Publishing School w Krakowie

Blog Publishing School

Czy w 2017 roku strony www czymś nas zaskoczą?

Publikuje: Publishing School • 06 | 2 | 2017

Flat design, storytelling, material design i duże, dedykowane zdjęcia. To już było w 2016 roku. Czy taki będzie ostateczny kształt stron www? Zrobiliśmy internetowy przegląd. Strony są różne. Od tradycyjnych, wręcz archaicznych przez nowoczesne, ale statyczne aż do dynamicznych, naszpikowanych bajerami. Dziwne, ale nadal nie wszystkie strony www dobrze odtwarzają się na urządzeniach przenośnych. Dlatego 2017 może być rokiem uzupełnień, wyrównywania standardów technicznych. Jednym słowem nie należy spodziewać się fajerwerków, a prawdopodobieństwo kontynuowania trendów z minionego roku jest duże. 

Odważniejsi designerzy mówią jednak, że 2017 będzie rokiem kreacji. Stawiają w web designie na wyraziste kolory i niestandardową, zaskakującą typografię. 

Prawie wszystkie sprawdzone przez nas źródła są zgodne w jednym. Bardzo istotne staną się wszelkie interakcje, w tym te, pojawiające się po najechaniu myszą na obiekt. Przykład: drobne animacje oraz rozwinięcia dodatkowych opisów i podpowiedzi. To będą nie tylko ozdobniki, ale rozwiązania funkcjonalne. Z pewnością wywołają większe zaangażowanie użytkownika, a tym samym mocno zainteresują stroną. Co z tych rozwiązań się sprawdzi przekonamy się w najbliższych miesiącach. 

Mimo dość łagodnych prognoz webowych na 2017 rok naszym zdaniem strony powinny się mocno zmienić, ale dopiero w kolejnych latach. Chcemy, jako użytkownicy, być coraz bardziej aktywni w sieci, wchodzić w interakcje z innymi. To zmusi strony www do konkurowania z popularnymi portalami, a najbardziej z Facebookiem i Youtubem. Stawiamy na to, że strony będą musiały stać się połączeniem firmowej informacji i reklamy z medium społecznościowym. 

Atutem tradycyjnych stron www w porównaniu np. z profilem na FB jest na pewno możliwość szerszego zaprezentowania firmy. Jednak jeśli strony www pozostaną nadal pasywne to na dobrą sprawę niczym nie będą się odróżniały od klasycznych książek w bibliotece. A czy www jako podstawowa reklama. wizytówka i portfolio internetowe firmy, z prostą estetyką i elementarnymi informacjami pozwolą użytkownikowi dobrze ocenić firmę? Chyba nie.

W takiej sytuacji prawdopodobnie firmy, szczególnie mniejsze, będą w całości przenosić się na Facebooka. Jest przecież darmowy i ogólnodostępny. Pozwala na szybkie nawiązywanie relacji i personalizowany kontakt z klientem.

A Wy jak to widzicie?


W Publishing School
uczymy zawodów, które umożliwiają pracę. – Przygotowujemy do niej praktycznie!

Stawiamy na komputery i warsztaty, wykłady są passe!

W sposobie nauczania kładziemy mocny akcent na wprowadzenie do zawodu tych, którzy nie mają jeszcze doświadczenia zawodowego.

Popatrz w przyszłość i zrealizuj marzenia o dobrej pracy! 

Tagi