Publishing School w Krakowie

Blog Publishing School

Grafika reklamowa – szkolenie

Publikuje: Publishing School • 20 | 1 | 2016

Reklama jest częścią wielkiego oceanu o nazwie marketing. Nie można po nim żeglować nie mając pojęcia o przynajmniej kilku podstawowych przyrządach nawigacyjnych. A więc w ramach naszego blogowego szkolenia z grafiki reklamowej poznajmy pierwszych pięć mega ważnych określeń. 1. ATL (Above The Line) – to działania w mediach masowych skierowane do bardzo szerokich i zróżnicowanych grup konsumentów, czyli w telewizji, radio, prasie, w powszechnie eksponowanej reklamie outdoorowej (zewnętrznej np. billboardowej) lub indoorowej (wewnętrznej np. plakatowanie w sieciach sklepów, urzędów, czy banków).

2. BTL (Below The Line) – działania reklamowe adresowane do konkretnego odbiorcy. Nie są tu wykorzystywane środki masowego przekazu takie jak radio czy telewizja, ale nośniki zwane POS (Point Of Sales) np. ulotki, katalogi, opakowania produktów, informatory z reklamami, szyldy, potykacze, rollupy, standy na targach, gadgety.

3. SEO (Search Engine Optimization) – działania promujące serwisy w wyszukiwarkach, czyli z jednej strony optymalizowanie samej www, aby zawierała treści często wyszukiwane przez użytkowników Internetu, a z drugiej jej skuteczne i trwałe pozycjonowanie. 

4. SEM (Search Engine Marketing) – cały skoordynowany marketing w wyszukiwarkach internetowych, zwany też e-marketingiem w postaci: kampanii linków sponsorowanych, mailingu do grup docelowych, banerów internetowych, promowania informacji na marginesie strony www lub na wierzchniej warstwie informacji podstawowej. SEM obejmuje także optymalizację strony www oraz jej pozycjonowanie dzięki frazom kluczowym i hasłom.

5. PPC (Pay Per Click) – tłumaczymy jako płatność za kliknięcie w link przez odbiorcę komunikatu reklamowego.

I na koniec, jak rozumieć zależność SEO i SEM? Łatwo to zapamiętać jeśli przedstawi się ją w postaci równania:  SEM = SEO + PPC


W Publishing School
uczymy zawodów, które umożliwiają pracę. – Przygotowujemy do niej praktycznie!

Stawiamy na komputery i warsztaty, wykłady są passe!

W sposobie nauczania kładziemy mocny akcent na wprowadzenie do zawodu tych, którzy nie mają jeszcze doświadczenia zawodowego.

Popatrz w przyszłość i zrealizuj marzenia o dobrej pracy! 

Tagi