Informacje szczegółowe

15 godz. warsztaty “Profesjonalna redakcja i korekta materiałów reklamowych, katalogów, książek”
online lub stacjonarnie

Termin:  8 (wtorek) + 9 (środa) + 10 (czwartek) + 11 (piątek) grudnia 2020 r. godz. 17.30 do 20.30

Miejsce zajęć:

  • w domu uczestnika: biurko + komputer, łączymy się przez Skype
  • lub, jeśli to nie jest możliwe, w siedzibie „Publishing School” w Krakowie, ul. Kosynierów 15B, II p. sala nr 1

Prowadzi: mgr Krystyna N-Wawszczak – wykładowca szkoły, specjalizuje się w redakcji technicznej i korekcie,
                   autorka podręczników poligraficznych, w tym „Redakcji technicznej“

Program:

  1. Co robią redaktorzy: merytoryczny, graficzny, techniczny? Czy to jedna, czy kilka osób?
    • analiza metryczek książkowych – ćwiczenie
  2. Podział publikacji pod względem przeznaczenia i stopnia trudności. Struktura edycji, czyli co to są:
    • arkusz, składka, szpalta, strona, stronica, kolumna, łam, rozkładówka
    • paginy żywe i martwe, marginalia, środek geometryczny i optyczny
  3. Układy graficzne w publikacjach – krótkie ćwiczenie w rozpoznawaniu
  4. Barwa i tonalności – sprawdź co przez lupę widzą redaktor i drukarz
  5. Podstawowe zasady składania, czyli dobre maniery publishingu i self publishingu
    • akapity, wcięcia, odstępy, światła, dzielenie i przenoszenie wyrazów
    • prawidłowe użycie znaków pisarskich i liczb, skróty, skrótowce, notki
  6. Formatowanie, czyli łamanie. Zasady, w tym zasada lewego łokcia. – Jak to robią najlepsi?
    • łamanie tekstu prostego oraz tekstów z tytułami, nadtytułami, podtytułami i śródtytułami
    • łamanie kolumn z ilustracjami, podpisami, tabelami, notkami
  7. Wykonujemy kolejne etapy pracy redaktora technicznego nad reklamami typu: ulotki, plakaty, szyldy, ogłoszenia, naklejki, metki, potykacze – ćwiczenie w projektowaniu i adiustowaniu falcowanej ulotki
  8. Realizujemy kolejne etapy pracy redaktora technicznego przygotowującego katalog lub książkę. Makieta graficzna i model przestrzenny – ćwiczenie w projektowaniu katalogu reklamowego
    • format, struktura, objętość, układ graficzny, typ okładki, typ wkładu, technika drukowania
    • tekst, materiał ilustracyjny, marginesy, światła, pismo, adiustacja
  9. Korekta publikacji, elektroniczna czy papierowa? – Kto ma rację grafik czy klient?
    • jak znaki korektorskie i zasady sprawnego czytania przekładają się na czas i koszty
    • ćwiczenia w nanoszeniu korekty z zastosowaniem profesjonalnych znaków korektorskich
  10. Podsumowanie czterodniowej pracy warsztatowej

Zgłoszenia i wpłaty: do 1 grudnia 2020 r. (wtorek)

Ilość uczestników: min. 5 osób, max. 9 osób

Koszt podstawowy: 520 zł brutto

Promocja: Wpłata do 24 listopada 2020 r. (wt.) gwarantuje bonifikatę 120 zł, czyli koszt wyniesie 400 zł brutto

Certyfikat: potwierdza uczestnictwo, oznaczony hologramem “Publishing School“

Kontakt: krystyna@publishingschool.pl lub tel. 504 068 626

Dane do przelewu: Policealna Szkoła Publishing School, 31-572 Kraków, ul. Kosynierów 15B
nr konta: 07 1910 1048 2117 0607 5842 0001
za wpłaty szkoła wystawia faktury dla firm i osób prywatnych