Publishing School w Krakowie

Blog Publishing School

21 | 6 | 2015

Z serii "Co to?" – Web-to-print

Publikuje: Publishing School

Stosowane od kilu lat, obecnie coraz bardziej popularne narzędzie "web-to-print" reklamowane jest jako nowe, rewelacyjne. Niektórzy graficy korzystają już z niego swobodnie, inni dopiero gdzieś tam o nim słyszeli, dla wielu to nadal czary-mary. Dlatego dziś web-to-print jest bohaterem naszego bloga. Myślę, że najprościej można go zdefiniować  jako... "Drukarnia, której nie widzisz." – Jak działa?   ...więcej


17 | 6 | 2015

Artcore Festival

Publikuje: Publishing School

W sobotę 20 czerwca 2015 r. po raz pierwszy w Krakowie odbędzie się ciekawy event graficzny Artcore Festival. Udział bezpłatny, miejsce sympatyczne – kawiarnia Pauza In Garden przy ul. Rajskiej 12. Początek godz. 18.00. W programie pięć prezentacji:  ...więcej


16 | 6 | 2015

Chuck Norirs prawdziwy, czy... jak prawdziwy?

Publikuje: Publishing School

Do wielu form reklamy jesteśmy przyzwyczajeni, spowszedniały. Wydaje nam się, że w budowaniu kampanii reklamowej należy kreatywnością sięgać nieba. Tymczasem stare, zwykłe, iluzjonistyczne sztuczki okazują się jak najbardziej celne. Oto przykład. Użycie twarzy lub postaci, nawet nieautentycznej, użycie sobowtóra. W czasie pewnego eventu sobowtór Chucka Norrisa reklamował... firmy reklamowe.   ...więcej


15 | 6 | 2015

Z serii "Co to?" – Inkunabuły i starodruki

Publikuje: Publishing School

Dziś otwieramy na łamach naszego bloga nową serię artykułów zatytułowaną " Co to?" – Tak zwykle pytają małe dzieci. I dobrze na tym wychodzą. – A zatem ruszamy... Zarówno inkunabuły jak i starodruki to książki, piękne książki! Warto o nich pamiętać, zwłaszcza projektując współczesne, interesujące publikacje. Takie, nie z masowej produkcji. Popatrzcie na zdjęcie obok. Ten wartościowy pod względem edytorskim i artystycznym egzemplarz wykonało współcześnie Wydawnictwo Artystyczne Kurtiak i Ley ze Szczecina (www.kurtiak-ley.pl). Czy nie chcielibyście dostać takiego prezentu?  ...więcej


12 | 6 | 2015

Drukarnia drukuje offsetem, czyli jak?

Publikuje: Publishing School

Wiele ulotek, plakatów, katalogów, czy książek graficy realizują w drukarniach offsetowych. Składamy zamówienie osobiście lub on line, ale nie jesteśmy w stanie zobaczyć "jak się to robi". Do hali maszyn nie mamy wstępu. Jak więc ocenić jakość wykonania naszego wydruku? –  A offset to obecnie najpopularniejsza technika drukowania. Fachowo mówi się o nim, że to technika płaska pośrednia ...więcej


11 | 6 | 2015

Printmedia dziś – Crossmedia jutro

Publikuje: Publishing School

Gdyby współczesnego grafika komputerowego nazwać skrybą, z pewnością by się obraził. Tymczasem takie są nasze korzenie. Jeszcze w średniowieczu, w klasztorach skrybowie pracowicie przepisywali księgi. Iluminowali je ręczne wieloma kolorowymi farbami, łącznie ze złotą, sporządzoną z prawdziwego złota. Potem było elitarne i prestiżowe drukarstwo. Nie byliśmy przecież zwykłymi rzemieślnikami. Wykorzystywało ono drewniane i ołowiane czcionki. Odeszło... do sztuk artystycznych.  ...więcej


10 | 6 | 2015

Barwa, czy kolor?

Publikuje: Publishing School

Co za pytanie? – Synonimy i już. – powiecie. – Otóż nie, dla nas grafików i poligrafów to zdecydowaaaaaana różnica! Barwą nazywamy wrażenie wzrokowe wywołane w mózgu przez wpadające do oka promienie świetlne. CIE (Międzynarodowa Komisja Oświetleniowa) zdefiniowała barwę trzema atrybutami: kolorem (Hue), nasyceniem (Saturation) i jasnością (Brightness). Kolor stanowi różnicę jakościową barw w widmie światła białego, w którym barw prostych jest siedem: czerwona, pomarańczowa, żółta, zielona, niebieska, błękitna i fioletowa. Nasycenie to odstępstwo od barwy białej np. czerwień–róż–biel.   ...więcej


09 | 6 | 2015

Akcydensy – z serii "Dziwne słowa"

Publikuje: Publishing School

Każdy ma z nimi kontakt. Wykorzystujemy je codziennie: sprawdzamy, czytamy, zginamy, pieczętujemy, otwieramy, przedzieramy, ubieramy się w nie. Atakują nas informacjami przy drogach, w sklepach, w biurach, na budynkach, w domach. Stworzone są z: papieru, kartonu, tworzyw, folii, szkła, tkanin, ceramiki, metalu. Jednymi się zachwycamy, inne nienawidzimy. Bez nich nie możemy jednak żyć. I jeszcze dodam, że wielu grafików je projektuje, a cała armia drukarzy wykonuje.  ...więcej


21 | 5 | 2015

Start nowej szkolnej strony internetowej

Publikuje: Publishing School

Przedstawiamy Państwu nową, nowiutką szkolną stronę www, która wystartowała dokładnie dziś 21 maja 2015 r. w południe. Jak się Państwu podoba i...  jak się wyświetla?  ...więcej


20 | 4 | 2015

Pagina – z serii "Dziwne słowa"

Publikuje: Publishing School

Prawa, lewa, górna, dolna, żywa, martwa. – Nie, to nie partia polityczna! To w typografii tzw. pagina, czyli numer stronicy książkowej. Prawda, że nazwę ma oryginalną?
Pagina często zawiera tylko cyfry, ale w starannych edycjach także tekst pozwalający szybciej dotrzeć do treści np. tytuł książki lub rozdziału. Bywają też paginy pięknie ilustrowane. Spróbuj takie zaprojektować dla bajki, katalogu lub albumu.  ...więcej


1 .. 8 9 10 11 12 .. 20

W Publishing School
uczymy zawodów, które umożliwiają pracę. – Przygotowujemy do niej praktycznie!

Stawiamy na komputery i warsztaty, wykłady są passe!

W sposobie nauczania kładziemy mocny akcent na wprowadzenie do zawodu tych, którzy nie mają jeszcze doświadczenia zawodowego.

Popatrz w przyszłość i zrealizuj marzenia o dobrej pracy! 

Tagi