Publishing School w Krakowie

Kurs InDesign



13-godz. kurs "InDesign od podstaw"

Termin najbliższej edycji: 28 sierpnia (pt) godz. 17.30 do 20.00 + 29 sierpnia (sob) godz. 9.00 do 13.15 + 30 sierpnia (niedz) godz. 9.00 do 13.15 szczegóły

Prowadzi: mgr Ludmiła Mikołajczyk – wykładowca szkoły, grafik DTP, specjalizuje się w edycji oraz DTP książek i katalogów

Program: 
  1. Zastosowanie programu InDesign
  2. Podstawy efektywnej pracy w ID
    – palety, ramka aplikacji
    – obszar roboczy, formaty publikacji
    – preferencje aplikacji
    – skróty klawiaturowe ułatwiające pracę grafika
  3. Praca z tekstem
    – ramka tekstowa, łamy, wątki, zarządzanie wątkami
    – style akapitowe i style znakowe
    – wyliczenia w tekście, wielkość pisma i interlinii
    – import i justowanie tekstu, wiszące spójniki, przelewanie tekstu między ramkami
    – paginy i automatyczna numeracja stronic
    – praca z kolorem, wypełnienie, obrys, kolor tekstu, gradient
    – dokumenty jednostronicowe, wielostronicowe, strony wzorcowe
    – łączenie i rozłączanie wątków, odpychanie tekstu
  4. Praca z grafika
    – edycja ramki graficznej i jej zawartości
    – import grafiki z wykorzystaniem zalet linkowania plików i współpracy z Photoshopem
  5. Eksport do PDF, próbki kolorów
Ćwiczenia i efekty: a) stworzenie pliku ulotki, b) stworzenie pliku prostego katalogu broszurowego

Koszt orientacyjny: 440 zł brutto (zróżnicowane promocje w każdej edycji)

Certyfikat: potwierdza uczestnictwo, oznaczony hologramem “Publishing School“

Kontakt: krystyna@publishingschool.pl lub tel. 504-06-86-26






13-godz. kurs "InDesign średnio zaawansowany"

Termin najbliższej edycji:  zapytaj nas

Cel kursu: swobodne posługiwanie się InDesignem w edycji materiałów wydawniczych i reklamowych

Prowadzi: mgr Ludmiła Mikołajczyk – doświadczony grafik DTP, specjalizuje się w edycji książek i katalogów

Program: 
1. Zastosowanie programu InDesign na poziomie średnio zaawansowanym 
2. Ramki, ramki, ramki... mają coś w sobie
    a. ramka tekstowa, graficzna, neutralna, łamy, wątki, zarządzanie wątkami 
    b. import i justowanie tekstu 
    c. inicjał wpuszczony 
    d. Ćwiczenie: wykonanie jednostronnej lub dwustronnej ulotki formatu A4
3. Praca z grafiką... magiczna 
    a. edycja ramki graficznej i jej zawartości, dopasowania 
    b. funkcja oblewania tekstem 
    c. style obiektu 
    d. Ćwiczenie: plakat A2 „Kocham kino”
4. Praca z tekstem... bezstresowa 
    a. style akapitowe, style znakowe 
    b. zagnieżdżanie stylów znakowych w stylach akapitowych 
    c. wyliczenia w tekście 
    d. praca z kolorem, wypełnienie, obrys, kolor tekstu, gradient 
    e. Ćwiczenie: wizytówka z ilustracją (dwustronna), 4-stronicowa broszurka formatu A5, strona tytułowa do katalogu 
5. Praca z tekstem... swobodna
    a. przelewanie tekstu między ramkami 
    b. wiszące spójniki 
    c. skrypty 
    d. paginy i automatyczna numeracja stronic 
    e. Ćwiczenie: wykonanie 12-stronicowej książeczki ze zdjęciami itp. i okładki
6. Eksport do PDF, próbki kolorów

Koszt orientacyjny: 450 zł brutto (zróżnicowane promocje w każdej edycji)

Certyfikat: potwierdza uczestnictwo, oznaczony hologramem “Publishing School“

Kontakt: krystyna@publishingschool.pl lub tel. 504-06-86-26


13-godz. kurs "InDesign w zaawansowanych zastosowaniach"

typografia tekstu i grafiki – zaawansowane narzędzia i techniki pracy – efekty specjalne kolory dodatkowe 
– profile ICC – limit nafarbienia – pdf a parametry drukowania w drukarni

Termin najbliższej edycji:  22 lutego (sob.) + 23 lutego (niedz.) godz. 9.15 do 14.45 szczegóły

Prowadzi: mgr Ludmiła Mikołajczyk – doświadczony grafik DTP, specjalizuje się w edycji książek i katalogów

Program: 
1. Praca z tekstem 
– rozwiązywanie trudniejszych problemów typograficznych, skrypty i style GREP 
– zaawansowane wykorzystanie stylów, style zagnieżdżone
2. Przygotowanie dokumentów wielostronicowych 
– strony wzorcowe, żywa pagina 
– automatyczne dopasowanie układu graficznego
3. Praca z grafiką 
– ścieżka przycinająca, konwersja ścieżki przycinającej na ramkę 
– oblewanie grafiki tekstem
4. Efektywna współpraca z Photoshopem i Illustratorem 
– przezroczystość i inne efekty specjalne 
– linkowanie, osadzanie elementów graficznych
5. Efekty specjalne i kolory dodatkowe 
– praca z bibliotekami Pantona 
– maska na lakier, wykrojnik
6. Przygotowanie publikacji do drukowania 
– format publikacji, boksy w PDF, zalewki, spady 
– praca w przestrzeni RGB/CMYK, konwersja, profile ICC, podgląd rozbarwień 
– polecenie „pakiet”, inspekcja wstępna
7. Kontrola poprawności pracy w PDF-ie 
– paleta „podgląd wyjściowy”
– inspekcja wstępna

Koszt orientacyjny: 460 zł brutto (zróżnicowane promocje w każdej edycji)

Certyfikat: potwierdza uczestnictwo, oznaczony hologramem “Publishing School“

Kontakt: krystyna@publishingschool.pl lub tel. 504-06-86-26

Czy wiesz, że:

“Technik drukowania jest wiele. Powinniśmy je znać i dobrać do realizacji naszej publikacji zależnie od: nakładu, podłoża, ceny, cech odbitki, możliwości zastosowania zdobień i zabezpieczeń przed fałszowaniem. Aktualnie dominują, konkurując ze sobą, offset i cyfra. Inne powszechnie stosowane techniki to: fleksografia, sitodruk, hot-print, rotograwiura, cyfrowy offset czyli indigo, tampondruk, druk wielkoformatowy, ink-jet, termodruk, typografia, druk irisowy, stalodruk. Do niszowych i artystycznych technik należą między innymi: typooffset, heliograwiura, litografia, światłodruk, staloryt, druk szablonowy, drzeworyt, linoryt, akwaforta, akwatinta. ”
Jaką techniką drukować, Maria Widawska – wykładowca Publishing School

Publishing School w liczbach

22 lata istnienia szkoły
ok. 200 godz. komp. na każdym kierunku
1580 obserwujących na facebook'u
1200 absolwentów kierunków rocznych
2280 wypitych kaw rocznie
2040 subskrybentów szkolnego newslettera
1080 absolwentów kursów specjalistycznych

Zobacz kierunek

Grafika reklamowa

Pojedyncza reklama to przeszłość, prawie każdy potrafi ją zrobić. Teraźniejszość należy do kampanii reklamowych. A przyszłość? – Odkryj z nami swoją kreatywność!