Publishing School w Krakowie

Blog Publishing School

14 | 11 | 2015

Solidarni z Francją

Publikuje: Publishing School

W tych dniach żałoby, wszyscy jesteśmy Francuzami...   ...więcej


20 | 10 | 2015

Jak zaprojektować opakowanie?

Publikuje: Publishing School

Opakowanie nie tylko ochrania produkt, ale też go reklamuje. Dla grafika DTP, fotografa, copywritera to optymistyczna wiadomość. A być może nowa perspektywa pracy! – Nawet gdyby ludzie nie czytali książek i nie kupowali gazet, opakowanie muszą kupić. Herbaty, mąki, cukru nie da się przecież opakować w ekran. – Co to jest opakowanie, co możemy projektować? – No, dużo, dużo, różnych ciekawych rzeczy: metki; etykiety na słoiki, butelki, puszki; naklejki i taśmy klejące; opaski; banderolki; torby na prezenty; pudełeczka; pudełka; pudła kartonowe i tekturowe, papiery pakowe firmowe i okolicznościowe. Poza tym doskonałego designu wymaga nadruk bezpośrednio na: słoiku, kartonie, butelce, folii. Słowem jest co robić. – Poligrafia też się cieszy. Będzie to drukować. – Jak zaprojektować, aby opakowanie zachęcało, ekscytowało, wręcz kusiło? – Spokojnie, spróbujmy krok po kroku...  ...więcej


08 | 10 | 2015

Techniki i technologie drukowania. Kto ma rację?

Publikuje: Krystyna Nowak-Wawszczak

W Internecie, na konferencjach poligraficznych, na szkoleniach, a nawet, co doprawdy trudno zrozumieć, w testach dla techników poligrafów znajduję wiele dziwnych nieporozumień. Polegają na nierozróżnianiu dwóch podstawowych pojęć: techniki drukowania i technologii drukowania. – Na stronach www wielu firm poligraficznych i reklamowych wygląda to po prostu śmiesznie. – Drukarnie "plączą się w zeznaniach" i nie umieją wytłumaczyć klientowi, co właściwie dla niego robią. – Kto właściwie ma rację? – Dla rozstrzygnięcia pozwólcie, że zacytuję fragment napisanego przeze mnie podręcznika: "Przygotowanie publikacji do druku – redakcja techniczna", Wydawnictwo Publishing School, Kraków 2015, rozdział pierwszy Podstawy poligrafii. – Jeśli się komuś przyda ten cytat będzie mi bardzo miło. Także klientom drukarń, jak przypuszczam! – No, to do rzeczy. – Technika drukowania to...  ...więcej


03 | 10 | 2015

Rok 2015/2016 – na start

Publikuje: Publishing School

Wakacje były bardzo miłe, ale minęły. W końcu ile mogą trwać? – A więc, powrót do normalności. Tyle, że chciałoby się coś więcej: wiedzieć, umieć, wykonywać. – Może aplikować, czy awansować? – Dlatego kariera grafika musiała zostać zaplanowana, a decyzja podjęta: Publishing School. – No to... start w nowy rok akademicki! – W sobotę 3 października 2015 r. inauguracja. – Co drugi weekend   ...więcej


28 | 9 | 2015

Praca dla grafika

Publikuje: Publishing School

Każdy z nas chciałby robić to, co najbardziej lubi, a przy tym dobrze zarabiać. – Szukamy ofert pracy i posyłamy staranie przygotowane CV. – To podstawa. – Jednak... nasz pierwszy poważny błąd. CV posyłane do wszystkich potencjalnych pracodawców jest identyczne. – Tymczasem każdy adresat powinien otrzymać inne, zupełnie inne! – Jakie? – Dokładnie, bardzo dokładnie, dopasowane do firmy (agencji reklamowej, studia animacji, studia DTP, drukarni).  Mało tego, nasze CV musi precyzyjnie celować w opis stanowiska, na które aplikujemy. Dlatego – twój krok pierwszy to:  ...więcej


24 | 9 | 2015

Kursy e-publikacji

Publikuje: Publishing School

Dlaczego na blogu o tym? – Ponieważ ostatnio wyraźnie wzrosło zainteresowanie wielu wydawnictw wejściem na rynek e-publikacji, a grafików wydawniczych nauką tej technologii na profesjonalnych szkoleniach. – E-publikacje to oczywiście gazety i czasopisma w wersji elektronicznej, do których zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Natomiast e-booki są nadal nowością. Elektroniczne książki to nie tylko te z czystym tekstem, uzupełnione ewentualnie obrazkami. To także, a w przyszłości przede wszystkim, zwarte publikacje ilustrowane multimedialnie filmikami 2D oraz   ...więcej


23 | 9 | 2015

Grafika komputerowa – nowoczesna i ma wiele twarzy

Publikuje: Publishing School

O grafice komputerowej napisano już tomy. Ale czy musimy je wszystkie przeczytać? Uważam, że naszą wiedzę skutecznie uporządkuje po prostu short message. A więc... Grafika komputerowa to dziedzina informatyki, która wykorzystuje komputery do wizualizacji rzeczywistości. W zależności od tego, jak program reaguje na nasze decyzje i działania, inaczej mówiąc cykl generowania obrazu, grafikę komputerową  dzielimy na trzy typy.  Grafika nieinterakcyjna – kiedy program wczytuje dane i po prostu tworzy obraz wynikowy.   ...więcej


18 | 9 | 2015

Responsywność strony www

Publikuje: Publishing School

W świecie webowym ten termin robi ostatnio zawrotną karierę. Znane od dawna w psychologii słowo responsywny pochodzi od angielskiego responce i oznacza odpowiedź. Weszło przebojem do naszego internetowego świata wraz z pojawieniem się ogromnej ilości przenośnych komputerów, a więc laptopów, tabletów i smartfonów. – Tradycyjne strony www nie wyświetlały się na nich dobrze ponieważ nie zmieniały się elastycznie wraz ze zwiększaniem lub zmniejszaniem wielkości ekranu użytkownika. Trzeba było coś z tym zrobić. Wprowadzono więc technologię resposywnego web designu. Responsywność to taka cecha, która   ...więcej


12 | 9 | 2015

Szkoła animacji

Publikuje: Publishing School

W szkole animacji lekcja pierwsza. – Dzisiejszy temacik: Podstawy animacji. A więc usiądźcie wygodnie z kubkiem słodziutkiej kawy i start. – Krok pierwszy: Animacja komputerowa zaczyna się od kreacji, pomysłu, nawet kilku. Zastanów się więc co, komu i kiedy chcesz powiedzieć. W reklamie nazywają to key ideą. – Krok drugi: Animacja to ruch, ożywienie, a komputer jest tylko do tego narzędziem. – Krok trzeci: Znajomość tradycyjnej animacji, którą wprowadził dawno, bo w 1933 roku Walt Disney znakomicie przydaje się i teraz. Będziemy o tym jeszcze nie raz pisać na blogu. – Krok czwarty: Realizacja każdej decyzji animacyjnej jest szalenie czasochłonna. Warto więc zrobić sobie storyboarding, czyli obrazkowy scenopis, komiks po prostu. – Krok piąty: Scenopis nie wystarczy. Idź krok dalej, na podstawie storyboardingu zdób animatic, czyli   ...więcej


03 | 9 | 2015

Kurs DTP – profesjonalny

Publikuje: Publishing School

 Polećcie mi profesjonalny kurs DTP bo chciałbym się szybko przeszkolić w przygotowaniu plików do druku. Grafikę to ja już znam i projektować nieźle umiem. Ale drukarnia? To jakaś mega magia. Jak w ogóle ma wyglądać ten plik, aby drukarnia go przyjęła? – Takie wpisy pojawiają się codziennie na forach dla grafików. – No właśnie, co to jest właściwie DTP, czym jest drukarnia i jaki ma być ten profesjonalny kurs? – DTP to istotnie przygotowanie plików do drukowania, ale nie takie, aby na ekranie grafika wyglądała pięknie, ale aby po druku na danym podłożu tak było. Dlatego rozpoczynając pracę nad projektem, musimy dobrze czuć zasady typograficzne np. to, że wersaliki są zdecydowanie mniej czytelne od pisma tekstowego i unikamy ich gdzie się da, że kursywa sugeruje czytelnikowi informację jako pomocniczą. Drukarnia. – Tu z góry musimy przewidzieć   ...więcej


1 .. 10 11 12 13 14 .. 24

W Publishing School
uczymy zawodów, które umożliwiają pracę. – Przygotowujemy do niej praktycznie!

Stawiamy na komputery i warsztaty, wykłady są passe!

W sposobie nauczania kładziemy mocny akcent na wprowadzenie do zawodu tych, którzy nie mają jeszcze doświadczenia zawodowego.

Popatrz w przyszłość i zrealizuj marzenia o dobrej pracy! 

Tagi