Figma – jak zacząć i co projektować?

telefon_trzymany_w_dloni

Figma – zas­tanaw­iasz się jak zacząć? Co pro­jek­tować?

Program Figma to zaawan­sowane narzędzie do pro­jek­towa­nia UI oraz UX. Oferuje sze­ro­ki zakres możli­woś­ci pro­jek­towych. Oto kil­ka rzeczy, do których moż­na wyko­rzys­tać Figmę:

Zastosowanie

1. Prototyp inter­fe­j­su użytkown­i­ka (UI): Figma jest doskon­ałym narzędziem do pro­jek­towa­nia inter­fe­jsów użytkown­i­ka. Przede wszys­tkim sprawdzi się w pra­cy nad inter­fe­jsem aplikacji inter­ne­towych, mobil­nych i desk­topowych. Stworzysz układy stron, przy­cis­ki i pas­ki naw­iga­cyjne. Dodatkowo zapro­jek­tu­jesz for­mu­la­rze, menu, ikony i inne ele­men­ty inter­fe­j­su.

2. Projekty doświad­czenia użytkown­i­ka (UX): Figma umożli­wia pro­jek­towanie całoś­ciowych doświad­czeń użytkown­i­ka. Stworzysz mapy wit­ryn, sce­nar­iusze użytkowa­nia, pro­to­typy inter­ak­ty­wne. Opracujesz dia­gramy przepły­wu użytkown­i­ka i inne narzędzia służące do planowa­nia i wiz­ual­iza­cji doświad­czenia użytkown­i­ka.

3. Projekty graficzne: Figma moż­na wyko­rzys­tać do tworzenia różnego rodza­ju pro­jek­tów graficznych. Na przykład plakaty, ulot­ki, grafi­ki do mediów społecznoś­ciowych, info­grafi­ki, ilus­trac­je i inne mate­ri­ały graficzne.

4. Kolory, style i typografia: Narzędzie umożli­wia tworze­nie spójnych zestawów kolorów, stylów graficznych i typografii. Tak przy­go­towane mate­ri­ały moż­na wyko­rzys­tać w różnych pro­jek­tach, zapew­ni­a­jąc spójność i jed­no­li­tość wiz­ual­ną.

5. Projekty współpra­cy: Figma jest również dobrym narzędziem do pra­cy zespołowej. Umożliwia pro­jek­towanie w cza­sie rzeczy­wistym. Pomaga współpra­cow­ać nad pro­jek­tem z inny­mi członka­mi zespołu. Dodatkowo pozwala na udostęp­ni­an­ie komen­tarzy i uwag, tworze­nie wer­sji pro­jek­tu, śledze­nie zmi­an i wiele więcej.

6. Prototypy i ani­mac­je: Za pomocą Figma moż­na tworzyć inter­ak­ty­wne pro­to­typy. Przede wszys­tkim umożli­wia­ją one użytkown­ikom inter­akcję z pro­jek­tem. Mogą klikać w przy­cis­ki. Widzą prze­jś­cia między stron­a­mi, ani­mac­je i inne efek­ty.

7. Projekty dla różnych plat­form i urządzeń: Figma jest bard­zo elasty­cznym narzędziem. Dlatego umożli­wia pro­jek­towanie dla różnych plat­form i urządzeń, w tym dla sys­temów iOS, Android, webowych, desk­topowych i innych.

8. Wzory i kom­po­nen­ty: Narzędzie ofer­u­je funkc­je tworzenia wzorów i kom­po­nen­tów. Dzięki temu moż­na je ponown­ie wyko­rzys­tać w różnych pro­jek­tach.  A to znacznie przyspiesza pro­ces pro­jek­towa­nia i zapew­nia spójność wiz­ual­ną.

Podsumowując

W skró­cie, Figma jest kom­plek­sowym narzędziem do pro­jek­towa­nia inter­fe­j­su użytkown­i­ka i doświad­czenia użytkown­i­ka. Bez wąt­pi­enia ofer­u­je sze­ro­ki zakres możli­woś­ci pro­jek­towych, dzię­ki którym moż­na tworzyć różnorodne pro­jek­ty graficzne i inter­ak­ty­wne.

Chcesz wejść do branży UI/UX? Sprawdź nasz roczny kurs.

szkic_wireframe_figma