- Dopiero teraz następuje kreacja. Dobry pomysł, zapadająca w pamięć historia to podstawa sukcesu. Znakomicie jeśli będzie ona oryginalna, świeża, zaskakująca. Może być zabawna.
- Kolejnym krokiem jest przekształcenie naszej opowieści w scenariusz. Będzie on zawierał informacje o miejscu akcji i bohaterze, dialogi oraz didaskalia. Trudne słowo didaskalia oznacza wskazówki budujące atmosferę i akcję. Mogą dotyczyć wyglądu bohaterów np. “ubrany niedbale”, sposobu ich poruszania się np. “wchodzi wolno”, sposobu mówienia np. “mruczy”, scenerii np. “zachód słońca”, rekwizytów np. “miecz samuraja”.
- Teraz czas na storyboard, który jest rozrysowanym scenariuszem. Jeśli widzieliście kiedyś komiks, to jest to coś w tym stylu. Służy nie tylko grafikowi. Również klient na podstawie storyboardu może sobie wyobrazić efekt końcowy, a przede wszystkim po uzgodnieniach zaakceptować do realizacji nasz film promocyjny.
- Następnie tworzymy animatik. Jest to animowana, choć nadal uproszczona forma storyboardu. Animatik umożliwia sprawdzenie zarówno timingu jak i montażu zawartego w storyboardzie.
- Teraz przygotowujemy materiały graficzne, fotograficzne, filmowe i dźwiękowe, własne lub otrzymane od klienta.
- W taki sposób dotarliśmy do etapu postprodukcji, czyli precyzyjnego montażu materiałów w programach komputerowych, np. After Effects czy Premiere.
- Pracę kończy kolaudacja. Jest to pokaz live lub online przed klientem, często tez przed grupą testerów z jednoczesnym badaniem reakcji odbiorców na prezentowany film. Wyniki tego gadania pokazują, czy założony cel został osiągnięty, a tym samym czy film będzie skuteczny.
- Jak widzicie wykonanie filmu promocyjnego wymaga zarówno kreacji jak i techniki. Warto się tego szybko nauczyć, ponieważ wszystkie współczesne produkty wymagają promocji. A produktami są nie tylko przedmioty, np. pasta do zębów. To również między innymi usługi, np. turystyczne oraz idee społeczne, np. Krajowy Bank Dawców Szpiku.
Czy nie warto już teraz wejść w takie projekty? Warto! Możesz to zrobić biorąc udział w naszym kursie “Tworzenie animacji w After Effects”.
Autor tekstu dr Magdalena Szplit–Królikowska – artysta grafik i specjalista animacji 2D, wykładowca Szkoły.