Blog Publishing School
Akcydensy – z serii "Dziwne słowa"
Publikuje: Publishing School
Każdy ma z nimi kontakt. Wykorzystujemy je codziennie: sprawdzamy, czytamy, zginamy, pieczętujemy, otwieramy, przedzieramy, ubieramy się w nie. Atakują nas informacjami przy drogach, w sklepach, w biurach, na budynkach, w domach. Stworzone są z: papieru, kartonu, tworzyw, folii, szkła, tkanin, ceramiki, metalu. Jednymi się zachwycamy, inne nienawidzimy. Bez nich nie możemy jednak żyć. I jeszcze dodam, że wielu grafików je projektuje, a cała armia drukarzy wykonuje. ...więcej
Z serii "Co to?" – Inkunabuły i starodruki
Publikuje: Publishing School
Dziś na naszym blogu kolejny artykuł z serii " Co to?" – Tak zwykle pytają małe dzieci. I dobrze na tym wychodzą. – A zatem ruszamy... Zarówno inkunabuły jak i starodruki to książki, piękne książki! Warto o nich pamiętać, zwłaszcza projektując współczesne, interesujące publikacje. Takie, nie z masowej produkcji. Popatrzcie na zdjęcie obok. Ten wartościowy pod względem edytorskim i artystycznym egzemplarz wykonało
współcześnie Wydawnictwo Artystyczne Kurtiak i Ley ze Szczecina (www.kurtiak-ley.pl). Czy nie chcielibyście dostać takiego prezentu? ...więcej
Brief – z serii "Dziwne słowa"
Publikuje: Publishing School
Brief to specyficzne "zamówienie" na kampanię reklamową. Bez niego obecnie nie może powstać reklama.
Najpierw klient kieruje do agencji reklamowej tzw. brief klienta. Zawiera on: cel jaki firma chce poprzez reklamę osiągnąć, krótki opis produktu, realia rynku, na którym działa firma, akceptowalny budżet kampanii oraz czas jej trwania. Na tej podstawie agencja tworzy profesjonalny i precyzyjny brief kreatywny.
W briefie kreatywnym koniecznie muszą się znaleźć: krótka w miarę obiektywna charakterystyka marki oraz produktu, opis sposobu jego sprzedaży, analiza konkurencji, trafna charakterystyka grupy lub grup docelowych, cel kampanii, styl kampanii, key-idea (koncepcja, pomysł na reklamę), obietnica, określenie pożądanej reakcji konsumenta na daną reklamę, zakreślony budżet, dobrane środki przekazu (media), timing czyli początek, przebieg i koniec kampanii przedstawiony na osi czasowej, ocena skuteczności kampanii (kryteria i narzędzia oceny). ...więcej
Kursy web design
Publikuje: Publishing School
Co to jest web design? Zająć
się tym, czy nie warto? – Uczyć się samodzielnie, na kursach, czy podjąć długie i niełatwe studia? A co właściwie trzeba wiedzieć? – Najpierw mały wstęp. – Jeśli kogoś nie ma w Internecie, nie istnieje – wiadomo! Prywatnie
wystarczy oczywiście być na jakimś portalu społecznościowym np. FB, ale firma musi mieć własną www. Duże i średnie firmy już od dawna mają. Małe i
jednoosobowe, niekoniecznie. Stron www nie ma jeszcze: wiele osób świadczących usługi mechaniczne, instalacyjne i naprawcze. Nie mają
ich osoby poszukujących pracy, projektujące modę, kwiaty, biżuterię, organizujące własne wesela, rajd samochodowy, meeting rowerowy, spływ kajakowy.
Strony www przydałyby się wielu artystom prezentującym swoje grafiki, plakaty fotografie, ceramikę. Powiem więcej, ...więcej
Krokodyl – z serii "Dziwne słowa"
Publikuje: Publishing School
Tak, to zwierzę, żyje na wolności i w ZOO. Jednak poligrafia ma też swojego pożytecznego krokodyla. "Kochają" go drukarnie, zwłaszcza przemysłowe.
Jest to maszyna introligatorska, której sekcje ustawione są w ciąg taśmowy. Zbiera kolejne składki książki, czasopisma, katalogu w całość (kompletuje), a następnie zszywa egzemplarz drutem (oprawa zeszytowa). Czy spodziewalibyście się tego? ...więcej
Dobra szkoła grafiki komputerowej
Publikuje: Publishing School
Jak sprawdzić, że szkoła grafiki komputerowej jest dobra? Nasza recepta ma dziewięć kroków. Sprawdź ją.
...więcej
DTP, redakcja, korekta książki – kto to robi?
Publikuje: Publishing School
Książki, książki książki... Powieści, bajki, tomiki poetyckie, katalogi, podręczniki, słowniki, dzieła naukowe, techniczne, instrukcje, leksykony, albumy, materiały konferencyjne. – Wiemy, że napisał je autor, a ktoś inny zilustrował. – Zwykle jednak nie zdajemy sobie sprawy z tego, że trzymamy w rękach pracę wielu, wielu ludzi. – Zerknij na stronę redakcyjno-techniczną. A tam: redaktor merytoryczny, recenzenci, tłumacz, redaktor techniczny, korektor, projektant okładki, grafik DTP, wydawca, drukarnia, oprawa. Oni wszyscy trudzili się dla ciebie. – Chcesz wiedzieć kto co zrobił? ...więcej
Szkoła grafiki reklamowej
Publikuje: Publishing School
Reklama otacza nas jak powietrze.
Czy chcemy, czy nie chcemy prawie wszystko czym się zajmujemy musi, po prostu musi, być reklamowane. – Ruch i hałas wokół działania, projektu,
produktu, czy usługi jest warunkiem ich istnienia. Takie czasy! – Reklamę wyrażamy różnymi środkami i kanałami. Jest ich tysiące. Jednak ze względu
na to, że około 80% bodźców trafia do nas poprzez wzrok, nie wyobrażamy sobie reklamy bez grafiki. – No, i nie ma wyjścia, trzeba
się tej grafiki reklamowej jakoś nauczyć. Czyli czego? – Przydaje się ...więcej
Pisanki – z serii "Dziwne słowa"
Publikuje: Publishing School
Spokojnie, to nie malowanki wielkanocne. Tak w typografii nazywamy pismo, którego wygląd wyraźnie naśladuje litery napisane przy pomocy prostych narzędzi pisarskich takich jak: piórko, patyk, węgiel, pędzelek, kreda. Czy lubisz posługiwać się pisankowymi fontami? ...więcej
Dobry kurs grafiki 3D
Publikuje: Publishing School
Grafika 3D interesuje obecnie coraz więcej osób. – To wciąż nowe i fascynujące wyzwanie. – Nie trzeba być wybitnym ekspertem, aby zauważyć, że grafika 3D ma przed sobą doskonałą przyszłość. – Będzie jej potrzebowało szereg dziedzin, począwszy od reklamy, przez technikę, dziennikarstwo, architekturę, edukację, a skończywszy na medycynie. – Co więc trzeba umieć, aby znaleźć się w tym wymarzonym trzecim wymiarze? – No, wiele, bardzo wiele. – Ale od czegoś trzeba zacząć. – Jeśli zaczniemy od zadań trudnych ...więcej
W Publishing School
uczymy zawodów, które umożliwiają pracę. – Przygotowujemy do niej praktycznie!
Stawiamy na komputery i warsztaty, wykłady są passe!W sposobie nauczania kładziemy mocny akcent na wprowadzenie do zawodu tych, którzy nie mają jeszcze doświadczenia zawodowego.
Popatrz w przyszłość i zrealizuj marzenia o dobrej pracy!