Publishing School w Krakowie

Kursy barwy i druku



12-godz. warsztaty "Zarządzanie barwą w fotografii, DTP i druku"

Termin najbliższej edycji:  zapytaj nas

Prowadzi: Mirosław Klotzer – grafik DTP, specjalista zarządzania barwą, konsultant z zakresu poligrafii, grafiki DTP i prepress, 
                  wykładowca szkoły

Program: 
Co grafik, fotograf i drukarz powinni wiedzieć więcej od swoich klientów o świetle i barwie
  – problemy percepcji, subiektywność postrzegania barw
  – temperatura barwowa światła, zjawisko indukcji przestrzennej
  – metameria
  – modele barw: LAB, CMYK, RGB
  – parametr delta E i jego wykorzystanie w praktyce
Reprodukcja barwy w druku
  – CMYK i RGB, dlaczego nie możemy drukować w RGB
  – limit farby, budowa „czerni“, a rodzaje podłoży drukowych
  – kolory dodatkowe Pantone, czynniki wpływające na odwzorowanie barwy
  – norma ISO 12647-2 i jej zastosowanie w praktyce
  – zagadnienia standaryzacji w druku offsetowym i cyfrowym, pokonywanie trudności
Profesjonalne zarządzanie barwa
  – profile ICC, systemowe zarządzanie profilami
  – zarządzanie kolorem w programach Adobe
  – profilowanie aparatu fotograficznego, profilowanie i adiustacja monitora (kalibracja sprzętowa)
Systemy odbitek próbnych
  – proof kontraktowy, kontrola i certyfikacja
  – symulacja koloru podłoża

Koszt orientacyjny: 440 zł brutto (zróżnicowane promocje w każdej edycji)

Certyfikat: potwierdza uczestnictwo, oznaczony hologramem “Publishing School“

Kontakt: krystyna@publishingschool.pl lub tel. 504-06-86-26




12-godz. warsztaty "Współpraca grafika DTP z drukarnią"
Wiedza, której na pewno nie znajdziesz w internecie. Ćwiczenia z wykorzystaniem programów graficznych.
Skuteczne rozwiązywanie problemów na linii grafik – drukarnia, unikanie konfliktów technicznych, 
poprawność przygotowania plików, kontrola barwy w DTP i prepress, ocena wydruków.

Termin najbliższej edycji:  22-24 maja 2018 w godz. 17.15 do 20.40  Sprawdź szczegóły

Prowadzi: Mirosław Klotzer – grafik DTP, specjalista zarządzania barwą, konsultant z zakresu poligrafii, grafiki DTP i prepress, 
                  wykładowca szkoły

Program: 
  1. Czym jest poprawny prepress? Kto za to odpowiada? – Co wiesz, a co powinieneś wiedzieć?
  2. Preflight i kontrola jakości w procesie przygotowania do druku
  3. Inspekcja wstępna w InDesign
  4. Edycja plików PDF – jak efektywnie wykorzystać do kontroli plików narzędzia Acrobata?
  5. Problemy technologiczne w druku offsetowym – limit nafarbienia (TIL), „czarny bogaty”, 
    dostosowanie projektu do wybranego papieru lub innego podłoża drukowego
  6. Percepcja barwy – kontekst, oświetlenie, metameria
  7. Zarządzanie kolorem – profile ICC oraz ISO 12647-2 z roku 2015, profile docelowe i źródłowe, 
    soft proofing, poprawna separacja z wykorzystaniem ICC
  8. Kolory dodatkowe, kiedy warto je stosować? – wzorniki farb Pantone, 
    cyfrowe wartości farb Pantone w aplikacjach DTP
  9. Proofy cyfrowe – norma ISO 12647-7, proofy cyfrowe, „kolor OK”
  10. Ocena prawidłowości wydruków – densytometry i spektrofotometry, zgodność z ISO 12647-2
  11. Druk cyfrowy, szansa czy problem? – Najnowsze rozwiązania dla reklam, gazet i czasopism
  12. Toner kontra atrament
Koszt orientacyjny: 450 zł brutto (zróżnicowane promocje w każdej edycji)

Certyfikat: potwierdza uczestnictwo, oznaczony hologramem “Publishing School“

Kontakt: krystyna@publishingschool.pl lub tel. 504-06-86-26




14-godz. warsztaty "Kontrola jakości plików oraz barwy w DTP i prepress"

Termin najbliższej edycji: zapytaj nas

Prowadzi: Mirosław Klotzer – grafik DTP, specjalista zarządzania barwą, konsultant z zakresu poligrafii, grafiki DTP i prepress, wykładowca szkoły

Program:
1. Czym jest poprawny prepress? Kto za to odpowiada? – Co wiesz, a co powinieneś wiedzieć?
2. Preflight i kontrola jakości w procesie przygotowania do druku. – Co ujawni inspekcja wstępna w InDesign, 
    a co ozalid cyfrowy?
3. Edycja plików PDF – jak efektywnie wykorzystać do kontroli plików narzędzia edycyjne Acrobata?
4. Problemy technologiczne w druku offsetowym – limit nafarbienia (TIL), tajemnice nadruku farbą czarną, „czarny bogaty”, 
    dostosowanie projektu do właściwości wybranego papieru
5. Ciągłe problemy z percepcją barwy – kontekst, oświetlenie, metameria
6. Zarządzanie kolorem – profile ICC oraz ISO 12647-2 z roku 2015, profile docelowe i źródłowe, soft proofing, 
    poprawna separacja z wykorzystaniem ICC
7. Kolory dodatkowe, kiedy warto je stosować? – Pantone i RAL, wzorniki farb Pantone, cyfrowe wartości farb Pantone 
    w aplikacjach DTP
8. Proofy cyfrowe – norma ISO 12647-7, proofy cyfrowe, „kolor OK”
9. Ocena prawidłowości wydruków – densytometry i spektrofotometry, zgodność z ISO 12647-2
10. A co z uszlachetnianiem? – Bezbłędne foliowanie, lakier dyspersyjny i UV, hot stamping
11. Druk cyfrowy, szansa czy problem? – Najnowsze rozwiązania dla reklam oraz gazet i czasopism, czyli toner kontra atrament

Koszt orientacyjny: 530 zł brutto (zróżnicowane promocje w każdej edycji)

Certyfikat: potwierdza uczestnictwo, oznaczony hologramem “Publishing School“

Kontakt: krystyna@publishingschool.pl lub tel. 504-06-86-26






14-godz. kurs specjalistyczny "Korekta barwna zdjęć do druku"

Termin najbliższej edycji: zapytaj nas

Dla kogo?
dla grafików DTP posługujących się sprawnie Photoshopem pracujących w agencjach reklamowych, działach marketingu i wydawnictwach, dla fotografów, fotografików, artystów grafików aplikujących do pracy w agencjach reklamowych, studiach fotograficznych i wydawnictwach 

Prowadzi: mgr Ludmiła Mikołajczyk – grafik DTP, specjalista edycji książkowych, w tym utrudnionych korekcji foto 

Program:
1. Ocena jakości zdjęcia i jego przydatność pod kątem możliwości technik drukowych 
2. Ustalenie zakresu koniecznej interwencji korekcyjnej w Adobe Photoshop
3. Wybór narzędzi korekcyjnych
– próbkowanie koloru (rozmiar próbki), zasada korekcji kanałów CMYK
– narzędzia z grupy dopasowania, warstwy dopasowania
– tryby mieszania warstw, maski na warstwach, pędzel mieszający
4. Prawidłowe i ergonomiczne eliminowanie błędów: rozdzielczość, wymiary obrazu, kadrowanie
5. Ujednolicanie odcieni skóry
6. Podbijanie nasycenia kolorów z zachowaniem naturalności koloru skóry
7. Usuwanie zafałszowań kolorystycznych wynikających z użycia w trakcie fotografowania źródeł światła o różnej temperaturze barwowej (flesz, jarzeniówki itd.)
 8. Możliwości uzyskiwania kilku wybranych efektów specjalnych użytecznych w fotografii reklamowej kierowanej do drukowania
9. Obróbka portretu studyjnego
– metoda frequency split (praca z częstotliwościami)
– korekta kształtu ust (przykłady), usuwanie odstających włosów
– korekta kolorystyczna, zmiana koloru tła
– zwiększenie kontrastu metodą czarno-białej warstwy
– użycie narzędzi dodge & burn (rozjaśnianie, ściemnianie)
– tabela kolorów skóry wg von Luschana
10. Konwersja do CMYK, podgląd jakości finalnej

Koszt orientacyjny: 400 zł brutto (zróżnicowane promocje w każdej edycji)

Certyfikat: oznaczony hologramem “Publishing School“

Kontakt: krystyna@publishingschool.pl lub tel. 504-06-86-26

Czy wiesz, że:

“Projekt dyplomowy musi być prawdziwy. – "Dzięki świetnym nauczycielom nabyłam w Publishing School umiejętności, które umożliwiają mi promowanie się na coraz większą skalę. A najbardziej jestem wdzięczna za projekt dyplomowy polegający na koncepcji i wykonaniu prawdziwej kampanii reklamowej. To czego się przy nim nauczyłam pozwoliło mi zaplanować akcję promocyjną o globalnym zasięgu, o której już niedługo będzie głośno. Zawsze i wszędzie polecam Publishing School. Serdecznie i dziękuję za wkład włożony w naszą grupę Kreowanie Kampanii Reklamowych z roku 2012/13."”
Coś w tym jest, Elżbieta Kaczmarek - Absolwentka 2012/13 - list z 5 kwietnia 2015 r.

Publishing School w liczbach

20 lat istnienia szkoły
średnio 300 godz. ćw. komp. na każdym kierunku
ponad 1200 fanów na facebook'u
ponad 1000 zadowolonych absolwentów
2280 wypitych kaw rocznie
2040 subskrybentów szkolnego newslettera
850 osób przeszkolonych na kursach specjalistycznych

Zobacz kierunek

Poligrafia DTP

Wydrukować można wszystko na wszystkim, ale tylko wtedy, kiedy perfekcyjnie pod względem typograficznym i technicznym przygotujesz pliki. – Tego właśnie uczymy!