Grafika interakcyjna – kiedy program na bieżąco, w krótkich odstępach czasu, uaktualnia, czyli odświeża obraz odpowiadając ściśle na działania użytkownika.
Grafika czasu rzeczywistego – w niej program kilkadziesiąt razy na sekundę skutecznie regeneruje obraz. Dzięki temu zmiany są natychmiast widoczne i możliwa jest symulacja np. jazdy samochodem, lotu samolotem lub poruszania się wielu obiektów w grach komputerowych.
Gdyby popatrzeć na to jaką techniką program buduje obraz, to grafikę komputerową możemy podzielić na cztery rodzaje.
- Grafika bitmapowa, czyli rastrowana, w której obraz jest budowany z pikseli , a więc punktów ułożonych w siatce zwanej bitmapą. Tak działa np. Adobe Photoshop.
- Grafika wektorowa, gdzie obraz jest budowany przy pomocy kresek, łuków i figur geometrycznych. To obserwujemy użytkując Adobe Illustratora lub CorelDraw.
- Grafika trójwymiarowa zwana 3D, która umożliwia wizualizowanie różnych rzeczywistych i nierzeczywistych obiektów dając złudzenie głębi obrazu, pozwala nadawać obiektom dowolną powłokę (teksturę), modyfikować je na wiele sposobów i aranżować oświetlenie naturalne lub fantazyjne. To uzyskacie między innymi przy pomocy programów: Cinema 4D, Maya, 3ds Max, 3D Blender.
- Grafika animowana, tu obrazy tworzy się z pojedynczych elementów zwanych klatkami lub ramkami. Ramki wyświetlają się ze stałą prędkością zwaną fps (frame per second). Dla animacji komputerowej fps wynosi 25-35, dla filmu kinowego 24 fps, animacja w TV wymaga 25 fps.