Baner artykułu wymagania pracodawców

Wymagania pracodawców w 2021 roku

w obszarze reklamowym, graficznym,
wydawniczym i webowym

Powoli cofa się pan­demia, świat oży­wa, a gospo­dar­ka dynamizu­je się. Otwierają się uśpi­one wcześniej sek­to­ry.

W takiej sytu­acji firmy pub­liku­ją coraz więcej ofert pra­cy i propozy­cji prak­tyk. Regułą jest, że poszuku­je się pra­cown­ików najlep­szych.

Jak zostać tym najlep­szym? Czy to co wiem i potrafię wykon­ać wystar­czy? Czy mój staż oraz doświad­cze­nie dają mi szan­sę? Co usatys­fakcjonu­je fir­mę? Odpowiedź jest pros­ta. – Liczą się konkre­ty. To, co zwięk­szy konkuren­cyjność firmy na popan­demicznym rynku, co zad­owoli jej klien­tów. Pracodawcy życzą sobie, abyś w pro­ce­sie rekru­ta­cyjnym czytel­nie przed­staw­ił swo­je atu­ty.

Ujęliśmy wyma­gania pra­co­daw­ców w sześ­ciu punk­tach.  Przygotuj się na nie.

  1. CV, które dokład­nie odpowia­da pro­filowi firmy poszuku­jącej pra­cown­i­ka.
  2. Portfolio cyfrowe (staty­czne, mul­ti­me­di­alne) lub papierowe (mini kat­a­log, album)
  3. Próba pra­cy krót­ka (zwyk­le 4–6 godz.). Polega na przy­go­towa­niu z dostar­c­zonych lub włas­nych mate­ri­ałów atrak­cyjnego pro­jek­tu graficznego lub reklam­owego wraz z poprawny­mi plika­mi.
    Jeśli do drukowa­nia to np. plakatu, ulotek, kat­a­logu, pudeł­ka z wykro­jnikiem i zdo­bi­eni­a­mi.
    Jeśli do inter­ne­tu to np. zapro­jek­tuj w Photoshopie lay­out strony www dla firmy wod-kan, wykon­aj korek­tę graficzną ilus­tracji, zbuduj prostą stronę www w Word Press.
    Jeśli do mul­ti­mediów to np. wykon­aj udźwiękowiony mon­taż ani­macji 2D, zapro­ponuj sto­ry­board do clipu 3D wraz z ani­matikiem, zwiz­ual­izuj w 3D wnętrze mieszka­nia.
  4. Próba pra­cy dłu­ga. Polega na przy­go­towa­niu zwyk­le w ciągu 24 godz. kon­cepcji, pro­jek­tu i plików dla całej kam­panii reklam­owej ATL lub BTL dla zadanego bran­du.
  5. Zadania kreaty­wne. Mogą mieć różny stopień trud­noś­ci. Przykłady: podaj 5 propozy­cji key idei dla kam­panii reklam­owej pro­du­cen­ta zabawek lub: opracuj time line dla kam­panii reklam­owej pro­mu­jącej czys­tość w mieś­cie lub: podaj 3 propozy­c­je graficzne logo­ty­pu dla pro­du­cen­ta cegły lub: zapro­ponuj copy­write wraz z moty­wa­mi ilus­tra­cyjny­mi do kam­panii na FB dla sieci hoteli.
  6. Case study. Przykładowe to: zapro­ponuj mailową i oso­bistą odpowiedź na rekla­mację, którą zgłosił nasz klient tak, aby ją odd­al­ić, ale nie stracić klien­ta. Inna np. opracuj i zaprezen­tuj sce­nar­iusz zachowań służbowych dla front­menów naszej firmy. Kolejna: oceń z punk­tu widzenia UX naszą stronę www. Jeszcze inna: zasy­mu­luj klien­ta naszej firmy, który przekazu­je i uzgad­nia z nami brief swo­jej kam­panii reklam­owej.