Publishing School w Krakowie

Blog Publishing School

16 | 12 | 2015

Boże Narodzeie 2015

Publikuje: Krystyna Nowak-Wawszczak

Najpiękniejszym, cudownym akcentem zimy jest Boże Narodzenie. Zdarza się co roku. A jednak zawsze czekamy na nie z ogromną niecierpliwością. To czas serdeczności, nadziei, radości i pokoju. – Pod choinką, przy świątecznie zastawionym wigilijnym stole, z najbliższymi, możemy wreszcie być sobą, przestać myśleć o pracy, pośpiechu, kłopotach. Śpiewając kolędy wznosimy się wysoko ponad codzienność. – "Wśród nocnej ciszy głos się rozchodzi, wstańcie pasterze, Bóg się wam rodzi..." – Życzę Państwu i tym razem   ...więcej


09 | 12 | 2015

Gry komputerowe – były, są i bedą!

Publikuje: Publishing School

Zaczniemy zwyczajnie, od taniej, by nie powiedzieć tandetnej rozrywki. – Jej pierwowzorem była maszyna do gier z napisem "Pong" ustawiona w 1972 roku w pewnym amerykańskim barze przez N. Bushnella, właściciela właśnie powstałej firmy Atari. – To właśnie ta maszyna zapoczątkowała rozwój ogromnego, światowego dziś przemysłu rozrywkowego. – Proste gierki z czasem przekształciły się w skomplikowane pod względem oprogramowania, grafiki i fabuły projekty. – Motywami używanymi w grach są: fantastyka, kosmos, historia, sport, architektura, wojna, strategia. – Gra komputerowa to rodzaj oprogramowania. Technologią gier jest przede wszystkim Motion capture. Polega na przechwytywaniu trójwymiarowych ruchów aktora i zapisywaniu ich do komputera. Oprócz tego stosuje się także szeroko silniki fizyczne np. PhysX.   ...więcej


07 | 12 | 2015

Warsztaty redakcji technicznej

Publikuje: Publishing School

Redagować każdy może... jeden lepiej drugi gorzej – spróbuj profesjonalnie! Zapraszamy na warsztaty "Redakcja techniczna – profesjonalnie". Promocyjny koszt: 70 zł!   ...więcej


20 | 11 | 2015

Druk szerokoformatowy, czyli jaki?

Publikuje: Publishing School

Od pewnego czasu ogromnym zainteresowaniem cieszą się reklamy o bardzo dużych formatach. – Zamieszcza się je outdoorowo na elewacjach budynków, billboardach przydrożnych, standach, na plandekach ciężarówek. Okleja się nimi także samochody osobowe. – Wielkie reklamy indoorowe wypełniają wnętrza supermarketów, hal targowych i przemysłowych, centów kongresowych, hoteli i biur. – Drukowane są na papierach, foliach i płytach z materiałów syntetycznych. – Jak się zorientować w ich formatach? – Czy drukować z arkusza, czy "z metra"? – Formaty mierzone w milimetrach oznaczają dla materiałów arkuszowych   ...więcej


18 | 11 | 2015

Kurs prawa autorskiego – promocja dla słuchaczy i absolwentów

Publikuje: Publishing School

Z myślą o naszych słuchaczach i absolwentach przygotowaliśmy specjalną promocję cenową. Koszt kursu "Z prawem autorskim w mediach... oko w oko" – 120 zł. Zapraszamy!  ...więcej


14 | 11 | 2015

Solidarni z Francją

Publikuje: Publishing School

W tych dniach żałoby, wszyscy jesteśmy Francuzami...   ...więcej


20 | 10 | 2015

Jak zaprojektować opakowanie?

Publikuje: Publishing School

Opakowanie nie tylko ochrania produkt, ale też go reklamuje. Dla grafika DTP, fotografa, copywritera to optymistyczna wiadomość. A być może nowa perspektywa pracy! – Nawet gdyby ludzie nie czytali książek i nie kupowali gazet, opakowanie muszą kupić. Herbaty, mąki, cukru nie da się przecież opakować w ekran. – Co to jest opakowanie, co możemy projektować? – No, dużo, dużo, różnych ciekawych rzeczy: metki; etykiety na słoiki, butelki, puszki; naklejki i taśmy klejące; opaski; banderolki; torby na prezenty; pudełeczka; pudełka; pudła kartonowe i tekturowe, papiery pakowe firmowe i okolicznościowe. Poza tym doskonałego designu wymaga nadruk bezpośrednio na: słoiku, kartonie, butelce, folii. Słowem jest co robić. – Poligrafia też się cieszy. Będzie to drukować. – Jak zaprojektować, aby opakowanie zachęcało, ekscytowało, wręcz kusiło? – Spokojnie, spróbujmy krok po kroku...  ...więcej


08 | 10 | 2015

Techniki i technologie drukowania. Kto ma rację?

Publikuje: Krystyna Nowak-Wawszczak

W Internecie, na konferencjach poligraficznych, na szkoleniach, a nawet, co doprawdy trudno zrozumieć, w testach dla techników poligrafów znajduję wiele dziwnych nieporozumień. Polegają na nierozróżnianiu dwóch podstawowych pojęć: techniki drukowania i technologii drukowania. – Na stronach www wielu firm poligraficznych i reklamowych wygląda to po prostu śmiesznie. – Drukarnie "plączą się w zeznaniach" i nie umieją wytłumaczyć klientowi, co właściwie dla niego robią. – Kto właściwie ma rację? – Dla rozstrzygnięcia pozwólcie, że zacytuję fragment napisanego przeze mnie podręcznika: "Przygotowanie publikacji do druku – redakcja techniczna", Wydawnictwo Publishing School, Kraków 2015, rozdział pierwszy Podstawy poligrafii. – Jeśli się komuś przyda ten cytat będzie mi bardzo miło. Także klientom drukarń, jak przypuszczam! – No, to do rzeczy. – Technika drukowania to...  ...więcej


03 | 10 | 2015

Rok 2015/2016 – na start

Publikuje: Publishing School

Wakacje były bardzo miłe, ale minęły. W końcu ile mogą trwać? – A więc, powrót do normalności. Tyle, że chciałoby się coś więcej: wiedzieć, umieć, wykonywać. – Może aplikować, czy awansować? – Dlatego kariera grafika musiała zostać zaplanowana, a decyzja podjęta: Publishing School. – No to... start w nowy rok akademicki! – W sobotę 3 października 2015 r. inauguracja. – Co drugi weekend   ...więcej


28 | 9 | 2015

Praca dla grafika

Publikuje: Publishing School

Każdy z nas chciałby robić to, co najbardziej lubi, a przy tym dobrze zarabiać. – Szukamy ofert pracy i posyłamy staranie przygotowane CV. – To podstawa. – Jednak... nasz pierwszy poważny błąd. CV posyłane do wszystkich potencjalnych pracodawców jest identyczne. – Tymczasem każdy adresat powinien otrzymać inne, zupełnie inne! – Jakie? – Dokładnie, bardzo dokładnie, dopasowane do firmy (agencji reklamowej, studia animacji, studia DTP, drukarni).  Mało tego, nasze CV musi precyzyjnie celować w opis stanowiska, na które aplikujemy. Dlatego – twój krok pierwszy to:  ...więcej


1 .. 6 7 8 9 10 .. 20

W Publishing School
uczymy zawodów, które umożliwiają pracę. – Przygotowujemy do niej praktycznie!

Stawiamy na komputery i warsztaty, wykłady są passe!

W sposobie nauczania kładziemy mocny akcent na wprowadzenie do zawodu tych, którzy nie mają jeszcze doświadczenia zawodowego.

Popatrz w przyszłość i zrealizuj marzenia o dobrej pracy! 

Tagi