Kurs: Opakowania – jak zacząć i jak skończyć
15 godz. projektowanie i przygotowanie do druku

Dla kogo?

  • Dla grafików kreatywnych oraz grafików DTP przygotowujących się do pracy w branży opakowań a posługujących się Illustratorem i Photoshopem na poziomie przynajmniej podstawowym
  • Dla grafików pracujących w obszarze edycji opakowań chcących zdynamizować swoją pracę

Prowadzi: Antoni Wawszczak – grafik DTP pracujący w prestiżowej agencji reklamowej, specjalizuje się w edycji opakowań utrudnionych, do druku różnymi technikami, dwukrotny absolwent “Publishing School”

Program:

  1. Identyfikacja obszaru opakowań: funkcje opakowań, rodzaje, reprezentatywne przykłady
  2. Zanim weźmiemy się do pracy…
    • brief kreatywny a wymagania techniczne
    • ograniczenia wynikające z technik drukowania, specyfika drukarń
    • przepisy prawne i manuale/specyfikacje klienta
  3. Pusta kartka i co dalej?
    • kreacja opakowania vs realia DTP
    • co DTP dostaje od kreacji, a co się dzieje gdy sami jesteśmy kreacja
  4. Siatki i wykrojniki, jak je czytać aby trudne stało się łatwe
    • rodzaje siatek, przykłady wykrojników, rodzaje plików dostarczanych przez klienta
    • okienka, warstwy w pliku, organizacja pliku, skalowanie i wymiarowanie wykrojnika
    • praca z obrysem, kolory spotowe i overprint
  5. Co widać na opakowaniu?
    • projektowanie frontu, kodowanie kolorystyczne, wizualizacja produktu, praca z bankami zdjęć
    • wiele face’ów opakowania, dodanie tła, linkowanie plików Photoshopa i Illustratora, optymalizacja
  6. Elementy obowiązkowe na opakowaniu: teksty, tabelki, logotypy, kody, elementy powtarzające się
  7. Przeformatowania: zmiany siatki, wielkości, smaków, dostawców, serie opakowań
  8. Szlachectwo zobowiązuje, czyli uszlachetnienia: kolory dodatkowe, lakiery, tłoczenia, farby pachnące i inne
  9. “Płyń po morzach i oceanach”, czyli wysyłamy finalne pliki do klienta lub drukarni
  10. Generowanie kodów kreskowych: rozmiary i kolory kodów, sprawdzanie poprawności kodów
  11. Poszło do druku ale… akceptowanie u klienta, sugestie działu prawnego klienta, praca z poprawkami

Koszt orientacyjny: 390 zł brutto

Certyfikat: potwierdza uczestnictwo, oznaczony hologramem “Publishing School“

Kontakt: krystyna@publishingschool.pl lub tel. 504 068 626

Sprawdź aktualnie organizowane kursy

Rezerwacja miejsc

    Kurs (wymagane)