Publishing School w Krakowie

Blog Publishing School

Trendy w projektowaniu www, czyli o czym marzy web designer na plaży

Publikuje: Publishing School • 03 | 8 | 2015

Nareszcie wakacje, sierpień. Trzeba wsiąść do pociągu (samochodu, samolotu) byle jakiego i znaleźć się na plaży. Koniecznie z widokiem na morze. I zasnąć. Niestety – sny web designera bywają także kreatywne. Tym razem naszemu strudzonemu grafikowi przyśniło się dziesięć najnowszych, jeszcze cieplutkich jak słoneczko trendów w projektowaniu stron www. Sprawdźcie ile z nich znacie.

Strona www oraz blog to podstawa dla każdej firmy, dla wielu osób i społeczności komunikujących się w Internecie. Liczy się ich poprawność techniczna, estetyka i funkcjonalność. Oto pierwsza dziesiątka wskazówek do projektowania. 

1. Responsywność – automatyczne dostosowywanie się witryny do urządzania mobilnego (tabletu, smartfona, laptopa), na którym ją widzimy. Dzięki responsywności przy zmianie wielkości okna nic się nie rozsypuje lecz płynnie zmienia się rozdzielczość, grafika i fonty.

2. Minimalizm – po epoce "barokowej" ornamentyki, stosowania pulsującej grafiki i migających intro nastała moda na małą ilość elementów na stronie i ograniczoną ilość podstron. Layout musi być prosty, zdjęć mało, ale za to większe. Paleta kolorów starannie dobrana, a ich ilość mocno ograniczona.

3. One page layout – brak podstron, cała informacja jest jedną długą stroną, którą się przewija.

4. Monochromatyczność – stosowanie jednej barwy wiodącej, do której ewentualnie dodaje się jej odcienie.

5. Ekspozycja – taka selekcja treści, szczególnie tekstu, by informacje najbardziej istotne dla użytkownika były natychmiast dostrzegane.

6. White space – wykorzystanie efektu wolnej, często dosłownie białej przestrzeni pomiędzy poszczególnymi elementami strony. To daje wrażenie czystości, ładu i uporządkowania. Pozwala na szybszą percepcję informacji.

7. Efekt tinty – wykorzystanie mocno osłabionego optycznie obrazu lub zdjęcia jako tła dla informacji tekstowej. Pozwala na szybkie skojarzenie treści ilustracji z przekazem werbalnym.

8. Przekonujące wideo – wmontowanie w kilku miejscach clipów wideo 2D lub 3D daje "kinowy" efekt.

9. Dyskretne menu – może być w dwóch wersjach: wysuwane (ukazuje się dopiero gdy najedziemy na ikonkę) lub schowane (reaguje na kliknięcie w ikonkę).

10. Parallax scrolling – technika płynnego przewijania strony, dająca wrażenie głębi. Uzyskiwana dzięki wykorzystaniu kilku różnych warstw obrazu poruszających się na ekranie z różną prędkością. Im więcej warstw tym obraz wydaje się bardziej rzeczywisty.

 


W Publishing School
uczymy zawodów, które umożliwiają pracę. – Przygotowujemy do niej praktycznie!

Stawiamy na komputery i warsztaty, wykłady są passe!

W sposobie nauczania kładziemy mocny akcent na wprowadzenie do zawodu tych, którzy nie mają jeszcze doświadczenia zawodowego.

Popatrz w przyszłość i zrealizuj marzenia o dobrej pracy! 

Tagi