Publishing School w Krakowie

Kurs InDesign



13-godz. kurs "InDesign od podstaw"

Termin najbliższej edycji: 18 i 19 maja 2019 r.  szczegóły

Prowadzi: mgr Ludmiła Mikołajczyk – wykładowca szkoły, grafik DTP, specjalizuje się w edycji oraz DTP książek i katalogów

Program: 
  1. Zastosowanie programu InDesign
  2. Podstawy efektywnej pracy w ID
    – palety, ramka aplikacji
    – obszar roboczy, formaty publikacji
    – preferencje aplikacji
    – skróty klawiaturowe ułatwiające pracę grafika
  3. Praca z tekstem
    – ramka tekstowa, łamy
    – wątki, zarządzanie wątkami
    – style akapitowe i style znakowe
    – wyliczenia w tekście
    – wielkość pisma i interlinii
    – import i justowanie tekstu, wiszące spójniki
    – przelewanie tekstu między ramkami
    – paginy i automatyczna numeracja stronic
    – praca z kolorem, wypełnienie, obrys, kolor tekstu, gradient
    – dokumenty jednostronicowe
    – dokumenty wielostronicowe, strony wzorcowe
    – łączenie i rozłączanie wątków
    – odpychanie tekstu
  4. Praca z grafika
    – edycja ramki graficznej i jej zawartości
    – import grafiki z wykorzystaniem zalet linkowania plików i współpracy z Photoshopem
  5. Eksport do PDF, próbki kolorów
Ćwiczenia i efekty: a) tworzenie ulotki, b) stworzenie pliku prostego katalogu broszurowego

Koszt orientacyjny: 430 zł brutto (zróżnicowane promocje w każdej edycji)

Certyfikat: potwierdza uczestnictwo, oznaczony hologramem “Publishing School“

Kontakt: krystyna@publishingschool.pl lub tel. 504-06-86-26






13-godz. kurs "InDesign średnio zaawansowany"

Termin najbliższej edycji:  2 marca (sob.) + 3 marca (niedz.) godz. 14.15 do 19.45 sprawdź szczegóły

Cel kursu: swobodne posługiwanie się InDesignem w edycji materiałów wydawniczych i reklamowych

Prowadzi: mgr Ludmiła Mikołajczyk – doświadczony grafik DTP, specjalizuje się w edycji książek i katalogów

Program: 
1. Zastosowanie programu InDesign na poziomie średnio zaawansowanym 
2. Ramki, ramki, ramki... mają coś w sobie
    a. ramka tekstowa, graficzna, neutralna, łamy, wątki, zarządzanie wątkami 
    b. import i justowanie tekstu 
    c. inicjał wpuszczony 
    d. Ćwiczenie: wykonanie jednostronnej lub dwustronnej ulotki formatu A4
3. Praca z grafiką... magiczna 
    a. edycja ramki graficznej i jej zawartości, dopasowania 
    b. funkcja oblewania tekstem 
    c. style obiektu 
    d. Ćwiczenie: plakat A2 „Kocham kino”
4. Praca z tekstem... bezstresowa 
    a. style akapitowe, style znakowe 
    b. zagnieżdżanie stylów znakowych w stylach akapitowych 
    c. wyliczenia w tekście 
    d. praca z kolorem, wypełnienie, obrys, kolor tekstu, gradient 
    e. Ćwiczenie: wizytówka z ilustracją (dwustronna), 4-stronicowa broszurka formatu A5, strona tytułowa do katalogu 
5. Praca z tekstem... swobodna
    a. przelewanie tekstu między ramkami 
    b. wiszące spójniki 
    c. skrypty 
    d. paginy i automatyczna numeracja stronic 
    e. Ćwiczenie: wykonanie 12-stronicowej książeczki ze zdjęciami itp. i okładki
6. Eksport do PDF, próbki kolorów

Koszt orientacyjny: 420 zł brutto (zróżnicowane promocje w każdej edycji)

Certyfikat: potwierdza uczestnictwo, oznaczony hologramem “Publishing School“

Kontakt: krystyna@publishingschool.pl lub tel. 504-06-86-26





12-godz. kurs "InDesign w zaawansowanych zastosowaniach"

typografia tekstu i grafiki – zaawansowane narzędzia i techniki pracy – efekty specjalne kolory dodatkowe 
– profile ICC – limit nafarbienia – pdf a parametry drukowania w drukarni

Termin najbliższej edycji: zapytaj nas

Prowadzi: Mirosław Klotzer – grafik DTP, specjalista zarządzania barwą, konsultant z zakresu poligrafii, DTP i prepress

Program:
  1.  Zaawansowana praca z tekstem
     – rozwiązywanie problemów typograficznych
     – skrypty i style GREP, zaawansowane wykorzystanie stylów, style zagnieżdżone
  2.  Przygotowanie dokumentów wielostronicowych
     – strony wzorcowe, pagina żywa, automatyczne dopasowanie układu
  3.  Warstwy
     – praca z warstwami, zarządzanie obiektami, wykorzystanie warstw do pracy z wykrojnikiem
  4.  Zaawansowana praca z grafika
     – ścieżka przycinająca, konwersja ścieżki przycinającej na ramkę, oblewanie grafiki tekstem
     – wykorzystanie selekcji stworzonej Photoshop, ścieżka obcięcia, kanał alfa jako przezroczystość
  5.  Współpraca z Photoshopem i Illustratorem
     – przezroczystość i inne efekty specjalne, linkowanie i osadzanie elementów graficznych
  6.  Efekty specjalne oraz kolory dodatkowe
     – praca z bibliotekami Pantone'a, maska na lakier
  7.  Przygotowanie publikacji do druku
     – format publikacji, boksy w pdf, spady, formaty papieru a pole zadruku, format netto i brutto
     – podgląd rozbarwień, paleta „podgląd wyjściowy”, inspekcja wstępna paleta „Łącza”
     – rozdzielczość ilustracji, pdf 1.3 – 1.4, pdf-x, fonty czy krzywe, polecenie „Pakiet”
  8.  Zarządzanie kolorem
     – praca w przestrzeni RGB/CMYK, wykorzystanie profili ICC, limit nafarbienia
  9.  Kontrola poprawności pracy w pdf-ie. Kontakt z drukarnia
     – paleta „podgląd wyjściowy”, inspekcja wstępna, edycja plików pdf

Koszt orientacyjny: 430 zł brutto (zróżnicowane promocje w każdej edycji)

Certyfikat: potwierdza uczestnictwo, oznaczony hologramem “Publishing School“

Kontakt: krystyna@publishingschool.pl lub tel. 504-06-86-26

Czy wiesz, że:

“Nabór na rok 2019/20 trwa. Kompletujemy kolejne grupy komputerowe.
Termin indywidualnej rozmowy wstępnej prosimy ustalać telefonicznie kom. 504-068-626 lub mailowo: sekretariat@publishingschool.pl.
Od 2 września 2019 r. dyżury sekretariatu odbywają się od poniedziałku do piątku w godz. 12.30-18.30. Możliwe są również spotkania w innych dniach i godzinach po uprzednim uzgodnieniu terminu.”
Rekrutacja, Dyrektor Szkoły

Publishing School w liczbach

21 lat istnienia szkoły
średnio 250 godz. ćw. komp. na każdym kierunku
1420 fanów na facebook'u
924 absolwentów
2280 wypitych kaw rocznie
2040 subskrybentów szkolnego newslettera
ponad 1050 osób przeszkolonych na kursach specjalistycznych

Zobacz kierunek

Kursy grafiki komputerowej

Już wiesz, już umiesz. Wszystko? Czy na pewno? Kursy: 2D, 3D, e-pub, koloru, digital reklamy, UX, animacji, copywritingu i inne. – Wybieraj, konkurencja nie śpi!