Odważniejsi designerzy mówią jednak, że 2017 będzie rokiem kreacji. Stawiają w web designie na wyraziste kolory i niestandardową, zaskakującą typografię.
Prawie wszystkie sprawdzone przez nas źródła są zgodne w jednym. Bardzo istotne staną się wszelkie interakcje, w tym te, pojawiające się po najechaniu myszą na obiekt. Przykład: drobne animacje oraz rozwinięcia dodatkowych opisów i podpowiedzi. To będą nie tylko ozdobniki, ale rozwiązania funkcjonalne. Z pewnością wywołają większe zaangażowanie użytkownika, a tym samym mocno zainteresują stroną. Co z tych rozwiązań się sprawdzi przekonamy się w najbliższych miesiącach.
Mimo dość łagodnych prognoz webowych na 2017 rok naszym zdaniem strony powinny się mocno zmienić, ale dopiero w kolejnych latach. Chcemy, jako użytkownicy, być coraz bardziej aktywni w sieci, wchodzić w interakcje z innymi. To zmusi strony www do konkurowania z popularnymi portalami, a najbardziej z Facebookiem i Youtubem. Stawiamy na to, że strony będą musiały stać się połączeniem firmowej informacji i reklamy z medium społecznościowym.
Atutem tradycyjnych stron www w porównaniu np. z profilem na FB jest na pewno możliwość szerszego zaprezentowania firmy. Jednak jeśli strony www pozostaną nadal pasywne to na dobrą sprawę niczym nie będą się odróżniały od klasycznych książek w bibliotece. A czy www jako podstawowa reklama. wizytówka i portfolio internetowe firmy, z prostą estetyką i elementarnymi informacjami pozwolą użytkownikowi dobrze ocenić firmę? Chyba nie.
W takiej sytuacji prawdopodobnie firmy, szczególnie mniejsze, będą w całości przenosić się na Facebooka. Jest przecież darmowy i ogólnodostępny. Pozwala na szybkie nawiązywanie relacji i personalizowany kontakt z klientem.
A Wy jak to widzicie?