Brief to specyficzne "zamówienie" na kampanię reklamową. Bez niego obecnie nie może powstać reklama.
Najpierw klient kieruje do agencji reklamowej tzw. brief klienta. Zawiera on: cel jaki firma chce poprzez reklamę osiągnąć, krótki opis produktu, realia rynku, na którym działa firma, akceptowalny budżet kampanii oraz czas jej trwania. Na tej podstawie agencja tworzy profesjonalny i precyzyjny brief kreatywny.
W briefie kreatywnym koniecznie muszą się znaleźć: krótka w miarę obiektywna charakterystyka marki oraz produktu, opis sposobu jego sprzedaży, analiza konkurencji, trafna charakterystyka grupy lub grup docelowych, cel kampanii, styl kampanii, key-idea (koncepcja, pomysł na reklamę), obietnica, określenie pożądanej reakcji konsumenta na daną reklamę, zakreślony budżet, dobrane środki przekazu (media), timing czyli początek, przebieg i koniec kampanii przedstawiony na osi czasowej, ocena skuteczności kampanii (kryteria i narzędzia oceny).
Blog Publishing School
Brief – z serii "Dziwne słowa"
Publikuje: Publishing School • 13 | 4 | 2020
W Publishing School
uczymy zawodów, które umożliwiają pracę. – Przygotowujemy do niej praktycznie!
Stawiamy na komputery i warsztaty, wykłady są passe!W sposobie nauczania kładziemy mocny akcent na wprowadzenie do zawodu tych, którzy nie mają jeszcze doświadczenia zawodowego.
Popatrz w przyszłość i zrealizuj marzenia o dobrej pracy!