Kurs 3D

Trwa nabór na rok 2021/22. – Zapraszamy

Kurs Grafika 3D – informacje dla Ciebie

Formularz zgłoszeniowy na kurs Grafika 3D

Prosimy wypełnić elektronicznie lub ręcznie. Wypełniony proszę przesłać mailem na krystyna@publishingschool.pl

Sprawdź co już wiesz o grafice 3D

Plan nauczania na rok 2021/22 – kurs Grafika 3D

Przedmioty

Wszystkie zajęcia są praktyczne – komputerowo-warsztatowe

Ilość godz. lekcyjnych

Scenariusz, storyboard i animatic filmu 3D

18

Grafika 3D w Cinema 4D

42

Grafika 3D w Maya

84

Modelowanie postaci i elementów architektury w Mudbox

36

Techniki postprodukcyjne, compositing z uwzględnieniem udźwiękowienia clipów

(After Effects + Photoshop)

38

Autorski projekt clipu 3D + budowanie własnego portfolio

  • Konsultacje indywidualne, grupowe i korekty (8 godz.)
  • Praca własna pod nadzorem prowadzących projekt (70 godz.)
  • Prezentacja otwarta i recenzje ukończonych projektów (4 godz.)

Sprawdź klipy Absolwentów kierunku grafika 3D

82

Razem

300

(w tym 230 godz. zajęć z nauczycielami)

Po ukończeniu kursu 3D Absolwent powinien umieć

Perspektywy pracy i typowe stanowiska pracy

Docierające do szkoły oferty pracy zamieszczamy w zakładce “Oferty pracy”

Szczegółowy program

Scenariusz storyboard i animatic clipu 3D

Statyka a ruch, czyli obraz a film. Etapy powstawania filmu animowanego. Koncepcja i budowanie logicznej fabuły. Próba napisania krótkiego scenariusza do własnego filmu. Tworzenie storyboardu do otrzymanego scenariusza. Wyszukiwanie i eliminacja błędów. Rysowanie poszczególnych obrazów w Photoshopie z użyciem tabletów graficznych. Kompletowanie rysunków koncepcyjnych do animaticu. Tworzenie animaticu w After Effects. Praca nad poszczególnymi kadrami. Montaż poprzednio przygotowanych materiałów. Kontrola czasu przypadającego na dany materiał. Generowanie pliku końcowego. Prezentacja stworzonego clipu.

Grafika 3D w Cinema 4D

Basic: Przestrzeń robocza i narzędzia. Drzewo hierarchii, obiekty, ich funkcje. Struktura brył prostych i ich atrybuty. Tekstury i shadery. Narzędzia modelujące. Modelowanie z zastosowaniem krzywych oraz blueprintów. Funkcja Nurbs. Modelowanie obiektów organicznych oraz scen i obiektów na scenie.

Wizualizacja: Ćw. Pokój izometryczny: Modelowanie za pomocą brył parametrycznych, generatorów, deformerów oraz splajnów. Układ hierarchiczny, zasady efektywnej pracy. Oświetlenie sceny, ustawienie statycznej kamery. Render fizyczny i standardowy. Tworzenie złożonych kształtów za pomocą narzędzi Boole i Connect. Ćw. Sfery z materiałami. Tworzenie materiałów, shaderów i efektów. np. szkło, metal, lustro. Ćw. Martwa natura. Modelowanie poligonowe obiektów o odmiennych kształtach, symulowanie ubrań. Podpinanie gotowych map PBR pod materiał.

Animacje: Ruch obiektu po narysowanej ścieżce. Animacja na zasadzie symulacji np. Soft body, Rigid body. Tworzenie renderu animacji. Kompleksowe modelowanie postaci i przygotowanie jej do animacji. Moduł rzeźbienia w Cinema, narzędzia. Moduł malowania, narzędzia malowania. Riggowanie. Animacja za pomocą klatek kluczowych. Rozkładanie mapy UV. Animacja postaci poruszającej się po ścieżce i po nierównym terenie.

Ćwiczenie finalne: Tworzenie krótkiej kompleksowej animacji na podstawie briefu zamówionego projektu. Korekta i prezentacja powstałych prac.

Grafika 3D w Maya

Basic: Istota grafiki 3D. Interface i prezentacja podstawowych narzędzi programu Maya. Przykłady realizacji projektów w Maya. Zasady modelowania. Optymalizacja modeli 3D. Tworzenie sceny.

Wstęp do modelowania: Narzędzia modelowania. Modelowanie brył: fundamentów budynku, ścian, drzwi, balkonów. Oświetlenie budynku za pomocą HDR. Renderowanie budynku. Tworzenie materiałów typu szkło, drewno, cegła itp. Nakładanie materiałów. Nauka o mapach typu Bump, Displacement, Reflection.

Podstawy animacji na Maya: Graph Editor. Animacja twarzy na bazie Blend Shapes. Riggowanie postaci. Tworzenie animacji postaci. Rendering animacji. Zaawansowane ćwiczenia w budowaniu postaci: tułów, głowa, kończyny. Udoskonalanie płynności ruchu postaci. Praca z modyfikatorami: Bend, Taper, Twist.

Modelowanie zaawansowane: Modelowanie mostu i jezdni z zastosowaniem modyfikatorów. Oświetlenie, renderowanie sceny, animacja obiektów wzdłuż linii. Tworzenie animacji samochodu jadącego po moście. Tworzenie roślinności i jej optymalizacja. Zamiana modeli 3D drzew na Proxy. Scattering, zalety i wady. Zastosowanie MASH w ćwiczeniach.

Tworzenie wnętrz i przedmiotów w 3D: Ćwiczenia w modelowaniu wnętrz i przedmiotów: pokój, aneks kuchenny, weranda, taca z owocami, rewolwer, buty itp. Budowanie pojazdów: samochód, autobus, helikopter, pociąg, dron itp. Optymalizacja sceny. Ustawienie ścieżek dla kamer. Plan pierwszy i drugi, akcja, kolor, postacie, spójność elementów kompozycji.

Realizacja clipów: Realizacja całości. Ustawianie renderingu pod animację. Pozbywanie się Flickeringu. Camera Projection. Praca w Maya na bardzo dużych plikach. Budowanie dużej sceny. Prace autorskie 3D polegające na specyficznym odwzorowaniu obrazów fotograficznych: koncepcja, perspektywa, kolorystyka, nastrój, czynnik fantazji w połączeniu z dokładnością odwzorowania. Korekty plików i wykonanych clipów, przygotowanie ich do prezentacji.

Modelowanie postaci i elementów architektury w Mudbox

Możliwości i interface Mudbox jako 3D Sculpting and Digital Painting Software. Rzeźbienie w chmurze punktów. Narzędzia rzeźbienia. Tworzenie i modyfikacja brył przydatna w modelowaniu elementów architektury. Przykłady rzeźby cyfrowej. Anatomia głowy ludzkiej i proste ćwiczenia w rzeźbieniu głowy. Anatomia całego ciała ludzkiego, ćwiczenia w rzeźbieniu ciała. Analiza map teksturowych. Teksturowanie w konkretnych ćwiczeniach. Rzeźbienie zaawansowane na przykładzie włosów oraz futra.

Animacja obrotowa obiektów. Generowanie obrotu głowy. Ćwiczenia w budowaniu włosów postaci ludzkiej tworzonej do filmów i gier 3D. Riggowanie postaci wykonanej w Mudbox. Korekty projektów i eliminowanie ewentualnych trudności. Teksturowanie w Substance. Narzędzia, technologie i wykonanie obiektów w Substance. Prezentacja wykonanych plików.

Techniki postprodukcyjne, compositing z uwzględnieniem udźwiękowienia clipów (After Effects)

Interface After Effects. Rodzaje warstw i ich atrybuty. Klatki kluczowe. Techniki animacji. Praca w Graph Editorze. Tempo animacji. Parentowanie i Null Object. Kształty i maski. Tworzenie i zastosowanie masek. Ćwiczenia w wykonywaniu reklamy w After Effects z użyciem przycisku Ustawienia oraz wykonanie renderu.

Ćwiczenia zaawansowane „Reklama produktu“ z zastosowaniem różnych efektów. Kamera i światło w animacji. Tworzenie warstw 3D. Ćwiczenie „Animacja Kafli 3“. Perspektywa, głębia, ostrość i przysłona. Wprowadzenie do ekspresji. Ćwiczenie “Karta wirtualna 3D“. Ruch kamery, trackowanie Motion Tracking. Ćwiczenie „Walk“. Praca z warstwami audio i wykorzystanie efektów audio. Trackowanie ruchu człowieka i animacja masek. Wstawianie elementów do przestrzeni 3D za pomocą narzędzi Track Camera i Track Motion.

Compositing warstw, efekt gorącego powietrza. Ćwiczenie „Las“. Keying i praca z greenscreenem. Cinema 4D Render. Tekst w 3D. Praca z plikami Photoshopa i Illustratora. Importowanie i zmiany. Ćwiczenie z efektem Glass. Teksturowanie tekstu. Montaż końcowy i rodzaje cięć. Udźwiękowienie clipu. Prezentacja wykonanych plików.

Autorski projekt clipu 3D + budowa własnego portfolio

Projekt autorski ma być autopromocją grafika 3D i stanowić jego portfolio. Materiał każdy gromadzi archiwizując swoje prace z kolejnych ćwiczeń realizowanych w ramach poszczególnych przedmiotów. Można też dołączyć inne korzystne dla siebie prace np. wykonane dla konkretnych klientów.

W czasie konsultacji grupowych i indywidualnych ustalane są z prowadzącym: koncepcja, struktura oraz scenariusz portfolio. Następnie należy zmontować i udźwiękowić clip w After Effects.

Na koniec, na odrębnym pokazie portfolio zostanie zaprezentowane, zrecenzowane i ocenione.

Prace uczestników kursów

Autor: Agata Madyńska – absolwentka 2018/19 (praca dyplomowa)

Autor: Karolina Gorączko – absolwentka 2019/20 (ćwiczenie zaliczeniowe)

Autor: Marta Czech – absolwentka 2018/19 (praca dyplomowa)

Opinie uczestników

Pełny zestaw opinii znajduje się na Google oraz Facebooku

5/5
Szczerze polecam kursy jednoroczne w tej szkole. Miałam okazję brać udział w wielu kursach, warsztatach i szkoleniach i zdecydowanie rok spędzony w Publishing School jest jednym z najlepszych. Pełne zaangażowanie prowadzących wraz z merytorycznym zapleczem oraz doskonałą organizacją zachęca do zgłębiania tematu zajęć i rozwijania wybranej pasji 🙂 Serdecznie pozdrawiam wykładowców i niezastąpioną Panią dyrektor 😉
Agata Ch.
Absolwentka
5/5
Świetne podejście do słuchaczy i zaangażowanie. Prowadzący są praktykami. Służą pomocą i radą nie tylko podczas zajęć. Rozpoczynając naukę jako laik z dobrym przeczuciem, po roku śmiało mogę powiedzieć, że jest to fajny fundament do rozpoczęcia przygody w branży (w moim przypadku 3D). Zawsze będę miło wspominać! 🙂
Weronika W.
Absolwentka

Kurs Grafika 3D – Prowadzący zajęcia

mgr Karolina Gorączko

Grafik 3D, projektant grafiki

Wykładowca przedmiotów: Grafika 3D na Cinema 4D

Wykształcenie: licencjat z Grafiki – Śląska Wyższa Szkoła Informatyczno-Medyczna, magister muzykologii na UJ w Krakowie, absolwentka grafiki 3D “Publishing School”.

Wykonywane prace: grafik 3D w zakresie wizualizacji produktowych i architektonicznych, tworzenia modeli 3D, renderu oraz postprodukcji, projektant grafiki 2D.

inż. arch. krajobrazu Piotr Frosztęga

Grafik 3D, specjalista Maya i 3ds Max

Wykładowca przedmiotów: Grafika 3D na Maya Autodesk, 3ds Max w zastosowaniach architektonicznych.

Wykształcenie: inżynier architekt krajobrazu Uniwersytet Rolniczy w Krakowie, absolwent  grafiki 3D “Publishing School” oraz Akademii Animacji 3D Drimagine w Warszawie.

Wykonywane prace: wizualizacje architektoniczne w 3ds Max i animacje w Maya Autodesk.

lic. Anastasiya Lipko

Grafik 3D

Wykładowca przedmiotu: Modelowanie postaci i elementów architektury w Mudbox.

Wykształcenie: studentka Wyższej Szkołu Informatyki Stosowanej I Zarządzania WIT w Warszawie, kierunek Techniki multimedialne.

Wykonywana praca: modelowanie postaci oraz pojazdów (Mudbox, Zbrush, 3ds Max).

Portfolio:

lic. Anastasiia Plytka

Grafik 3D i animator 2D

Wykładowca przedmiotu: Techniki postprodukcyjne – Compositing (After Effects+Photoshop)
oraz form kursowych: Tworzenie animacji w After Effects.

Wykształcenie: licencjat grafiki artystycznej w Wyższej Szkole Informatyki i Umiejętności w Łodzi, absolwentka grafiki 3D i animacji w “Publishing School, studentka grafiki reklamowej i multimediów w WSE im. ks. J. Tischnera w Krakowie.

Wykonywana praca: freelancer w zakresie grafiki 2D i animacji 2D, specjalizuje się w programie After Effects.

dr inż. arch. Jakub Bil

Architekt, grafik 3D, specjalista Cinema 4D

Wykładowca przedmiotu: Grafika 3D na Cinema 4D.

Wykształcenie: architekt, absolwent Podyplomowego Studium Konserwacji i Projektowania Wnętrz Sakralnych oraz Podyplomowego Studium Fotografii WAPK.

Wykonywana praca: architekt i grafik 3D w Autorskiej Pracowni Projektowej „ABIL“, prowadzi także ćwiczenia z zakresu ochrony zabytków w Krakowskiej Akademii, współpracownik Fondazione del Bianco we Florencji, uczestniczył w wielu europejskich wystawach grafiki, fotografii i instalacji.

dr hab. Magda Szplit-Królikowska prof. UJK

Artysta grafik, specjalista animacji 2D

Wykładowca przedmiotów: Zasady ruchu w kadrze – storyboardy i animatic, Techniki plastyczne.

Wykształcenie: magister pedagogiki z plastyką w Akademii Świętokrzyskiej, doktor sztuk plastycznych ze specjalnością grafika warsztatowa na UP w Krakowie, absolwentka “Publishing School” kierunek animacje komputerowe.

Wykonywana praca: freelancer grafiki 2D, nauczyciel akademicki w Uniwersytecie Humanistyczno-Przyrodniczym im. J. Kochanowskiego w Kielcach oraz UP w Krakowie. Laureatka szeregu międzynarodowych konkursów z zakresu artystycznej grafiki warsztatowej między innymi w Danii, Rumunii, Niemczech, Hiszpanii (Madryt), a ostatnio w 2015 r. w Japonii.

Zobacz pozostałe kierunki

Web design

Jeśli czegoś nie ma w internecie, nie istnieje. Podstawą internetowego życia jest mobilna, dobrze wypozycjonowana www. Web grafika, WordPress, HTML, CSS, UX – Startuj!

Poligrafia DTP

Wydrukować można wszystko na wszystkim, ale tylko wtedy, kiedy perfekcyjnie pod względem typograficznym i technicznym przygotujesz pliki – Tego właśnie uczymy!

Grafika reklamowa

Pojedyncza reklama to przeszłość, prawie każdy potrafi ją zrobić. Teraźniejszość należy do kampanii reklamowych. A przyszłość? – Odkryj z nami swoją kreatywność!