Publishing School w Krakowie

Blog Publishing School

Kurs grafiki komputerowej

Publikuje: Publishing School • 13 | 5 | 2016

Kurs, co to za temat do blogu? – A jednak dla wielu z nas bardzo ważny. Co z tego, że ukończyliśmy różne, nawet bardzo wartościowe szkoły i studia? Często pracowaliśmy dorywczo, także poza Polską, sporo widzieliśmy i dużo wiemy. – To wszystko dowartościowało nas, rozwinęło. – Teraz czas wybrać konkret na naszą miarę, czyli: zawód, firmę, miejsce pracy, specjalność, zarobki. Badamy więc rynek graficzno-reklamowy, przeszukujemy oferty pracy. – Szybko przekonujemy się, że pracodawcy nie pytają: co umiesz lub co skończyłeś, lecz co potrafisz wykonać. – No, potrafię przecież pracować w Photoshopie, Corellu,  Blenderze. Wydaje mi się, że dobrze. Reszty nauczą mnie na praktyce w firmie. – Czy nie znacie dobrej firmy, która dałaby mi praktykę – pytamy naiwnie na forach dla grafików. – I tu nasze kosmiczne zdziwienie,

firmy niechętnie przyjmują praktykantów. – Dlaczego? – To proste, ich klienci oczekują dobrego, taniego produktu i to... na wczoraj!  W agencji nie ma czasu na naukę od podstaw. Agencje reklamowe i graficzne poszukują więc "gotowego grafika" z doświadczeniem. Jego umiejętności sprawdzają przez próbę pracy. – Wygląda mniej więcej tak: tu jest komputer (bardzo często Mac i już jego otwarcie jest dla wielu PC-towców problemem), tu pliki z surowymi materiałami, za 3 godz. proszę pokazać przygotowaną w InDesign do druku offsetem okładkę katalogu. Inna próba pracy: tu pliki z ujęciami i zdjęciami, a tu pliki dźwiękowe, ma pan 4 godz. na wykonanie montażu w After Effects. Albo: tak wygląda kay idea, proszę zaproponować i rozrysować dwie wizualizacje kampanii reklamowej, czas 2 godz.

Ale, ale... zaczęliśmy od kursu. – Właśnie. – Kursy grafiki komputerowej mogą być:

Wstępne, dające podstawowe umiejętności praktycznej obsługi programów lub projektowania np. "Podstawy pracy w Illustratorze",  "Photoshop, Illustrator, InDesign dla początkujących", " Maya 3D od podstaw"

Stanowiskowe, to szkolenia osobiste lub zamawiane przez firmy dla grafików operatorów poszczególnych maszyn np. " "Drukowanie cyfrowe na maszynie cyfrowej Canon"

Zaawansowane, pozwalają początkującym i średnio zaawansowanym grafikom znacznie poprawić szybkość i efektywność posługiwania się programami lub rozszerzyć ich kompetencje projektowe np. "InDesign może dużo i jeszcze więcej", "Prepress bez błędów", "Bezbłędny montaż w After Effects"

Wysoko zaawansowane, dla doświadczonych grafików np."Efekty specjalne w After Effects", "Zarządzanie barwą", "Projektowanie marki od A do Z"

Tematyczne, przygotowujące do wykonywania nowych produktów w agencji graficznej np. "Przygotowanie do drukowania opakowań", "User experience w praktyce"

Kwalifikacyjne, przygotowują do uprawnień państwowych, egzaminów i certyfikatów zawodowych prestiżowych marek np. "Certyfikowany grafik Apple".


W Publishing School
uczymy zawodów, które umożliwiają pracę. – Przygotowujemy do niej praktycznie!

Stawiamy na komputery i warsztaty, wykłady są passe!

W sposobie nauczania kładziemy mocny akcent na wprowadzenie do zawodu tych, którzy nie mają jeszcze doświadczenia zawodowego.

Popatrz w przyszłość i zrealizuj marzenia o dobrej pracy! 

Tagi