Publishing School w Krakowie

Blog Publishing School

11 | 8 | 2015

Co to jest DTP?

Publikuje: Publishing School

Określenie DTP pochodzi od angielskich słów Desktop Publishing, co tłumaczy się jako publikowanie na biurku lub wydawnictwo na biurku. To wie prawie każdy zainteresowany grafiką. Jednak co się robi w ramach DTP nie dla wszystkich jest oczywiste.  Zatem przyjrzyjmy się temu nieco bliżej. – DTP zastąpiło tradycyjny drukarski skład tekstu. Polega na kompleksowym przygotowaniu publikacji do drukowania. Publikacjami są: książki i broszury, czasopisma i gazety, dokumenty, wszystkie druki informacyjne i reklamowe oraz ogromna ilość opakowań. Grafik DTP musi biegle posługiwać się programami Photoshop, Illustrator oraz InDesign. Musi znać zasady typografii, materiały poligraficzne, techniki drukowania, procedury kalibrowania sprzętu komputerowego. Co więcej, musi też umieć oceniać jakość techniczną gotowej, odebranej z drukarni publikacji.   ...więcej


09 | 8 | 2015

Szkoła grafiki www

Publikuje: Publishing School

Do niedawna każdego kto zajmował się Internetem nazywano grafikiem www. Jednak pracy w Internecie jest tak dużo, że musiały się wyodrębnić konkretne specjalności. O tym oczywiście uczymy na wydziale web design, ale i tu, na blogu warto coś wyjaśnić. – Obecnie najpopularniejszymi i najbardziej poszukiwanymi są: web designer, web developer, webmaster. Co robi każdy z nich? Web designer to grafik zajmujący się projektowaniem szaty graficznej stron internetowych i blogów. Jest więc autorem koncepcji graficznej i layoutu. Decyduje o ilości i układzie elementów na stronie, kolorystyce, zdjęciach, wielkości i rodzaju tekstu. Dlatego web designer powinien biegle posługiwać się kilkoma programami graficznymi, głównie Photoshopem i Illustratorem. Nie są mu też obce podstawy web-usability oraz programowania.   ...więcej


07 | 8 | 2015

Copywriting – słowa mogą być twoją skuteczną reklamą

Publikuje: Publishing School

Mnóstwo osób pracuje nad tym, aby słowami nie tylko nas poinformować ale także przekonać, zwłaszcza do zakupu. Jedni twierdzą, że copywriting to sztuka tworzenia tekstów oraz haseł, a inni i pewnie oni mają więcej racji, że to nowoczesna technika sprzedawania słowem. – Przyjrzeliśmy się temu w Publishing School i uznaliśmy, że tworzenie reklamowych treści jest nieodzowne w small businessie, potrzebne freelancerom i osobom poszukującym pracy. – Proponujemy więc krótkie, ale intensywne 6-godz. warsztaty copywritingu. Warto poświęcić część soboty 19 września 2015 r. Każdy uczestnik tego kreatywnego spotkania wykona dla siebie konkretną copywritingową pracę. Koszt formy to 70 zł brutto. Szczegóły zamieściliśmy w zakładce kursy.  ...więcej


05 | 8 | 2015

Cudów nie ma, jest marketing

Publikuje: Publishing School

Na marketingu, tak jak na medycynie, wszyscy się podobno znają. Ale nas w Publishing School przewrotnie nie interesuje co kto wie, lecz co potrafi wykonać. – Dlatego z przekonaniem zapraszamy na 6 godz. sobotnie warsztaty w dniu 5 września 2015 r. W czasie tych zajęć każdy uczestnik stworzy dla siebie lub swojej firmy konkretny plan działań marketingowych. Taki, który od razu będzie mógł zastosować. Forma ma promocyjną cenę 70 zł brutto. Szczegóły umieściliśmy w zakładce kursy.  ...więcej


03 | 8 | 2015

Trendy w projektowaniu www, czyli o czym marzy web designer na plaży

Publikuje: Publishing School

Nareszcie wakacje, sierpień. Trzeba wsiąść do pociągu (samochodu, samolotu) byle jakiego i znaleźć się na plaży. Koniecznie z widokiem na morze. I zasnąć. Niestety – sny web designera bywają także kreatywne. Tym razem naszemu strudzonemu grafikowi przyśniło się dziesięć najnowszych, jeszcze cieplutkich jak słoneczko trendów w projektowaniu stron www. Sprawdźcie ile z nich znacie.  ...więcej


30 | 7 | 2015

Upiorne wakacje projektanta reklam

Publikuje: Publishing School

Leniwe upalne lato. Urlopowy luksus. Nie uciekniemy jednak od reklam. Są wszędzie, na wczasach też. Praca pojechała z nami? Jedyne co można zrobić to to, co lubimy najbardziej. Pokrytykować nieco. Na początek z satysfakcją zauważamy, że przydrożne szyldy, a tym bardziej opakowania spożywcze są brzydkie, po prostu paskudne. Oj, dobrze, że to nie nasze dzieło. Ale przypominamy sobie podstawową zasadę. a) Reklama nie musi być ani piękna, ani brzydka, powinna przekonywać klienta do produktu, a przede wszystkim skłaniać go do zakupu. Krytykujemy dalej,   ...więcej


27 | 7 | 2015

Krakowski Festiwal Animacji

Publikuje: Publishing School

Marzenia grafików 2D i 3D spełniają się w wakacyjnym Krakowie. Tu nie tylko spacery, zabytki, zaczarowana dorożka, tradycyjne i interaktywne muzea. Nie tylko ogródki kawowe, stylowe restauracje, ziejący prawdziwym ogniem smok nad Wisłą. Już za kilka dni, od 30 lipca (czwartek) do 2 sierpnia (niedziela) coś więcej... świetna gratisowa impreza: Krakow Summer Animation Days 2015. Nie może cię na niej zabraknąć. Każdego z czterech festiwalowych wieczorów o godz. 21.30 na krakowskim Małym Rynku   ...więcej


21 | 7 | 2015

Nie pomyl kroju ze stylem

Publikuje: Publishing School

Pamiętaj o tym, aby w rozmowie z klientem nie używać zamiennie określeń krój pisma i styl. To ujawniałoby twój brak profesjonalizmu. Krojem pisma nazywamy w typografii charakterystyczny obraz kompletu liter. Obraz o spójnych cechach graficznych takich jak: rytm, proporcja, dukt, osie liter, układ i kształt szeryfów. Kroje mają własne, odrębne nazwy np. Times, Udina, Garamond, Helvetica. W ramach każdego kroju mamy także tak zwane odmiany np. antykwa, kursywa, bold, semibold, shedow, szerokie lub wąskie. Czym innym natomiast jest styl...  ...więcej


15 | 7 | 2015

Wakacje - lukus czy konieczność?

Publikuje: Krystyna Nowak-Wawszczak

W parku, na rowerowej wycieczce, podczas pieszej wędrówki po łące, w ogrodzie, nad morzem, w górach, na basenie, nad jeziorem, w lesie, z książką na balkonie, na boisku, na ściance wspinaczkowej, na rajdzie motocyklowym, przy grilu z przyjaciółmi, w muzeum, w kawiarence, na prywatnym plenerze fotograficznym, na koncercie, w kinie, na boisku, na spacerze z dzieckiem... Oderwij się od komputera, popatrz na zieleń i dalekie plany. Zobacz   ...więcej


11 | 7 | 2015

Świadectwa 2015 rozdane

Publikuje: Publishing School

Dziś zakończyliśmy rok 2014/2015. Było uroczyście i wzruszająco. Zżyliśmy się mocno i trudno się rozstać. Wręczenie dyplomów poprzedziła "kinowa" prezentacja prac dyplomowych w postaci stron www, clipów 3D oraz wystawa opublikowanych i wydrukowanych w niskich nakładach 22 pozycji książkowych. W portfolio każdego kończącego szkołę grafika znajduje się bogata kolekcja własnych, bardziej lub nieco mniej zaawansowanych projektów. Kompetencje absolwentów potwierdza świadectwo w wersji polsko-angielskiej. Jest ładne i bardzo szczegółowe. Zawiera zdjęcie, logotyp szkoły, logo Apple, wykaz ocen, nazwy przedmiotów, ilość godzin zajęć.  Zostało zabezpieczone między innymi pieczęciami i hologramem.  ...więcej


1 .. 8 9 10 11 12 .. 22

W Publishing School
uczymy zawodów, które umożliwiają pracę. – Przygotowujemy do niej praktycznie!

Stawiamy na komputery i warsztaty, wykłady są passe!

W sposobie nauczania kładziemy mocny akcent na wprowadzenie do zawodu tych, którzy nie mają jeszcze doświadczenia zawodowego.

Popatrz w przyszłość i zrealizuj marzenia o dobrej pracy! 

Tagi