Publishing School w Krakowie

Kurs InDesign



13-godz. kurs "InDesign od podstaw"

Termin najbliższej edycji:  zapytaj nas

Prowadzi: mgr Ludmiła Mikołajczyk – wykładowca szkoły, grafik DTP, specjalizuje się w edycji oraz DTP książek i katalogów

Program: 
  1. Zastosowanie programu InDesign
  2. Podstawy efektywnej pracy w ID
    – palety, ramka aplikacji
    – obszar roboczy, formaty publikacji
    – preferencje aplikacji
    – skróty klawiaturowe ułatwiające pracę grafika
  3. Praca z tekstem
    – ramka tekstowa, łamy
    – wątki, zarządzanie wątkami
    – style akapitowe i style znakowe
    – wyliczenia w tekście
    – wielkość pisma i interlinii
    – import i justowanie tekstu, wiszące spójniki
    – przelewanie tekstu między ramkami
    – paginy i automatyczna numeracja stronic
    – praca z kolorem, wypełnienie, obrys, kolor tekstu, gradient
    – dokumenty jednostronicowe
    – dokumenty wielostronicowe, strony wzorcowe
    – łączenie i rozłączanie wątków
    – odpychanie tekstu
  4. Praca z grafika
    – edycja ramki graficznej i jej zawartości
    – import grafiki z wykorzystaniem zalet linkowania plików i współpracy z Photoshopem
  5. Eksport do PDF, próbki kolorów
Ćwiczenia i efekty: a) tworzenie ulotki, b) stworzenie pliku prostego katalogu broszurowego

Koszt orientacyjny: 420 zł brutto (zróżnicowane promocje w każdej edycji)

Certyfikat: potwierdza uczestnictwo, oznaczony hologramem “Publishing School“

Kontakt: krystyna@publishingschool.pl lub tel. 504-06-86-26





12-godz. kurs "InDesign w zaawansowanych zastosowaniach"

typografia tekstu i grafiki – zaawansowane narzędzia i techniki pracy – efekty specjalne kolory dodatkowe 
– profile ICC – limit nafarbienia – pdf a parametry drukowania w drukarni

Termin najbliższej edycji: zapytaj nas

Prowadzi: Mirosław Klotzer – grafik DTP, specjalista zarządzania barwą, konsultant z zakresu poligrafii, DTP i prepress

Program:
  1.  Zaawansowana praca z tekstem
     – rozwiązywanie problemów typograficznych
     – skrypty i style GREP, zaawansowane wykorzystanie stylów, style zagnieżdżone
  2.  Przygotowanie dokumentów wielostronicowych
     – strony wzorcowe, pagina żywa, automatyczne dopasowanie układu
  3.  Warstwy
     – praca z warstwami, zarządzanie obiektami, wykorzystanie warstw do pracy z wykrojnikiem
  4.  Zaawansowana praca z grafika
     – ścieżka przycinająca, konwersja ścieżki przycinającej na ramkę, oblewanie grafiki tekstem
     – wykorzystanie selekcji stworzonej Photoshop, ścieżka obcięcia, kanał alfa jako przezroczystość
  5.  Współpraca z Photoshopem i Illustratorem
     – przezroczystość i inne efekty specjalne, linkowanie i osadzanie elementów graficznych
  6.  Efekty specjalne oraz kolory dodatkowe
     – praca z bibliotekami Pantone'a, maska na lakier
  7.  Przygotowanie publikacji do druku
     – format publikacji, boksy w pdf, spady, formaty papieru a pole zadruku, format netto i brutto
     – podgląd rozbarwień, paleta „podgląd wyjściowy”, inspekcja wstępna paleta „Łącza”
     – rozdzielczość ilustracji, pdf 1.3 – 1.4, pdf-x, fonty czy krzywe, polecenie „Pakiet”
  8.  Zarządzanie kolorem
     – praca w przestrzeni RGB/CMYK, wykorzystanie profili ICC, limit nafarbienia
  9.  Kontrola poprawności pracy w pdf-ie. Kontakt z drukarnia
     – paleta „podgląd wyjściowy”, inspekcja wstępna, edycja plików pdf

Koszt orientacyjny: 430 zł brutto (zróżnicowane promocje w każdej edycji)

Certyfikat: potwierdza uczestnictwo, oznaczony hologramem “Publishing School“

Kontakt: krystyna@publishingschool.pl lub tel. 504-06-86-26

Czy wiesz, że:

“Realizacja clipu animowanego przebiega w kilku etapach. Zaczyna się od koncepcji. Następnie musimy mieć storyboard. Na papierze rysuje się więc poszczególne sceny fabuły. Częściej jednak storyboard powstaje w Photoshopie przy użyciu tabletu graficznego. Kolejny etap to makiety – szkice na papierze kluczowych postaci i obiektów. Przy trudnych projektach warto wykonać także modele np. z gliny. Teraz w programach 3D graficy budują modele komputerowe. Po nich przychodzi czas na animatic, uproszczoną wersję clipu (preview), która służy tylko do demonstracji. Dopiero po korektach i akceptacji animaticu tworzy się pełną wersję clipu 3D.”
Jak powstaje clip animowany, M. Szplit – wykładowca Publishing School

Publishing School w liczbach

20 lat istnienia szkoły
średnio 300 godz. ćw. komp. na każdym kierunku
ponad 1300 fanów na facebook'u
ponad 1000 zadowolonych absolwentów
2280 wypitych kaw rocznie
2040 subskrybentów szkolnego newslettera
880 osób przeszkolonych na kursach specjalistycznych

Zobacz kierunek

Grafika 3D

Wizualizacje i animacje 3D opanowały świat gier, filmów, architektury, sztuki, internetu. Grafik 3D uczestniczy w kreowaniu rzeczywistości. – Czy to nie Twoje fascynacje?