Publishing School w Krakowie

Blog Publishing School

14 | 11 | 2015

Solidarni z Francją

Publikuje: Publishing School

W tych dniach żałoby, wszyscy jesteśmy Francuzami...   ...więcej


20 | 10 | 2015

Jak zaprojektować opakowanie?

Publikuje: Publishing School

Opakowanie nie tylko ochrania produkt, ale też go reklamuje. Dla grafika DTP, fotografa, copywritera to optymistyczna wiadomość. A być może nowa perspektywa pracy! – Nawet gdyby ludzie nie czytali książek i nie kupowali gazet, opakowanie muszą kupić. Herbaty, mąki, cukru nie da się przecież opakować w ekran. – Co to jest opakowanie, co możemy projektować? – No, dużo, dużo, różnych ciekawych rzeczy: metki; etykiety na słoiki, butelki, puszki; naklejki i taśmy klejące; opaski; banderolki; torby na prezenty; pudełeczka; pudełka; pudła kartonowe i tekturowe, papiery pakowe firmowe i okolicznościowe. Poza tym doskonałego designu wymaga nadruk bezpośrednio na: słoiku, kartonie, butelce, folii. Słowem jest co robić. – Poligrafia też się cieszy. Będzie to drukować. – Jak zaprojektować, aby opakowanie zachęcało, ekscytowało, wręcz kusiło? – Spokojnie, spróbujmy krok po kroku...  ...więcej


08 | 10 | 2015

Techniki i technologie drukowania. Kto ma rację?

Publikuje: Krystyna Nowak-Wawszczak

W Internecie, na konferencjach poligraficznych, na szkoleniach, a nawet, co doprawdy trudno zrozumieć, w testach dla techników poligrafów znajduję wiele dziwnych nieporozumień. Polegają na nierozróżnianiu dwóch podstawowych pojęć: techniki drukowania i technologii drukowania. – Na stronach www wielu firm poligraficznych i reklamowych wygląda to po prostu śmiesznie. – Drukarnie "plączą się w zeznaniach" i nie umieją wytłumaczyć klientowi, co właściwie dla niego robią. – Kto właściwie ma rację? – Dla rozstrzygnięcia pozwólcie, że zacytuję fragment napisanego przeze mnie podręcznika: "Przygotowanie publikacji do druku – redakcja techniczna", Wydawnictwo Publishing School, Kraków 2015, rozdział pierwszy Podstawy poligrafii. – Jeśli się komuś przyda ten cytat będzie mi bardzo miło. Także klientom drukarń, jak przypuszczam! – No, to do rzeczy. – Technika drukowania to...  ...więcej


03 | 10 | 2015

Rok 2015/2016 – na start

Publikuje: Publishing School

Wakacje były bardzo miłe, ale minęły. W końcu ile mogą trwać? – A więc, powrót do normalności. Tyle, że chciałoby się coś więcej: wiedzieć, umieć, wykonywać. – Może aplikować, czy awansować? – Dlatego kariera grafika musiała zostać zaplanowana, a decyzja podjęta: Publishing School. – No to... start w nowy rok akademicki! – W sobotę 3 października 2015 r. inauguracja. – Co drugi weekend   ...więcej


28 | 9 | 2015

Praca dla grafika

Publikuje: Publishing School

Każdy z nas chciałby robić to, co najbardziej lubi, a przy tym dobrze zarabiać. – Szukamy ofert pracy i posyłamy staranie przygotowane CV. – To podstawa. – Jednak... nasz pierwszy poważny błąd. CV posyłane do wszystkich potencjalnych pracodawców jest identyczne. – Tymczasem każdy adresat powinien otrzymać inne, zupełnie inne! – Jakie? – Dokładnie, bardzo dokładnie, dopasowane do firmy (agencji reklamowej, studia animacji, studia DTP, drukarni).  Mało tego, nasze CV musi precyzyjnie celować w opis stanowiska, na które aplikujemy. Dlatego – twój krok pierwszy to:  ...więcej


24 | 9 | 2015

Kursy e-publikacji

Publikuje: Publishing School

Dlaczego na blogu o tym? – Ponieważ ostatnio wyraźnie wzrosło zainteresowanie wielu wydawnictw wejściem na rynek e-publikacji, a grafików wydawniczych nauką tej technologii na profesjonalnych szkoleniach. – E-publikacje to oczywiście gazety i czasopisma w wersji elektronicznej, do których zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Natomiast e-booki są nadal nowością. Elektroniczne książki to nie tylko te z czystym tekstem, uzupełnione ewentualnie obrazkami. To także, a w przyszłości przede wszystkim, zwarte publikacje ilustrowane multimedialnie filmikami 2D oraz   ...więcej


23 | 9 | 2015

Grafika komputerowa – nowoczesna i ma wiele twarzy

Publikuje: Publishing School

O grafice komputerowej napisano już tomy. Ale czy musimy je wszystkie przeczytać? Uważam, że naszą wiedzę skutecznie uporządkuje po prostu short message. A więc... Grafika komputerowa to dziedzina informatyki, która wykorzystuje komputery do wizualizacji rzeczywistości. W zależności od tego, jak program reaguje na nasze decyzje i działania, inaczej mówiąc cykl generowania obrazu, grafikę komputerową  dzielimy na trzy typy.  Grafika nieinterakcyjna – kiedy program wczytuje dane i po prostu tworzy obraz wynikowy.   ...więcej


18 | 9 | 2015

Responsywność strony www

Publikuje: Publishing School

W świecie webowym ten termin robi ostatnio zawrotną karierę. Znane od dawna w psychologii słowo responsywny pochodzi od angielskiego responce i oznacza odpowiedź. Weszło przebojem do naszego internetowego świata wraz z pojawieniem się ogromnej ilości przenośnych komputerów, a więc laptopów, tabletów i smartfonów. – Tradycyjne strony www nie wyświetlały się na nich dobrze ponieważ nie zmieniały się elastycznie wraz ze zwiększaniem lub zmniejszaniem wielkości ekranu użytkownika. Trzeba było coś z tym zrobić. Wprowadzono więc technologię resposywnego web designu. Responsywność to taka cecha, która   ...więcej


12 | 9 | 2015

Szkoła animacji

Publikuje: Publishing School

W szkole animacji lekcja pierwsza. – Dzisiejszy temacik: Podstawy animacji. A więc usiądźcie wygodnie z kubkiem słodziutkiej kawy i start. – Krok pierwszy: Animacja komputerowa zaczyna się od kreacji, pomysłu, nawet kilku. Zastanów się więc co, komu i kiedy chcesz powiedzieć. W reklamie nazywają to key ideą. – Krok drugi: Animacja to ruch, ożywienie, a komputer jest tylko do tego narzędziem. – Krok trzeci: Znajomość tradycyjnej animacji, którą wprowadził dawno, bo w 1933 roku Walt Disney znakomicie przydaje się i teraz. Będziemy o tym jeszcze nie raz pisać na blogu. – Krok czwarty: Realizacja każdej decyzji animacyjnej jest szalenie czasochłonna. Warto więc zrobić sobie storyboarding, czyli obrazkowy scenopis, komiks po prostu. – Krok piąty: Scenopis nie wystarczy. Idź krok dalej, na podstawie storyboardingu zdób animatic, czyli   ...więcej


05 | 9 | 2015

Nowoczesny marketing

Publikuje: Publishing School

Co to jest nowoczesny marketing? Czy jakiś marketing może być nienowoczesny? A czy marketing i reklama to to samo? – Market znaczy oczywiście rynek, ale niektórzy nadal sądzą, że cała zabawa polega na rozdawaniu ulotek, spotach telewizyjnych i supermarketowych promocjach. Tymczasem marketing to potężna teoretyczna i praktyczna wiedza. Reklama jest jedynie jej częścią. Wiedza przede wszystkim ekonomiczna, ale także socjologiczna, psychologiczna, matematyczna, medialna. W każdej małej i średniej firmie działania marketingowe zaczynamy nie od ulotek, ale zawsze w grupie i nad zwykłymi kartami papieru, czyli od marketingu strategicznego.   ...więcej


1 .. 6 7 8 9 10 .. 20

W Publishing School
uczymy zawodów, które umożliwiają pracę. – Przygotowujemy do niej praktycznie!

Stawiamy na komputery i warsztaty, wykłady są passe!

W sposobie nauczania kładziemy mocny akcent na wprowadzenie do zawodu tych, którzy nie mają jeszcze doświadczenia zawodowego.

Popatrz w przyszłość i zrealizuj marzenia o dobrej pracy! 

Tagi