Wymagania pracodawców w 2021 roku
w obszarze reklamowym, graficznym,
wydawniczym i webowym
Powoli cofa się pandemia, świat ożywa, a gospodarka dynamizuje się. Otwierają się uśpione wcześniej sektory.
W takiej sytuacji firmy publikują coraz więcej ofert pracy i propozycji praktyk. Regułą jest, że poszukuje się pracowników najlepszych.
Jak zostać tym najlepszym? Czy to co wiem i potrafię wykonać wystarczy? Czy mój staż oraz doświadczenie dają mi szansę? Co usatysfakcjonuje firmę? Odpowiedź jest prosta. – Liczą się konkrety. To, co zwiększy konkurencyjność firmy na popandemicznym rynku, co zadowoli jej klientów. Pracodawcy życzą sobie, abyś w procesie rekrutacyjnym czytelnie przedstawił swoje atuty.
Ujęliśmy wymagania pracodawców w sześciu punktach. Przygotuj się na nie.
- CV, które dokładnie odpowiada profilowi firmy poszukującej pracownika.
- Portfolio cyfrowe (statyczne, multimedialne) lub papierowe (mini katalog, album)
- Próba pracy krótka (zwykle 4–6 godz.). Polega na przygotowaniu z dostarczonych lub własnych materiałów atrakcyjnego projektu graficznego lub reklamowego wraz z poprawnymi plikami.
Jeśli do drukowania to np. plakatu, ulotek, katalogu, pudełka z wykrojnikiem i zdobieniami.
Jeśli do internetu to np. zaprojektuj w Photoshopie layout strony www dla firmy wod-kan, wykonaj korektę graficzną ilustracji, zbuduj prostą stronę www w Word Press.
Jeśli do multimediów to np. wykonaj udźwiękowiony montaż animacji 2D, zaproponuj storyboard do clipu 3D wraz z animatikiem, zwizualizuj w 3D wnętrze mieszkania. - Próba pracy długa. Polega na przygotowaniu zwykle w ciągu 24 godz. koncepcji, projektu i plików dla całej kampanii reklamowej ATL lub BTL dla zadanego brandu.
- Zadania kreatywne. Mogą mieć różny stopień trudności. Przykłady: podaj 5 propozycji key idei dla kampanii reklamowej producenta zabawek lub: opracuj time line dla kampanii reklamowej promującej czystość w mieście lub: podaj 3 propozycje graficzne logotypu dla producenta cegły lub: zaproponuj copywrite wraz z motywami ilustracyjnymi do kampanii na FB dla sieci hoteli.
- Case study. Przykładowe to: zaproponuj mailową i osobistą odpowiedź na reklamację, którą zgłosił nasz klient tak, aby ją oddalić, ale nie stracić klienta. Inna np. opracuj i zaprezentuj scenariusz zachowań służbowych dla frontmenów naszej firmy. Kolejna: oceń z punktu widzenia UX naszą stronę www. Jeszcze inna: zasymuluj klienta naszej firmy, który przekazuje i uzgadnia z nami brief swojej kampanii reklamowej.