Publishing School w Krakowie

Blog Publishing School

03 | 4 | 2015

Podcast – z serii "Dziwne słowa"

Publikuje: Publishing School

Podcast (od ang. podcasting) – to publikacja audio lub wideo, najczęściej w odcinkach. Do jej tworzenia stosuje się technologię RSS. Światową premierę miała w 2000 roku, polską w 2005. Można jej słuchać lub ją oglądać bez iPada i bez odtwarzacza muzycznego, wystarczy mieć zwykły komputer.
Obecne podcasty zawierają: audycje radiowe, blogi, kursy językowe, odcinki powieści, zwłaszcza stanowiące zwiastuny papierowych wydań książkowych. Są bardzo przydatne. Poszukajcie ich w Internecie...  ...więcej


01 | 4 | 2015

Brief – z serii "Dziwne słowa"

Publikuje: Publishing School

Brief to specyficzne "zamówienie" na kampanię reklamową. Bez niego obecnie nie może powstać reklama.

Najpierw klient kieruje do agencji reklamowej tzw. brief klienta. Zawiera on: cel jaki firma chce poprzez reklamę osiągnąć, krótki opis produktu, realia rynku, na którym działa firma, akceptowalny budżet kampanii oraz czas jej trwania. Na tej podstawie agencja tworzy profesjonalny i precyzyjny brief kreatywny.

W briefie kreatywnym koniecznie muszą się znaleźć: krótka w miarę obiektywna charakterystyka marki oraz produktu, opis sposobu jego sprzedaży, analiza konkurencji, trafna charakterystyka grupy lub grup docelowych, cel kampanii, styl kampanii, key-idea (koncepcja, pomysł na reklamę), obietnica, określenie pożądanej reakcji konsumenta na daną reklamę, zakreślony budżet, dobrane środki przekazu (media), timing czyli początek, przebieg i koniec kampanii przedstawiony na osi czasowej, ocena skuteczności kampanii (kryteria i narzędzia oceny).  ...więcej


23 | 12 | 2014

Odrobina pesymizmu na święta

Publikuje: Publishing School

Odrobina pesymizmu:

1. Spam to jedyna rzecz, którą na pewno dostaniesz pod choinkę.

2. Wysprzątane na Boże Narodzenie mieszkanie to znak, że padły nam wszystkie domowe komputery.  ...więcej


15 | 12 | 2014

Uśmiechnij się

Publikuje: Publishing School

1. Jak nasi przodkowie mogli żyć bez komputerów? – Widocznie nie mogli, skoro wszyscy poumierali.

2. Dla naszego komputera nie ma rzeczy niemożliwych... z wyjątkiem tych, których właśnie od niego wymagamy.

3. Nie ma brzydkich kobiet... tylko grafik słabo znał Photoshopa.  ...więcej


18 | 7 | 2014

Warsztaty drukowania cyfrowego

Publikuje: Publishing School

Pomimo trwających, leniwych wakacji w dniach 15 i 17 lipca 2014 grupa słuchaczy i absolwentów uczestniczyła w zorganizowanych przez Szkołę oraz Małopolski Klaster Poligraficzny "Warsztatach drukowania Cyfrowego" na maszynie Canon image C6011. Warsztaty były gratisowe, za co Klastrowi bardzo dziękujemy. Uczestnicy poznali charakterystykę  maszyny, sprawdzili poprawność przygotowanych przez siebie plików, profile koloru, a potem... osobiście drukowali. – Cóż, nie można mieć wszystkiego, albo plaża albo własne wydruki!

Na pocieszenie dodamy, że druga edycja tych fascynujących zajęć odbędzie się we wrześniu 2014. Chętni mogą się już zgłaszać mailem do sekretariatu szkoły.  ...więcej


12 | 7 | 2014

Wreszcie wymarzone wakacje

Publikuje: Publishing School

W sobotę 12 lipca 2014 uroczyście wręczyliśmy dyplomy tegorocznym absolwentom wszystkich kierunków. Gratulujemy tym, którym udało się zamknąć swoją pracę w terminie. Są jednak takie osoby, które poprosiły o możliwość dokończenia brakujących projektów w lipcu i sierpniu. Trzymamy kciuki.

Tymczasem: słońce, plaża, podróże, odpoczynek, uroczy cień pod drzewkiem, górskie strumyczki, pole, las, spotkania z przyjaciółmi, letnie kino, lody, zimne napoje... słowem wymarzone wakacje! – Życzymy dobrego wypoczynku.  ...więcej


12 | 5 | 2014

ArtBuzz 23-25 maja 2014 – nie przegapcie!

Publikuje: Publishing School

A jednak? – Okazuje się, że wirtualne kontakty to za mało, musi być "face to face". Już za kilka dni 23-25 maja 2014 r. spotykamy się wszyscy na Festiwalu Grafiki i Animacji ArtBuzz w Krakowie ul. Reymonta 7. Głównym organizatorem meetingu, czyli oka cyklonu grafiki, jest Centrum Dydaktyki AGH. Natomiast "Publishing School" jest jednym ze współpracujących sponsorów.

Co będzie się działo? – Grafika, video, animacja, wizualne  efekty specjalne (VFX), wykłady, pytania i odpowiedzi, warsztaty, dyskusje, kontrowersje, dylematy, wystawy i zderzenia w kuluarach. Zapowiedziało się około 1500 uczestników. My będziemy mieli swoje odrębne stoisko w sobotę 24 maja w przestrzeni wystawowej. A na nim... No, nie powiemy, niespodzianka! Po prostu przyjdźcie.

Dla kogo to wszystko? Dla naszych Absolwentów, choć wiedzą wszystko. Dla tych, którzy chcą z nami podróżować po bajkowym świecie grafiki już od roku 2014/15. Także dla obecnych Słuchaczy szkoły, niech się przerażą tym, jaki jest wielki ocean grafiki! – Do zobaczenia.  ...więcej


09 | 5 | 2014

Krakowskie Dni Druku 8-9 maja 2014 r. – byliśmy tam

Publikuje: Publishing School

W dniach 8-9 maja 2014 r. 7 osób (słuchaczy, absolwentów i nauczycieli) z naszej szkoły uczestniczyło w zorganizowanych przez firmę SICO Krakowskich Dniach Druku. Temat warsztatów: "Zadrukowywanie tekstyliów np. koszulek, pościeli, flag, ubrań, mebli, tapet oraz druk lateksowy szerokoformatowy "Mimaki". W "Chacie Witka" w Krakowie świetnie opowiadali o tym fachowcy z: W. Brytanii, Włoch (m.in. Benetton), Niemiec, Belgii, Holandii i Polski. Było dużo sprzętu, który na prawdę pracował oraz... pyszne śniadanie, kawa i lunch.

Podczas warsztatów każdy uczestnik samodzielnie wydrukował sobie sitodrukiem i wgrzewaniem koszulkę, a nawet kilka. Są piękne. Nauka wspaniała! Niech żałują ci, którzy nie dotarli. Firmie SICO pięknie dziękujemy i już wpraszamy się na następny rok.  ...więcej


28 | 4 | 2014

Od 2014/15 e-publikacje!

Publikuje: Publishing School

Na naszych oczach poligrafia przekształciła się w crossmedia. – Spokojnie, papierowe książki i gazety, a zwłaszcza drukowane opakowania pozostaną. Nie można kawy czy cukru opakować w ekran. Ale będziemy coraz więcej i więcej informacji czytać z ekranów. To dla grafików doskonała wiadomość. Na rynku pracy otwiera się nowa przestrzeń, więc... tablet w dłoń!

Od roku 2014/15 otwieramy w szkole nowy kierunek: "Grafikę publikacji elektronicznych", nazywany w skrócie "e-publikacjami". Już w połowie maja zamieścimy na www program nauczania. Cieszycie się?  ...więcej


25 | 4 | 2014

Wysokie oceny zobowiązują!

Publikuje: Publishing School

Właśnie otrzymaliśmy, sygnowany przez Małopolskiego Wicekuratora Oświaty pana Grzegorza Barana Raport z badania jakości pracy "Publishing School" (tzw. ewaluacja całościowa). Badanie zostało przeprowadzone w  styczniu 2014 r., trwało 5 pełnych dni i obejmowało aż 9 obszarów. Skala ocen to poziomy od E do A.

Poziom "A" oznacza bardzo wysoki stopień wypełniania przez szkołę wymagań oświatowych. To doświadczenie, tzw. dobre praktyki, którymi szkoła powinna się dzielić ze środowiskiem oświatowym, czyli know-how. Taki stopień przyznano  "Publishing School" w dwóch obszarach: w Organizowaniu procesów edukacyjnych oraz w Zarządzaniu szkołą.

Poziom "B", czyli wysoki stopień wypełniania wymagań oświatowych przyznano nam w siedmiu pozostałych obszarach.

Osiągnięcie tak wysokiego poziomu jakości było możliwe dzięki wieloletniej, bardzo intensywnej, skoordynowanej, zespołowej pracy wszystkich wykładowców, słuchaczy oraz pracowników niepedagogicznych szkoły.

Ale... mamy świadomość, że dobre jest zawsze wrogiem lepszego. – Będziemy się starać nadal.  ...więcej


1 .. 10 11 12 13 14 .. 20

W Publishing School
uczymy zawodów, które umożliwiają pracę. – Przygotowujemy do niej praktycznie!

Stawiamy na komputery i warsztaty, wykłady są passe!

W sposobie nauczania kładziemy mocny akcent na wprowadzenie do zawodu tych, którzy nie mają jeszcze doświadczenia zawodowego.

Popatrz w przyszłość i zrealizuj marzenia o dobrej pracy! 

Tagi