Publishing School w Krakowie

Blog Publishing School

07 | 12 | 2017

Zaproszenie na wernisaż

Publikuje: Publishing School

Miło nam przekazać zaproszenie na wernisaż wystawy naszej Absolwentki p. Doroty Pietrzyk, który odbędzie się 12 grudnia o godz. 18.00 w Auli Florianka na ul. Basztowej 8. Serdecznie polecamy!  ...więcej


07 | 12 | 2017

Agencja reklamowa – ale jaka?

Publikuje: Publishing School

Rynek reklam jest obecnie ogromny. Działają na nim różnego typu duże, średnie i małe firmy. Czas kiedy nazywano je po prostu agencjami reklamowymi bezpowrotnie minął. Sprawdźmy, czy potrafimy je rozróżnić. 1. Agencje Full Service – podejmują się realizacji szerokiego spektrum działań od ATL (przekaz kierowany do całych grup odbiorców), przez BTL (reklama idąca do konkretnego odbiorcy) po reklamę internetową (SEO, SEM). Zatrudniają pełny wachlarz specjalistów od new business managerów po project managerów. 2. Agencje BTL – zajmują się projektowaniem i wytwarzaniem gadgetów reklamowych oraz reklamą drukowaną, szczególnie ulotkami, plakatami, katalogami, billboardami. Realizują często pojedyncze reklamy, a nie całe spójne kampanie. Zatrudniają głównie accountów, art directorów i grafików.   ...więcej


18 | 9 | 2017

Fałszywka czy prawdziwy banknot?

Publikuje: Publishing School

 Już ponad trzy lata posługujemy się zmodernizowanymi banknotami o nominałach: 10 zł, 20 zł, 50 zł, 100 zł, a od lutego 2016,  również nowoczesnym, zabezpieczanym według najnowszych standardów  banknotem 200 złotowym. Obieg pieniężny, ze względu na swoje rozmiary, jest tak zorganizowany, że nie wymienia się wszystkich banknotów jednocześnie. Krążą więc nadal banknoty poprzednich, nie ukrywajmy tego, mniej zabezpieczanych emisji. Posługując się codziennie papierowymi pieniędzmi nie przejmujemy się zbytnio tymi faktami. Ale... fałszerze też je znają i należy przypuszczać, że nie próżnują.
  ...więcej


01 | 9 | 2017

Z serii "Co to?" – Web-to-print

Publikuje: Publishing School

Stosowane od kilu lat, obecnie coraz bardziej popularne narzędzie "web-to-print" reklamowane jest jako nowe, rewelacyjne. Niektórzy graficy korzystają już z niego swobodnie, inni dopiero gdzieś tam o nim słyszeli, dla wielu to nadal czary-mary. Dlatego dziś web-to-print jest bohaterem naszego bloga. Myślę, że najprościej można go zdefiniować  jako... "Drukarnia, której nie widzisz." – Jak działa?   ...więcej


29 | 8 | 2017

Printmedia dziś – Crossmedia jutro

Publikuje: Publishing School

Gdyby współczesnego grafika komputerowego nazwać skrybą, z pewnością by się obraził. Tymczasem takie są nasze korzenie. Jeszcze w średniowieczu, w klasztorach skrybowie pracowicie przepisywali księgi. Iluminowali je ręczne wieloma kolorowymi farbami, łącznie ze złotą, sporządzoną z prawdziwego złota. Potem było elitarne i prestiżowe drukarstwo. Nie byliśmy przecież zwykłymi rzemieślnikami. Wykorzystywało ono drewniane i ołowiane czcionki. Odeszło... do sztuk artystycznych.  ...więcej


16 | 8 | 2017

Topowe języki programowania w 2017 roku

Publikuje: Publishing School

Choć wszyscy o tym mówią codziennie, przypomnijmy co to jest język programowania. A więc, jest to zbiór reguł opisujących jak należy budować wyrażenia zrozumiale dla komputera. Wiemy, że posługując się żywym językiem mówionym lub pisanym, możemy sobie pozwolić na dowolność i styl wypowiedzi, niedomówienia, niedokończenia, czy aluzje. Nic takiego nie może się zdarzyć w językach programowania ponieważ mają dwie podstawowe cechy: jednoznaczność i precyzja. Dzięki nim programista jest w stanie zapisać algorytmy oraz zadania.  ...więcej


10 | 8 | 2017

Marketing, reklama a może kampania reklamowa?

Publikuje: Publishing School

Często używamy tych słów zamiennie. Czy słusznie?  – Market oznacza oczywiście rynek, ale niektórzy nadal sądzą, że cała zabawa polega na rozdawaniu ulotek, spotach telewizyjnych i supermarketowych promocjach. Tymczasem marketing to potężna teoretyczna i praktyczna wiedza. Reklama jest jedynie jej częścią. Wiedza marketingowa wywodzi się z ekonomii, którą uzupełniają wiadomości: socjologiczne, psychologiczne, matematyczne, medialne. W każdej małej i średniej firmie działania marketingowe zaczynamy nie od kolportowania ulotek, ale od marketingu strategicznego.   ...więcej


09 | 8 | 2017

Międzynarodowy projekt poligraficzny

Publikuje: Publishing School

Tak prezentuje się efekt współpracy polsko-fińskiej! Jest to książka, która powstała jako projekt dla rodziny od pana Ahti Hietikko. "Publishing School" jest wydawcą publikacji, do której projekt graficzny i DTP wykonała Absolwentka kierunku poligraficznego p. Agnieszka Sieprawska, a redakcją zajęła się Dyrektor Szkoły p. Krystyna Nowak-Wawszczak.  ...więcej


02 | 8 | 2017

Praca dla grafika 3D

Publikuje: Publishing School

3D to przestrzeń dla ambitnej aktywności graficznej, aktywności z wyższej półki. Nie miej kompleksów, prawie każdy może w to wejść. To hobby lub praca. A gdyby tak połączyć? – Da się pod warunkiem, że włożysz trochę kreatywnego trudu w nauczenie się dokładnie tego, czego oczekują pracodawcy. – Nasz research pokazuje, że pracodawcy chcą tego, co łatwo im sprzedać na rynku gier, reklamy, mediów, edukacji, czy architektury. Dobra wiadomość jest taka, że internet jest pełen propozycji pracy dla grafików 3D. – Oferty mówią: zatrudnimy grafika 3D do pracy stałej, współpracy, na kontrakt, B2B, jako freelans. A konkretne wymagania?  ...więcej


21 | 7 | 2017

Wakacje - lukus czy konieczność?

Publikuje: Krystyna Nowak-Wawszczak

W parku, na rowerowej wycieczce, podczas pieszej wędrówki po łące, w ogrodzie, nad morzem, w górach, na basenie, nad jeziorem, w lesie, z książką na balkonie, na boisku, na ściance wspinaczkowej, na rajdzie motocyklowym, przy grilu z przyjaciółmi, w muzeum, w kawiarence, na prywatnym plenerze fotograficznym, na koncercie, w kinie, na boisku, na spacerze z dzieckiem... Oderwij się od komputera, popatrz na zieleń i dalekie plany. Zobacz   ...więcej


1 .. 12 13 14 15 16 .. 28

W Publishing School
uczymy zawodów, które umożliwiają pracę. – Przygotowujemy do niej praktycznie!

Stawiamy na komputery i warsztaty, wykłady są passe!

W sposobie nauczania kładziemy mocny akcent na wprowadzenie do zawodu tych, którzy nie mają jeszcze doświadczenia zawodowego.

Popatrz w przyszłość i zrealizuj marzenia o dobrej pracy! 

Tagi