Publishing School w Krakowie

Blog Publishing School

Jaki program do projektowania 3D cz. I Maya

Publikuje: Publishing School • 18 | 7 | 2018

Grafika 3D jest wszędzie. Czasem nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy. Na ulicy, w tramwaju, w kinie, w domu, w pracy widzisz: wizualizacje produktów i architektury, krótkie filmiki animowane, gry komputerowe, reklamy telewizyjne, filmowe efekty wizualne, reklamy uliczne 3D statyczne i animowane.

Ale przeciętny odbiorca nie odróżnia jakie programy wykorzystuje grafika 3D. Zastanawiamy się nad tym dopiero wtedy, kiedy chcemy przyjdzie nam do głowy wykonywać ten zawód, stworzyć coś w 3D. Co wybrać? Czego się uczyć? Od czego zacząć? Co daje super efekt? Co jest trudniejsze, a co najłatwiejsze? 

Śledzimy to i zaobserwowaliśmy, że producenci programów do grafiki 3D konkurując ze sobą profilują je w różnych kierunkach.

Przykładowo oprogramowanie Maya firmy Autodesk to doskonałe narzędzie do animacji, symulacji 3D, modelowania i tworzenia postaci. To obecnie numer 1 w branży filmowej i gier komputerowych. Ma przejrzysty i czytelny interfejs, w którym odnajdzie się początkujący grafik 3D. Bogaty wybór opcji sprawia, że modelowanie postaci czy samochodów przebiega szybko i przyjemnie.

Mocne strony Maya to:
1. Natomiast potężny silnik Arnold pozwala uzyskać wysokiej jakości rendery i animacje.
2. Wbudowany symulator cieczy Bifrost sprawi, że zapanujemy nad żywiołami wody i ognia. Efekt przechodzenia cieczy w różne stany skupienia sprawia, że animacja staje się realistyczna i dynamiczna. 
3. Funkcja MASH ułatwia generowanie efektów specjalnych i symulacji.
4. Technologia XGen umożliwia interaktywne układanie włosów, sierści, łusek, trawy.
5. Edytor czasowy ułatwia naprawianie błędów wytworzonych podczas animacji.
6. Zestaw narzędzi ułatwiających pracę: Optymalizacja siatki, teksturowanie, budowanie szkieletu i riggowanie.

A co można wymodelować wykorzystując Maya? Na przykład taki fajny samochód.



Ładny, prawda? Jesteśmy przekonani, że i Ty możesz taki stworzyć. Warto już dziś wejść z nami do świata grafiki 3D. W ramach rocznego kierunku poznasz tajniki Maya Autodesk (aż 62 godz.) ale również walory Cinema 4D, After Effects i Reaper. To must have grafiki 3D. Przy pomocy tych programów wykonasz konkretny projekt, czyli: scenariusz, storyboard, animatic, wizualizację, animację, filmik z czołówką i tyłówką gotowy do prezentacji, a nawet do sprzedaży. A pełny program kształcenia znajdziesz tutaj. Zapraszamy!

W kolejnym artykule opowiemy do czego lepiej wykorzystać Cinema 4D.


 

W Publishing School
uczymy zawodów, które umożliwiają pracę. – Przygotowujemy do niej praktycznie!

Stawiamy na komputery i warsztaty, wykłady są passe!

W sposobie nauczania kładziemy mocny akcent na wprowadzenie do zawodu tych, którzy nie mają jeszcze doświadczenia zawodowego.

Popatrz w przyszłość i zrealizuj marzenia o dobrej pracy! 

Tagi