Kurs www

UI/UX web designer – informacje dla Ciebie

Formularz zgłoszeniowy na kurs UI/UX web designer

Prosimy wypełnić elektronicznie lub ręcznie. Wypełniony proszę przesłać mailem na krystyna@publishingschool.pl

Sprawdź co już wiesz o web designie

Program na rok 2021/22 – kurs UI/UX web designer

Wejście do świata programowania www

Przedmioty

Wszystkie zajęcia są praktyczne – komputerowo-warsztatowe

Ilość godz. lekcyjnych

User Interface, tekst na www oraz interaktywne prototypy (XD)

30

Grafika na stronach www

Photoshop i Illustrator

24

Generowanie dynamicznych interfejsów (Figma, Sketch)

24

User experience (UX)

24

WordPress

Tworzenie prostych i zaawansowanych stron internetowych

36

Tworzenie stron internetowych w HTML5 i CSS3

z wykorzystaniem Bootstrap oraz języka programowania JavaScript

78

Autorski projekt strony www + własne portfolio w postaci case study UI/UX

  • Konsultacje indywidualne i grupowe: merytoryczne, typograficzne, marketingowe i korekty (9 godz.)
  • Praca własna pod nadzorem prowadzących projekt (70 godz.)
  • Prezentacja otwarta i recenzje ukończonych projektów (5 godz.)

84

Razem

300

(w tym 230 godz. zajęć z nauczycielami)

Po ukończeniu kursu UI/UX web designer Absolwent powinien umieć

Perspektywy pracy i typowe stanowiska pracy

Docierające do szkoły oferty pracy zamieszczamy w zakładce “Oferty pracy”

Szczegółowy program

User Interface, tekst na www oraz interaktywne prototypy (XD)

Podstawowe pojęcia stosowane w projektowaniu www, czyli jak mówią profesjonaliści. Stanowiska pracy w branży web design. Analiza struktury przykładowych stron internetowych. Co widzimy jako użytkownicy? Najnowsze trendy w projektowaniu. Prawo autorskie w web. Umowa o dzieło dla grafików www. Proces tworzenia produktu internetowego, czyli od koncepcji przez testy, design, optymalizację i publikację do promocji SEM/SEO. Ćwiczenia. 

Responsive Web Design. Zagadnienia związane z RWD. Anatomia ekranów. Projektowanie pod rozdzielczość i dotyk. Breakpoint. Architektura informacji, mapa witryny. Testing. Wireframe. Prototyping tools. Przydatne linki. 

Teksty na stronach www: optymalna długość, struktura, organizacja zapisu, układy graficzne. Fonty: budowa, zastosowanie, czytelność. Klasyfikacja krojów, odmiany  i stopnie pism. Ćwiczenia w tworzeniu przykładowych własnych tekstów na www. Specyficzne problemy projektowania tekstów.

Grafika na stronach www: Photoshop i Illustrator

Photoshop: Praca na Mac i OS. Interface Photoshopa. Skróty klawiaturowe. Se-lekcja. Podstawowe palety i narzędzia. Zapis i edycja w kanale Alfa. Maska na warstwie. Praca z warstwami. Ćwiczenia w wykonywaniu fotomontaży z wykorzystaniem warstw. Praca z kolorem. Kadrowanie zdjęć. Retusz przy pomocy narzędzi retuszerskich i malarskich: pieczątka, pędzel, wypełnienie, skraplanie, marioneta itp. Skalowanie z uwzględnieniem zawartości. Korekcja zdjęć: wyostrzanie, rozmycie, ściemnianie, rozjaśnianie, zastępowanie koloru. Formaty zapisu plików finalnych. Generowanie prostych animacji do internetu.

Illustrator: Cechy grafiki wektorowej w porównaniu z bitmapową. Użyteczność Illustratora w grafice. Podstawowe ustawienia. Obszary robocze. Tryby pracy. Podgląd i kontur. Rysowanie obiektów. Linie pomocnicze. Cechy koloru i praca z kolorem. Transformacja obiektów. Palety w Illustratorze. Przekształcenia, wyrównywanie, odnajdywanie ścieżek. Wektoryzacja obiektów. Metamorfoza, opcje przejść, tworzenie masek. Edytowanie tekstu w Illustratorze. Tekst zwykły, akapitowy i tekst na ścieżce. Końcowe pliki z Illustratora.

Generowanie dynamicznych interfejsów (Figma, Sketch)

Interface programu Figma. Design Systemów. Zasady nowoczesnego projektowania interfejsów. Zarządzanie stylami współdzielonymi: style kolorów, warstw, tekstów, używanie efektów. Tworzenie, organizacja komponentów. Komponenty zagnieżdżone. Korzystanie z komponentów lokalnych oraz bibliotek komponentów. Dynamiczne interfejsy, funkcje: Auto Layout, Constraints, Spacing, Padding. Operacje na kształtach wektorowych: skalowanie, maski warstw, zaokrąglenia, obrysy. Tworzenie i zarządzanie ikonami. Obsługa pluginów i rozszerzeń. Funkcje współpracy, udostępniania i komentowania projektu. Zasady eksportu i przygotowania plików graficznych do wdrożenia w aplikacji. Zasady komunikacji z zespołami developerskimi. Projektowanie własnej aplikacji opartej na Design System.

WordPress: Tworzenie prostych i zaawanso-wanych stron internetowych

Serwer, domena, podstawowe funkcje kokpitu. Ustawienie bezpośrednich od-nośników. Motywy i sposoby ich wyszukiwania. Funkcja Dostosuj. Ustawienie tożsamości witryny. Ustawienie logotypu oraz menu. Slidery i tła nadające stronie pazur, czyli mocną ekspresję. Grafika na stronie www – jaka, gdzie, dlaczego? Wtyczki. Zamieszczanie treści. Formatowanie tekstu. Blokowe budowanie stron. Dodawanie mediów. Tabela. Elementy animacji na stronie. Galeria zdjęć. Flipbooki. Formularz kontaktowy. Interaktywna mapa. Kotwice i linki. Progress Bar. Karuzela. Mapa Google. Łączenie z portalami społecznościowymi. Informacja o cookies. Instalacja WordPress. Pop-up. Strony kontra wpisy. Tworzenie tagów i kategorii. Widgety. Ustawienia strony. Strona dwujęzyczna. Ćwiczenia integrujące wszystkie nabyte w WordPress umiejętności. Prezentacja i ocena z punktu widzenia potencjalnego użytkownika wykonanych na WordPress w czasie zajęć stron internetowych.

Tworzenie stron internetowych w HTML5 i CSS3 z wykorzystaniem Bootstrap oraz języka programowania JavaScript


Wprowadzenie: Wstęp do technologii HTML. Kontekst pracy web developera. Zadania, odpowiedzialność. Przeglądarka i oferowane przez nią narzędzia. Edytor kodu. Środowisko. Podstawowe znaczniki HTML: Html, head, body, Heading, Paragraph, Div i Span. Linki względne i bezwzględne, Br, Hr, Img, Listy (ul/ol). Tabele (tr, th, td). HTML semantyczny. Dlaczego taki? Header, Nav, Main, Section, Footer.

Działania zaawansowane: Wstęp do CSS. Sposoby załączania styli i skryptów do pliku HTML. Stylowanie elementów inline (tekstowych). Stylowanie elementów blokowych. Selektory i pseudo-selektory. Zaawansowany CSS. Pozycjonowanie elementów: relatywne, absolutne. Sticky. Flexbox. Opcjonowanie Grid. Responsive web design. Media queries. Pod-stawy animacji. Transition i Animation. Wstęp do Bootstrap. Biblioteka, ekosystem. Porównanie pisania CSS i klas Boorstrap. Wstęp do JavaScript. Przechwytywanie elementów. Dodawanie i odejmowanie klas na elementach. Wstęp do obsługi zdarzeń. Seria ćwiczeń w budowaniu strony www z wykorzystaniem poznanych narzędzi. Ćwiczenia podsumowujące. Wyjaśnienie zagadnień utrudnionych.

User Experience UX

Definicja i zadania UX. – Do czego posłuży mi ta wiedza? Wartości UX. Heurystyki użyteczności i ich wykorzystanie. Pięć złotych zasad UX. Proces projektowania UX. Narzędzia. Persony. Ćwiczenia w tworzeniu Persony. Scenariusz użytkownika. Mapa doświadczeń. Rezultat. Badania UX. Badania ilościowe i jakościowe. 

Pogłębione wywiady indywidualne. Obserwacja etnograficzna. Audyt ekspercki. Testy zadaniowe użyteczności. Plan badania. Scenariusz. Badanie testami RITE. Eyetracking. Wireframe. Ćwiczenia w projektowaniu z dostosowaniem do wybranej sytuacji UX. 

Autorski projekt strony www + własne portfolio w postaci case study UI/UX

Praca końcowa polega na zaprojektowaniu i zbudowaniu strony internetowej dla dowolnie wybranej konkretnej firmy, osoby lub wydarzenia, przy użyciu WordPress lub HTML.

Stroną może być także własne portfolio. Jeśli nie jest, to portfolio należy zbudować jako osobny plik i zamknąć w formacie np. pdf. 

Na odrębnym pokazie praca końcowa wraz z portfolio jest prezentowana, recenzowana i oceniana.

Prace uczestników kursów

Opinie uczestników

Pełny zestaw opinii znajduje się na Google oraz Facebooku

5/5
Brałam udział w kursie WebDesign 2020/21. Bardzo długo szukałam dobrego kierunki i uczelni i jestem bardzo zadowolona z wyboru. Jestem samoukiem ale możliwość czerpania doświadczenia od ludzi z zawodu upewniła mnie w fakcie, że warto było zainwestować czas i pieniążki. Świetna kadra prowadzących, niesamowita Pani Dyrektor, a przede wszystkim jest to szkoła, która jest dla słuchaczy a nie tylko pieniądze słuchaczy dla niej. Zawsze pomogą, poszukają rozwiązania, są dostępni w godzinach "po Twojej pracy", program rozwijany z roku na rok oraz przede wszystkim praktyczny a nie stek samych teorii. Jeśli ktoś się zastanawia to polecam! Nie będziecie żałować 🙂
Wanda Ch.
Absolwentka
5/5
Serdecznie polecam szkołę każdemu, kto w praktyce chce szkolić swoje umiejętności 🙂
Julia L.
Absolwentka

Kurs UI/UX web designer – Prowadzący zajęcia

mgr Krystyna Nowak-Wawszczak

Dyrektor, poligraf, ekonomista

Dyrektor “Publishing School” w Krakowie od początku jej istnienia.

Wykładowca przedmiotów: Redakcja techniczna, Materiałoznawstwo poligraficzne, Marketing małej firmy, Copywriting i korekta publikacji.

Wykształcenie: technik poligraf, mgr ekonomii o spec. organizacja i zarządzanie AE Kraków, absolwentka Podyplomowego Studium Pedagogicznego, studia podyplomowe w SGH w Warszawie spec. marketing usług poligraficznych, spec. nauczycielska z przedmiotów poligraficznych nadana przez ODN Warszawa, studia podyplomowe: Edukator Nowej Szkoły Zawodowej – KOWEZiU Warszawa, nauczyciel dyplomowany przedmiotów poligraficznych i ekonomicznych.

Poprzednie doświadczenia zawodowe: praca w wydawnictwie prasowym (trzy lata), wieloletnia praca nauczyciela przedmiotów poligraficznych w Technikum Poligraficznym w Krakowie, doradca metodyczny nauczycieli szkół zawodowych w Krakowie (11 lat).

Obecne dodatkowe zadania: wykładowca przedmiotu “2D materiały i procesy wytwarzania” na ASP w Krakowie.

mgr Adam Harasym

Grafik DTP, web i interactive

Wykładowca przedmiotu: Web-design.

Wykształcenie: mgr prawa, Krakowska Akademia, absolwent „Publishing School“ – grafik DTP.

Wykonywana praca: prowadzi własne studio brandingowe “w wolnych chwilach”, doświadczenie zawodowe w realizacji kampanii reklamowych dla znanych marek.

mgr Justyna Kraszewska

UX Designer, grafik DTP

Wykładowca przedmiotu: Koncepcje, kreacje i tekst na www.

Wykształcenie: mgr sztuki, Uniwersytet Pedagogiczny, absolwentka „Publishing School“ – grafik DTP.

Wykonywana praca: UX Designer, dodatkowo asystent na Wydziale Sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego.

lic. Mateusz Najuch

Projektant aplikacji i serwisów www

Wykładowca przedmiotu: Tworzenie dynamicznych interfejsów (Figma, Sketch)

Wykształcenie: lic. grafiki reklamowej i multimediów – WSE im. ks. J. Tischnera w Krakowie

Wykonywana praca: UI Designer w Caspio (platforma “No-Code” do tworzenia aplikacji biznesowych), poprzednio Senior UI Designer w Ailleron (projektowanie aplikacji mobilnych oraz RWD m.in. dla branży finansowej, telekomunikacyjnej i HotelTech) oraz Lead Designer w Contellio (Content Marketing Marketplace).

mgr Ludmiła Mikołajczyk

Grafik DTP, informatyk

Wykładowca przedmiotów: Programy graficzne w poligrafii – edycja dzieła, Grafika 2D w reklamie, Korekta foto do druku.

Wykształcenie: mgr filologii rosyjskiej UJ, certyfikat “Dyplomowany operator DTP i wykładowca prepress w Apple Poland”, studia podyplomowe z nauczania informatyki AGH, wieloletnia praktyka operatora DTP i redaktora technicznego w Gazecie Krakowskiej i firmie akcydensowej.

Wykonywana praca: freelancer DTP, specjalista przygotowania do druku (tekst i foto) publikacji dziełowych, nauczyciel dyplomowany przedmiotów informatycznych w szkole średniej, egzaminator OKE dla przedmiotów informatycznych i języka rosyjskiego, egzaminator ECDL.

inż. Piotr Petrycki

Programista, web designer

Wykładowca przedmiotu: Tworzenie stron www w HTML5 i CSS3

Wykształcenie: AGH University of Science and Technology – Electronics and Telecommunications oraz Publishing School na kierunku Web Design

Wykonywana praca: freelancer w zawodach Web Developer oraz Web Designer

mgr inż. Magdalena Wilczak

Grafik DTP, web designer, specjalista CMS

Wykładowca przedmiotów: Tworzenie stron internetowych w WordPress i Podstawy HTML i CSS.

Wykształcenie: mgr inż. budownictwa na Politechnice Krakowskiej, absolwentka studiów podyplomowych AGH “Grafika komputerowa” oraz “Publishing School“ – “Multimedia”.

Wykonywana praca: grafik kreatywny oraz specjalista do stron i sklepów internetowych opartych na systemach CMS. 

Zobacz pozostałe kierunki

Grafika 3D

Wizualizacje i animacje 3D opanowały świat gier, filmów, architektury, sztuki, internetu. Grafik 3D uczestniczy w kreowaniu rzeczywistości. Czy to nie Twoje fascynacje?

Poligrafia DTP

Wydrukować można wszystko na wszystkim, ale tylko wtedy, kiedy perfekcyjnie pod względem typograficznym i technicznym przygotujesz pliki – Tego właśnie uczymy!

Grafika reklamowa

Pojedyncza reklama to przeszłość, prawie każdy potrafi ją zrobić. Teraźniejszość należy do kampanii reklamowych. A przyszłość? – Odkryj z nami swoją kreatywność!