Porada tygodnia #2

Poszukując odpowiedniej dla siebie pracy, zwłaszcza docelowej, weź pod uwagę «lejek sprzedażowy». Pamiętaj, że połączenie twojej wiedzy, pracy i doświadczenia to twój produkt. Co kupuje pracodawca? – Dokładnie to, co może sprzedać swojemu klientowi. «Lejek sprzedażowy» graficznie przypomina zwykły lejek do płynów. U góry lejek jest szeroki. Rozsyłaj więc szeroko, bez kompleksów ogromne ilości zapytań o pracę zawierających cv i portfolio. Odpowiadaj na oferty wyszukane w internecie. W środku lejek się zwęża. To dla nas sygnał, że większość firm nam nie odpowie. Nie przerażamy się, tak ma być. Trzeci segment lejka, kolejne zwężenie. Znalazły się więc firmy, które skontaktowały się z nami lub zaprosiły na rozmowę. No i wąski dół lejka. Jedna lub nawet kilka firm proponuje nam pracę jakiej poszukiwaliśmy lub zbliżoną do tej wymarzonej. Jesteśmy przecież w czymś dobrzy. Czyż nie?