Publishing School w Krakowie

Blog Publishing School

Druk szerokoformatowy, czyli jaki?

Publikuje: Publishing School • 20 | 11 | 2015

Od pewnego czasu ogromnym zainteresowaniem cieszą się reklamy o bardzo dużych formatach. – Zamieszcza się je outdoorowo na elewacjach budynków, billboardach przydrożnych, standach, na plandekach ciężarówek. Okleja się nimi także samochody osobowe. – Wielkie reklamy indoorowe wypełniają wnętrza supermarketów, hal targowych i przemysłowych, centów kongresowych, hoteli i biur. – Drukowane są na papierach, foliach i płytach z materiałów syntetycznych. – Jak się zorientować w ich formatach? – Czy drukować z arkusza, czy "z metra"? – Formaty mierzone w milimetrach oznaczają dla materiałów arkuszowych

wymiary liniowe tego arkusza, czyli długość i szerokość. Dla materiałów w postaci wstęgi formatem jest jej szerokość. – Formaty dla arkuszy ułożone zostały w szeregi formatowe: A, B, C. Każdy ma rozpiętość od 1 do 10 np. A1, B10. – Największy typowy format arkusza to B1 (1000x707 mm). W nim drukujemy uliczne plakaty, np. wyborcze. – Jest też kilka drukarń w Polsce wyposażonych w maszyny tzw. podwójnoformatowe, czyli drukujące w formacie B0 (1414x1000 mm). 

Ale jeśli nasza reklama ma być dużo, dużo większa i w dodatku np. na siatce? – Wtedy szukamy w okolicy lub w Internecie drukarni szerokoformatowej.

Druki szerokoformatowe to takie, których szerokość jest większa od B0, a długości nie określa się. Może być wielometrowa. Druki szerokoformatowe powstają na ploterach.

Teraz śmiało szukajmy, kto wykona je dla nas najlepiej, przy korzystnej cenie i terminie. – Powodzenia!


W Publishing School
uczymy zawodów, które umożliwiają pracę. – Przygotowujemy do niej praktycznie!

Stawiamy na komputery i warsztaty, wykłady są passe!

W sposobie nauczania kładziemy mocny akcent na wprowadzenie do zawodu tych, którzy nie mają jeszcze doświadczenia zawodowego.

Popatrz w przyszłość i zrealizuj marzenia o dobrej pracy! 

Tagi