Porada tygodnia #5

Baner z białą ikoną dokumentu

CV a port­fo­lio – Aplikując do: pier­wszej pra­cy, innej, trud­niejszej, lep­iej płat­nej pra­cy, CV jest stan­dar­d­em. Ale nieste­ty obec­nie już nie wystar­cza. Pracodawca chce widzieć próbkę umiejęt­noś­ci, nasze konkretne pro­duk­ty. Tym właśnie jest port­fo­lio. Jak je zbu­dować? – Tak jak clip reklam­owy, czyli: czołówka + body + tyłówka. Całość zamknij w for­ma­cie pdf lub innym “tylko do odczy­tu”. Plansza czołówkowa zaw­iera: słowo port­fo­lio, imię i nazwisko (nigdy odwrot­nie) oraz zawód np. Portfolio – Jan Kowalski – web design­er. Do body wstaw: kolorowe wiz­ual­iza­c­je tego, co potrafisz wykon­ać np. fotografie napraw­ionych czy zbu­dowanych przed­miotów, rysun­ki, frag­men­ty pro­jek­tów, grafi­ki, prób­ki tek­stów, rysun­ki, mod­ele itd. Jeśli potrafisz wyko­rzys­taj Muckupy. Tyłówką będzie krót­ka, najlepiej wyliczeniowa infor­ma­c­ja o doświad­cze­niu, narzędzi­ach jaki­mi się posługu­jesz, wyk­sz­tałce­niu i kierunku, w którym zamierza­sz się doskon­al­ić. Dodaj też tele­fon lub mail oraz, jeśli to dla Ciebie korzystne, zdję­cie.