Kurs: Opakowania – jak zacząć i jak skończyć
15 godz. projektowanie i przygotowanie do druku
Dla kogo?
- Dla grafików kreatywnych oraz grafików DTP przygotowujących się do pracy w branży opakowań a posługujących się Illustratorem i Photoshopem na poziomie przynajmniej podstawowym
- Dla grafików pracujących w obszarze edycji opakowań chcących zdynamizować swoją pracę
Prowadzi: Antoni Wawszczak – grafik DTP pracujący w prestiżowej agencji reklamowej, specjalizuje się w edycji opakowań utrudnionych, do druku różnymi technikami, dwukrotny absolwent “Publishing School”
Program:
- Identyfikacja obszaru opakowań: funkcje opakowań, rodzaje, reprezentatywne przykłady
- Zanim weźmiemy się do pracy…
- brief kreatywny a wymagania techniczne
- ograniczenia wynikające z technik drukowania, specyfika drukarń
- przepisy prawne i manuale/specyfikacje klienta
- Pusta kartka i co dalej?
- kreacja opakowania vs realia DTP
- co DTP dostaje od kreacji, a co się dzieje gdy sami jesteśmy kreacja
- Siatki i wykrojniki, jak je czytać aby trudne stało się łatwe
- rodzaje siatek, przykłady wykrojników, rodzaje plików dostarczanych przez klienta
- okienka, warstwy w pliku, organizacja pliku, skalowanie i wymiarowanie wykrojnika
- praca z obrysem, kolory spotowe i overprint
- Co widać na opakowaniu?
- projektowanie frontu, kodowanie kolorystyczne, wizualizacja produktu, praca z bankami zdjęć
- wiele face’ów opakowania, dodanie tła, linkowanie plików Photoshopa i Illustratora, optymalizacja
- Elementy obowiązkowe na opakowaniu: teksty, tabelki, logotypy, kody, elementy powtarzające się
- Przeformatowania: zmiany siatki, wielkości, smaków, dostawców, serie opakowań
- Szlachectwo zobowiązuje, czyli uszlachetnienia: kolory dodatkowe, lakiery, tłoczenia, farby pachnące i inne
- “Płyń po morzach i oceanach”, czyli wysyłamy finalne pliki do klienta lub drukarni
- Generowanie kodów kreskowych: rozmiary i kolory kodów, sprawdzanie poprawności kodów
- Poszło do druku ale… akceptowanie u klienta, sugestie działu prawnego klienta, praca z poprawkami
Koszt orientacyjny: 390 zł brutto
Certyfikat: potwierdza uczestnictwo, oznaczony hologramem “Publishing School“
Kontakt: krystyna@publishingschool.pl lub tel. 504 068 626