładają się na czas i koszty 
  • ćwiczenia w nanoszeniu korekty z zastosowaniem znaków korektorskich
5. Redakcja techniczna i korekta publikacji – kto ma rację grafik czy klient 
  • projektowanie ulotki, katalogu lub książki: format, typ okładki, typ wkładu, technika (cyfra, offset) 
  • korekta: znaki korektorskie 
  • jak zasady sprawnego czytania przekładają się na czas i koszty 
  • ćwiczenia w nanoszeniu korekty z zastosowaniem znaków korektorskich
5. Redakcja techniczna i korekta publikacji – kto ma rację grafik czy klient 
  • projektowanie ulotki, katalogu lub książki: format, typ okładki, typ wkładu, technika (cyfra, offset) 
  • korekta: znaki korektorskie 
  • jak zasady sprawnego czytania przekładają się na czas i koszty 
  • ćwiczenia w nanoszeniu korekty z zastosowaniem znaków korektorskich

Koszt orientacyjny: 550 zł brutto (zróżnicowane promocje w każdej edycji) 

Certyfikat: potwierdza uczestnictwo, oznaczony hologramem “Publishing School“

Kontakt: krystyna@publishingschool.pl lub tel. 504-06-86-26




Twój pomysł na pracę to copywriting. – Musisz mieć portfolio. – Zbudujemy je!
15 godz. warsztaty copywritingu z możliwością uczestnictwa online lub stacjonarnie 

Termin najbliższej edycji:  9 (wtorek) + 10 (środa) + 11 (czwartek) + 12 (piątek) marca 2021 r. godz. 17.15 – 20.30 = ćwiczenia 

+ 29 marca (poniedz.) godz. 18.00 – 19.30 = after meetting szczegóły                 

Prowadzi: mgr Krystyna N-Wawszczak – specjalizuje się w redakcji, copywritingu i poligrafii

Program: 
1. Magia i moc słowa. Gdzie pracują copywriterzy? Gdzie szukać pracy?
2. Dlaczego copywriter nie jest pisarzem ani dziennikarzem? Twój mini słownik pojęć reklamowych.
3. Przedstawiamy się. – Jak wykorzystać cztery złote zasady komunikatu copywritingowego?
4. “Must have”, czyli portfolio copywritera. Jak na nie patrzy pracodawca, a jak Twój klient?
5. Tekst i jego elementy. Printwriting a webwriting, podobieństwa i różnice.
6. Tworzymy formy proste: synteza i wydłużenie zadanego tekstu, wyliczenia, tytuły do tekstu, podpisy pod ilustracje, tytuły o zmiennym zabarwieniu emocjonalnym, informacja “O mnie” prywatnie, “O mnie” zawodowo, “O nas” na www, pytania do wywiadu, zestaw mini postów na FB, tekst do własnej wizytówki i do wizytówki klienta, copy do autopromocyjnej jednostronnej ulotki.
7. Zasady budowania sloganów reklamowych – tworzymy zestawy sloganów do kampanii klienta.
8. Teksty poradnikowe oraz preclowe z jednym lub z kilkoma słowami kluczowymi.
9. Krótkie formy z utrudnieniami: oferty sprzedażowe, przekształcenie tekstu ciągłego w zestawienie tabelaryczne, korekta tekstu promującego ideę społeczną. Taktyka komunikatu mailowego, czyli jak pisać skuteczne maile, odpowiedzi na maile z reklamacją.
10. Teksty o długości midi: skracanie zleconego tekstu ze zmianą grupy docelowej w stosunku do informacji źródłowej, artykuły na blog na wybrany temat, propozycja treści i układu graficznego do dwóch ulotek dwustronnej oraz falcowanej.
11. Teksty maxi: scenariusz spotu reklamowego, storytelling, obszerniejsze artykuły sponsorowane.
12. Budujemy własne start-upowe portfolio analizując swoje możliwości, talenty i doświadczenie.
13. After meeting: prezentacja portfolio symulująca spotkanie z pracodawcą.


Koszt orientacyjny: 590 zł brutto (zróżnicowane promocje w każdej edycji)

Certyfikat: potwierdza uczestnictwo, oznaczony hologramem “Publishing School“

Kontakt: krystyna@publishingschool.pl lub tel. 504-06-86-26



Czy wiesz, że:

“Do grafiki 3D wykorzystuje się wiele aplikacji. Każdy z programów ma swoich fanów i zaciekłych przeciwników.
Na topie są obecnie trzej profesjonalni giganci, którzy różnią się zarówno filozofią jak i interfce. Są to: 3ds Max, Maya, Cinema 4D. Przy ich pomocy stworzono współczesne kino, clipy, efekty specjalne i poważne wizualizacje.
Drugą ligę otwiera Blender. Jest co prawda gratisowy lecz jego popularność hamuje nieco dość skomplikowany interface. ”
Topowe aplikacje grafiki 3D, Jakub Bil – wykładowca Publishing School

Publishing School w liczbach

22 lata istnienia szkoły
ok. 200 godz. komp. na każdym kierunku
1580 obserwujących na facebook'u
1200 absolwentów kierunków rocznych
2280 wypitych kaw rocznie
2040 subskrybentów szkolnego newslettera
1080 absolwentów kursów specjalistycznych

Zobacz kierunek

Poligrafia DTP

Wydrukować można wszystko na wszystkim, ale tylko wtedy, kiedy perfekcyjnie pod względem typograficznym i technicznym przygotujesz pliki. – Tego właśnie uczymy!